Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalinger til bilstereo


Anbefalte innlegg

Eg er ralativt ny til dette og trenger alt hjelp eg kan få. Eg har eit sterkt ønske om å oppgradere steroen i Volvo s40 2006mod min, men eg veit ikkje kva eg ska begynne med og kva eg skal sjå etter.

Eg ønsker ikkje å ha eit anlegg som gir tinitus, men fortsatt kan spilla med høg og god lyd.

Eg tenke eg vil bruka alt i frå 3000kr til 14000kr. (Helst så billig og bra som muligt)

 

Etter å ha lest og ikkje funnet ut noko har eg fortsatt ein del spørsmål

Er det bare til å bytte ut det som allerede er stander med dei nye tingene? Må eg legga nye kabler?

Eg ønske meg f.eks ikkje ein stor sub i bagasjerommet, men heller under sete.

 

Har dåke noken merke og konkrete ting eg bør sjå etter? Har dåke anbefalinger evt ein "pakke" dåke kan sitta sammen.

 

Tar gjerna imot tips. Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du se hva du har plass til og om du må ha monteringsadapter for å montere ny spiller. Standardene er 1-DIN og 2-DIN (liten og stor).

 

Hvis bilen allerede har standard-spiller er det bare å bytte ut. Eneste du da trenger er en modelspesifikk ISO-adapter (til lednignene).

 

Vanligvis anbefaler jeg denne rekkefølgen: Spiller (head unit), ekstra forsterker(e) og så høyttalere. Skal du ha ekstra forsterker så blir det en del kabeltrekking.

 

Hvis du velger å bytte ut høyttalerne uten å montere ekstra forskterker så sørg for å få høyttalere med veldig høy følsomhet. Selv om det ofte står 4x50W MOSFET SUPAH POWAH på spillerne så er de sjeldent på noe særlig mer enn ca. 4x14W.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...