Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Konfirmasjon - hvor mye er vanlig å få av faddere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Til konfirmasjonen - hvor store summer er vanlig å få i gave av sine faddere? Har diskutert dette med en kamerat, men vil gjerne høre deres meninger.

 

Jeg er ikke "kvalifisert" til å svare, men det er utrolig at det ikke går an å svare på akkurat den yackup spør om.

Lenke til kommentar
Men det er jo ingen her som egentlig kan si noe om dette, det er jo DU SELV som skal vurderere det, for det er DU som har dem til faddere, ikke noen andre her på forumet..

 

Jeg har sagt hele tiden at jeg er ute etter en indikasjon på hva som er vanlig å gi.

 

Alle på forumet trenger IKKE kjenne meg og mine faddere som sin egen lomme for å kunne gi en indikasjon.

Hei!

 

Til konfirmasjonen - hvor store summer er vanlig å få i gave av sine faddere? Har diskutert dette med en kamerat, men vil gjerne høre deres meninger.

 

Jeg er ikke "kvalifisert" til å svare, men det er utrolig at det ikke går an å svare på akkurat den yackup spør om.

 

Takk, noen som skjønner tegningen :) Ingen her på forumet er "kvalifisert" til å svare på hva JEG bør få av MINE faddere, men ALLE på forumet er kvalifisert til å gi en indikasjon på hva som er vanlig!

Lenke til kommentar

Vel, jeg har bare sagt at det VARIERER, selv fikk jeg SOM SAGT et vaffeljern :p. Som Kalvegodt sa, hvorfor i alle dager skal du henge deg opp i hvor mye du skal ha til konfirmasjonen? Er det bare ikke å si 1000,- og ferdig med det?

 

Uansett, litt dumt å spør sånt på et diskusjonsforum, da dette er ganske individuelt, du får det du får - ferdig med det.

 

Hadde jeg blitt bedt om å spesifisere et beløp eller noe, hadde jeg bare bedt dem om å bestemme det selv. :)

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Mine faddere, som jeg har sagt tre ganger nå, ba meg om SPESIFIKKE ønsker på gavefronten. Penger ble IKKE akseptert som et ønske, de ville gi noe fysisk og ekte jeg kunne ha bruk for.

 

For å sette det på spissen, så alle skjønner greia:

Ville ikke spørre om en Lamborghini hvis de hadde tenkt å gi meg noe i prisklassen til en Lada.

Lenke til kommentar

Uansett kva snittet blant brukarane her på forumet er betyr det ingenting i for dine faddere, dei har sine eigne preferanser å gå etter. Eg ville aldri satt noko beløp som det der, be heller om penger, det er det alle vil ha, så er problemet løyst.

 

Om dei absolutt skal kjøpe noko (ser ikkje heilt poenget) så er det dei som må setje lista for verdi, ikkje du.

Lenke til kommentar

Vil tro at det er gjennomsnitt på 1000kr. Dessuten så kommer det jo an på deres finansielle status. Dersom de har mye penger, og tjener godt vil de kanskje gi litt ekstra til konfirmasjonen. Hvis du går ut i fra ca. 1000kr, som i hvert fall ikke er altfor mye, vil de sikkert si i fra om de tenkte seg en annen prisklasse. Du kan jo eventuelt også spør dem.

Lenke til kommentar

Hvordan i huleste helv. skal vi kunne gjette eller gi en antydning på hvor mye dine faddere gir? Vi vet da ingen ting om deres personlige økonomi, forhold til deg, personlighet osv. Når folk sier: "500kr og et vaffeljern", så er det så presist som presist kan bli.

 

Jeg f.eks fikk et maleri, mens en venn av meg fikk 5k, en annen fikk ikke en dritt. De var døde.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Mine faddere, som jeg har sagt tre ganger nå, ba meg om SPESIFIKKE ønsker på gavefronten. Penger ble IKKE akseptert som et ønske, de ville gi noe fysisk og ekte jeg kunne ha bruk for.

 

For å sette det på spissen, så alle skjønner greia:

Ville ikke spørre om en Lamborghini hvis de hadde tenkt å gi meg noe i prisklassen til en Lada.

 

Min første tanke er jo å se om de har mye penger eller sliter selv med å få endene til å møtes. Det er enklere å ønske seg feks et Ixsus av noen som har masse penger og ingenting å bruke det på, enn noen som går på trygd.

 

Det jeg eventuelt ville ha prøvd, siden det er lenge siden min komfirmasjon så husker jeg ikke hva jeg fikk, men finn tre-seks ting, og ta noen litt dyre, noen middels dyre og bare ranger etter hva du ønsker deg.

 

Men igjen så slår det meg som mest obvious at en ser etter hvor mye penger de selv har, hvor mange de skal gi til osv...er man alenebarn feks er ting mye enklere enn om en har søsken...da setter en nesten lista for neste person :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...