Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Romteknologi VG3 Andenes


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Good to know:

  • 3 Lærere: Hugo, Renate, Harald
  • Kontaktlæreren din ser du hver dag
  • To ganger i uka drar hver klasse til Andenes Space center for å ha telemetri. Egen lærer fra ASC som har dere.
  • Hybel prisene er fra 2900-5500. De fleste har til 3-4 per pers men noen har dyre hybler til 5000
  • Skolegata 21 er den fineste hybelen (4 rom, oppholdsrom, kjøkken,bad) 
  • Folk flest får 4,5k i måneden 9k i august og 7k etter jul
  • Studietur er ikke garantert sier lærerne men hvis vi jobber bra så blir det studietur, mest sannsynlig til usa
  • 12 elever per klasse 36 elever totalt
  • Det er Studie spes, VG1 Elektro og VG1-2TIP på skolen. De fleste VG3 studie spes er jenter
  • Det blåser mye
  • 2 Sentrale butikker : Bunnpris og Coop Prix. Det finnes Rema 1000 også men litt lengre bort og en bunnpris til som har søndags åpent men det er langt å gå
  • Det går fly Widerøe og Norwegian. Folk flest har lyst til å ta Norwegian fordi det er billigst men det går sjeldent
  • Alle tre lærere er ganske gamle men veldig hyggelige og prater mye om morsomt.
  • De fleste hybler har 30/5 internett men det er mulig å få 70/10 hvis man prater og avtaler med huseier
  • Et sitat fra Hugo " Romlinger har ikke fri, Bare annet å gjøre" Enda ett " Vi har en regel på romteknologi, Ingen bein på bordet.... Med mindre du er jente meg skjørt"
  • Det er satt opp slik at man kan ta generell studie kompetanse og noen få flinke kan kanskje ta R1 og kun et par kan klare R1+R2
  • Skolen har masse dyrt utstyr
  • Det er ekstremt fine strender her. Men vannet er drit kaldt
  • Naturen er kjempe fin
  • Det er alt av butikker man trenger. Men om man skulle trengt noe mer så finnes det Ebay og 2 timers buss til sortland som er en liten by
  • Det er sirka 3000 som bor her
  • Enda noen fler sitat fra Hugo " For å si det sånn, Alle romlinger er nørder. Men det er noen som kan prate om andre ting enn romteknologi"
  • Skolen er åpen på kvelden om man vil være der
  • Det blir helgeskole 
  • Norsk og historie er gjennom privatist og de kommer etter skolen er ferdig. Det kan bli lange dager ( skolen er ferdig senest 1600. Norsk og historie samme dag så vil dagen bli til 1800)
     

Legger til mer når jeg kommer på det

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

  • Studietur er ikke garantert sier lærerne men hvis vi jobber bra så blir det studietur, mest sannsynlig til usa

 

Hahaha

 

Samme tenkte jeg  :lol: 

Når jeg gikk der fikk vi høre om en "skremme historie" om tidligere kull som ikke fikk dra på studie tur, men usikker på om det stemmer.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hopper litt seint på denne tråden hehe.. Men hvordan er det med å ta påbygningsfagene? Antar at det blir lange skole dager og litt i helgene? Noen som vet nøyaktig hvor mye ekstra timer det blir i uka? :hmm:

 

De legger opp slik at mandag og onsdag fra 1630 til 1800 så har man norsk og tirsdag fra 1630 til 1800 har man historie. Men historie eksamen pleier de å ha i februar isteden for mai/juni for å unngå altfor mye på engang. Men trenger norsk og histore for påbygg. Resten av fagene knyttet til påbygg har man, f.eks naturfag og matte osv

 

Spør gjerne spørsmål angående romtek. Jeg svarer gjerne. Husk å hils Hugo fra meg når dere starter

 

-Alexander

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jammen legges det omfattende innsats ned i å skjule at jorda egentlig er flat :innocent:

 

Og for å sørge for at du kan se på TV, bruke GPS og få værmeldingen din. Men det sier jo litt om din innstilling når du hører romteknologi og antar at de i det hele tatt har jorden sin kuleform som tema, som om det ikke var et selvfølge for de fleste som er smarte nok til å gå på Romteknologi. Jeg skulle nesten spandert en tur til deg, slik at du kunne møtt lærerne på Romtekologi og fått deg litt "indoktrinering" på NAROM.

 

Gratulerer til de som har kommet inn forøvrig. Dere har mye å glede dere til.

 

(Romling 2010)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

 

Ble ringt i dag, kom inn! :w00t:

Gratulerer! Erru interessert i å bli litt mere kjent før neste skoleår begynner? Jeg skjønte det sånn at det var noen fireroms hybler og jeg kjenner 2 andre som skal på romtek.

Skole gata 21, passer fint for kompiser

 

Etter det jeg har lest i denne tråden, så skal vi prøve å få tak i skolegata 21. Gleder meg!

Lenke til kommentar

 

Ble ringt i dag, kom inn!  :w00t:

Gratulerer! Erru interessert i å bli litt mere kjent før neste skoleår begynner? Jeg skjønte det sånn at det var noen fireroms hybler og jeg kjenner 2 andre som skal på romtek.

 

Jaja, selvfølgelig! 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...