Gå til innhold

Hvite larver på 3-5 mm i norske moreller, dumt å spise?


Anbefalte innlegg

Hei!

Naboen kom bort med en skål moreller som han hadde plukket fra sitt tre. Litt tilfeldig åpnet jeg en av dem, og fant en liten hvit larve. Jeg åpnet fem til og fant larver i 3/5. De er alt fra 3-5 mm lange.

Er dette dumt å spise? Syntes det er veldig uapetittelig. Samtidig elsker jeg moreller! Legger ved et bilde.

 

 

post-242081-0-44617500-1563300775_thumb.png

Endret av Kaffekong1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke om det er innvollsorm eller bare flue/insektlarver av noe slag. Lars Monsen hadde sikkert hatt dem i gryta for ekstra næring eller bare spist dem som snacks, men vi vanlige er vel ikke så nødne.

 

Jeg ville muligens nevnt det til naboen, kanskje de vet? Også med tanke på at de kanskje skal lage syltetøy eller noe av det, så de ikke kjører alt i blenderen og ender opp med det ekle greiene i maten.

 

Kan tenke meg det var mye av det der i maten før. Folk brydde seg ikke, tipper jeg.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke om det er innvollsorm eller bare flue/insektlarver av noe slag. Lars Monsen hadde sikkert hatt dem i gryta for ekstra næring eller bare spist dem som snacks, men vi vanlige er vel ikke så nødne.

 

Jeg ville muligens nevnt det til naboen, kanskje de vet? Også med tanke på at de kanskje skal lage syltetøy eller noe av det, så de ikke kjører alt i blenderen og ender opp med det ekle greiene i maten.

 

Kan tenke meg det var mye av det der i maten før. Folk brydde seg ikke, tipper jeg.

Spiser du syltetøy eller drikker juice, smoothie ol, så er det nok fortsatt masse insekter oppi det den dag i dag..

Lenke til kommentar

Spiser du syltetøy eller drikker juice, smoothie ol, så er det nok fortsatt masse insekter oppi det den dag i dag..

Frysetørket ja, det er sant dét. Dette glemmer man stadig. Vet ikke hva jeg skal tenke om det en gang. Mener jeg har lest at syltetøy blir tilsatt den fargen fordi det skal se mer appetittelig ut. Men jeg tenker også det er for å få ned marginene. Hvor mye kan frysetørket insektpulver koste? Vi blir litt trill rundt hele dagen lang.

 

Hvem vet hvor mye rask de blander i andre kvernede produkter.

 

Og jeg liker å spise rene kjøttprodukter, men jeg vet ikke om jeg tør å forestille meg hva de mater dyra som gir det "rene" kjøttet engang.

 

Alt mikses sammen til en stor suppe ^^ og hvem vet hvor alt ender.

 

Jeg hadde idéen for mange år siden, om insektburger. Bare vent. Bare bland hva som helst til en kake, med krydder så det smaker godt, og stek det med salt, pepper og fett/smør, så spiser folk det. Særlig i fylla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...