Gå til innhold

Hva er din favorittfilm fra 2010 og nyere?


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett de fleste av dem. Mad Max var bra, det må jeg innrømme. Men det er vel australiere som står bak den filmen?

Synes du de fleste var dårlige?

 

Tror Mad Max er en hollywood kreasjon.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Enig med mye av listen til Skurupu:

Oslo, 31. august (2011)
The Tree of Life (2011)
Moonrise Kingdom (2012)
 
Har også likt:
Black Swan (2010)
La piel que habito (2011)
The Act of Killing (2012)
Her (2013)
Boyhood (2014)
Mad Mad: Fury Road (2015) (spesielt black and chrome version)
Phantom Thread (2017)
 
Lenke til kommentar

Ja. Black Swann kunne vært bra, men for meg ble det noe veldig galt med slutten og filmen feiler.

 

Slik jeg ser det var 80, 90 og begynnelsen av 2000-tallet en gullalder i Hollywood, med utrolig mange gode filmer. Nå har kvaliteten gått ned. Men jeg tror kvaliteten alltid har gått opp og ned i Hollywood. F. eks. synes jeg filmene fra 40- og 50-tallet er bedre enn dem på 60 og begynnelsen av 70-tallet. Store selskaper går konkurs, så kommer det opp nye. Kanskje det har noe med det å gjøre? Eller kanskje det har noe med økonomi i USA eller Californa å gjøre?

Lenke til kommentar

Ja. Black Swann kunne vært bra, men for meg ble det noe veldig galt med slutten og filmen feiler.

 

Slik jeg ser det var 80, 90 og begynnelsen av 2000-tallet en gullalder i Hollywood, med utrolig mange gode filmer. Nå har kvaliteten gått ned. Men jeg tror kvaliteten alltid har gått opp og ned i Hollywood. F. eks. synes jeg filmene fra 40- og 50-tallet er bedre enn dem på 60 og begynnelsen av 70-tallet. Store selskaper går konkurs, så kommer det opp nye. Kanskje det har noe med det å gjøre? Eller kanskje det har noe med økonomi i USA eller Californa å gjøre?

Når folk går lei av superhelt filmer så kan det bli et stort krasj og hollywood blir reboota. Mange som har spådd dette. 

 

Jeg trodde det kom til å skje, men Marvel har med Black Panther, Thor 3 og nye Avengers vist at de er store som aldri før. Men det krever mer kreativitet enn det gjøre i starten.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Kanskje det. Men jeg tror mange av de unge og som utgjør det største kinopublikummet, ikke har sett så mange filmer fra tidligere tiår og derfor ikke har så mye å sammenligne dagens filmer med. Se på alle remakene som har blitt laget i det siste. Er ikke originalene bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

Jeg har sett de fleste av dem. Mad Max var bra, det må jeg innrømme. Men det er vel australiere som står bak den filmen?

Synes du de fleste var dårlige?

 

Tror Mad Max er en hollywood kreasjon.

 

Regissøren er fra Australia.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sett de fleste av dem. Mad Max var bra, det må jeg innrømme. Men det er vel australiere som står bak den filmen?

Synes du de fleste var dårlige?

 

Tror Mad Max er en hollywood kreasjon.

 

Regissøren er fra Australia.

 

Stemmer. Men Tomb Raider blir ikke en norsk film selv om det er en norsk ressigør?

Lenke til kommentar

Kanskje det. Men jeg tror mange av de unge og som utgjør det største kinopublikummet, ikke har sett så mange filmer fra tidligere tiår og derfor ikke har så mye å sammenligne dagens filmer med. Se på alle remakene som har blitt laget i det siste. Er ikke originalene bedre?

Tror det alltid har vært slik at unge ikke har hatt like lang tid til å få med seg filmer voksne har fått tid til å se. Er lett å glemme hvor utrolig mye crap som ble skapt før 2010. Det er de golde filmene vi husker, derfor er det lett å tenke at det var mye bedre filmer "før i tiden" siden man lettere får med seg all crappen som lages nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Kanskje det. Men jeg tror mange av de unge og som utgjør det største kinopublikummet, ikke har sett så mange filmer fra tidligere tiår og derfor ikke har så mye å sammenligne dagens filmer med. Se på alle remakene som har blitt laget i det siste. Er ikke originalene bedre?

Stemmer at orginalene er bedre, men jeg tror at det er lettere å tjene penger på et vel etablert navn. Det skjer i spille industrien og. Mange oppfølgerer. Spesielt AAA titler

Lenke til kommentar

 

Kanskje det. Men jeg tror mange av de unge og som utgjør det største kinopublikummet, ikke har sett så mange filmer fra tidligere tiår og derfor ikke har så mye å sammenligne dagens filmer med. Se på alle remakene som har blitt laget i det siste. Er ikke originalene bedre?

 

Tror det alltid har vært slik at unge ikke har hatt like lang tid til å få med seg filmer voksne har fått tid til å se. Er lett å glemme hvor utrolig mye crap som ble skapt før 2010. Det er de golde filmene vi husker, derfor er det lett å tenke at det var mye bedre filmer "før i tiden" siden man lettere får med seg all crappen som lages nå.

Ikke helt enig, som du forstår. Jeg mener noen perioder er bedre enn andre. Det finnes fremskritt for kvalitet på film, men det går ikke i en rett linje oppover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

 

 

Jeg har sett de fleste av dem. Mad Max var bra, det må jeg innrømme. Men det er vel australiere som står bak den filmen?

Synes du de fleste var dårlige?

 

Tror Mad Max er en hollywood kreasjon.

 

Regissøren er fra Australia.

 

Stemmer. Men Tomb Raider blir ikke en norsk film selv om det er en norsk ressigør?

 

Ser ut som Mad Max er fra Australia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

Ser ut som Mad Max er fra Australia.

 

 

 

The fourth installment and a reboot[7] of the Mad Maxfranchise, it is a joint Australian-American[8] venture produced by Kennedy Miller MitchellRatPac-Dune Entertainment, and Village Roadshow Pictures

 

Brukte wikipedia. Har hørt at det er en løgnaktig side. 

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som Mad Max er fra Australia.

 

 

 

The fourth installment and a reboot[7] of the Mad Maxfranchise, it is a joint Australian-American[8] venture produced by Kennedy Miller MitchellRatPac-Dune Entertainment, and Village Roadshow Pictures

 

Brukte wikipedia. Har hørt at det er en løgnaktig side. Uansett ingen hollywood i sikte?

 

Wikipedia er bare løgnaktig når det ikke stemmer med ens egen overbevisning :p Faktisk er wikipedia mer korrekt enn det meste, da det aktivt oppdateres. 

 

Hva definerer du som Hollywood? 

 

Ble distribuert av Warner Bros som er Hollywood vil jeg si.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

 

 

Ser ut som Mad Max er fra Australia.

 

 

 

The fourth installment and a reboot[7] of the Mad Maxfranchise, it is a joint Australian-American[8] venture produced by Kennedy Miller MitchellRatPac-Dune Entertainment, and Village Roadshow Pictures

 

Brukte wikipedia. Har hørt at det er en løgnaktig side. Uansett ingen hollywood i sikte?

 

Wikipedia er bare løgnaktig når det ikke stemmer med ens egen overbevisning :p Faktisk er wikipedia mer korrekt enn det meste, da det aktivt oppdateres. 

 

Hva definerer du som Hollywood? 

 

Ble distribuert av Warner Bros som er Hollywood vil jeg si.

 

Produksjonen. Det er noen filmer fra Russland som er distribuert i vesten av Hollywood.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

Produksjonen. Det er noen filmer fra Russland som er distribuert i vesten av Hollywood.

Står jo at det er en Amerikansk og Australsk produksjon. Eller har du bevis på noe annet?

 

 

 

Produksjonen. Det er noen filmer fra Russland som er distribuert i vesten av Hollywood.

Står jo at det er en Amerikansk og Australsk produksjon. Eller har du bevis på noe annet?

 

Ser ikke at hollywood er involvert i produksjonen selv om det australsk- amerikansk produksjon. Eneste er at warner sendte en "sent an executive to keep the production on track". Spørsmålet er dette en hollywood produksjon?

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på din definisjon av 'Hollywood produksjon', Pengene kommer i stor grad fra Hollywood, i stor grad fra Warner Brothers, Regissøren er også ett kjent navn i bransjen, men samtidig en anomali, Miller er først og fremst en kunstner, og Mad Max-serien, hans verk, snarere enn en løpebåndsproduksjon, som kanskje er betydningen mange legger i ordet 'Hollywoodproduksjon'?

Forøvrig ønsker George 'Babe 2; Pig in the city' Miller, å lage flere Mad Max filmer, (han sier han har manus til to.) men Warner Brothers er smålige over over en bonus de lovet miller for å lage filmen 'under budsjett', altså for mindre penger enn avtalt, fordi filmen viste seg å bli litt lengre enn avtalt, med høyere aldersgrense.
Man får bare krysse fingrene, da mannen ikke blir noe yngre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...