Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er V7.1.50 jeg har foldet med - og det er den jeg har hatt problemer med, og som gjør at jeg stoppet begge maskinene.

 

EDIT: Men nå så jeg at de har lansert en ny versjon - V7.1.52 idag - så da skal jeg jo sette igang den, og se om de faktisk har fjernet den buggen som har fucket opp for meg i det siste.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke mye der siden jeg ikke har prøvd den. Er vel heller den som bare holder meg til gamle gode solide V6.34 fordi jeg kan den og vet den alltid fungerer. V7 er vel mer for dem som vil fort i gang uten å måtte lære seg noe som helst, men som sagt, jeg vet for lite om den. Likevel, når det kommer til ytelse så tror jeg ikke versjonen spiller noen rolle. Forskjellen på Windows og Linux er 15 - 20% i favør av Linux, så Windows er ikke et godt valg.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at klienten ikke folder, den er kun et skall. Om en kjører 6.34 eller 7.xx, så er det alltid en FahCore_Ax som gjør selve foldingen og det er den som ender på _A5 som tygger de store CPU-WU'ene.

 

Klienten sørger for kommunikasjon med Stanford og i V7 kan neste WU lastes ned før den foregående er fullført, ved f.eks. 99%. For bigadv er det lite hensiktsmessig, bortsett fra om en har en treg internettforbindelse.

Lenke til kommentar

Ser jeg har 7.1.38, kanskje jeg skulle update.

Du får rapportere om du finner noen bugs i den nye.

Jeg har allerede merket meg at det er enkelte på Stanfords forum som rapporterer store svingninger i hvordan GPU- viften opererer. Mange sier at den flukturerer enormt under foldingen, og det har jeg lagt merke til hos meg også. GPU- vifta på mitt GTX570- kort løper helt løpsk. Plutselig svirrer den rundt med nokså moderat fart, for i de neste 5 sekundene å øke noe vanvittig, for så igjen å droppe turtallet dramatisk ned. 5 sekunder etter dette brøler den av gårde igjen - så det er helt klart noe som ikke er helt bra med denne klienten heller...:-(

Lenke til kommentar

Om langouste laster begge veier samtidig er jeg litt usikker på, tror kanskje at den laster ned før den laster opp. Det står i loggen "can only lanch one helper in two minutes", noe jeg vil tolke som at den kun gjør en ting av gangen. Den starter iallefall neste WU før forrige er lastet opp.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede merket meg at det er enkelte på Stanfords forum som rapporterer store svingninger i hvordan GPU- viften opererer. Mange sier at den flukturerer enormt under foldingen, og det har jeg lagt merke til hos meg også. GPU- vifta på mitt GTX570- kort løper helt løpsk. Plutselig svirrer den rundt med nokså moderat fart, for i de neste 5 sekundene å øke noe vanvittig, for så igjen å droppe turtallet dramatisk ned. 5 sekunder etter dette brøler den av gårde igjen - så det er helt klart noe som ikke er helt bra med denne klienten heller...:-(

Hmm, noe slikt har jeg aldri hatt, kjører 7.1.38 på mine tre rigger og ingen har hatt feil.

Jeg har install-fila for 7.1.38 hvis du evnt vil prøve den. Det er da for windows.

Lenke til kommentar

Grattis med 200 mill -alias- :)

 

Takker, slik det ser ut så er alt i hus tidligst tirsdag i neste uke, og kanskje i drift samme kveld. Men nå begynner det å bli mye varme som må utnyttes, eller rett og slett må ut av huset. Skal kjøre noe tid med alt for å se hva produksjonen kan bli, men blir nok å stoppe de verste strømslukene etterhvert.

Lenke til kommentar

Om langouste laster begge veier samtidig er jeg litt usikker på, tror kanskje at den laster ned før den laster opp. Det står i loggen "can only lanch one helper in two minutes", noe jeg vil tolke som at den kun gjør en ting av gangen. Den starter iallefall neste WU før forrige er lastet opp.

 

Av loggen under kan det se ut som at ting skjer rimelig samtidig. Dette er en P6903 og det tar kun 63 sekunder fra "Attempting to send results" til "Processing work unit" P6904 på nytt er i gang. Sendingen foregår i bakgrunnen og logges normalt ikke til FAHlog men til langouste`s egen log.

 

[05:21:45] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT
[05:21:47] CoreStatus = 64 (100)
[05:21:47] Unit 5 finished with 89 percent of time to deadline remaining.
[05:21:47] Updated performance fraction: 0.895220
[05:21:47] Sending work to server
[05:21:47] Project: 6903 (Run 9, Clone 7, Gen 93)
[05:21:47] + Attempting to send results [March 22 05:21:47 UTC]
[05:21:47] - Reading file work/wuresults_05.dat from core
[05:21:47]   (Read 222553033 bytes from disk)
[05:21:47] Connecting to http://130.237.232.237:8080/

[05:22:51]
[05:22:51] + Processing work unit
[05:22:51] Core required: FahCore_a5.exe
[05:22:51] Core found.
[05:22:51] Working on queue slot 06 [March 22 05:22:51 UTC]
[05:22:51] + Working ...
[05:22:51] - Calling './FahCore_a5.exe -dir work/ -nice 19 -suffix 06 -np 64 -checkpoint 3 -verbose -lifeline 1937 -version 634'
[05:22:51]
[05:22:51] *------------------------------*
[05:22:51] Folding@Home Gromacs SMP Core
[05:22:51] Version 2.27 (Thu Feb 10 09:46:40 PST 2011)
[05:22:51]
[05:22:51] Preparing to commence simulation
[05:22:51] - Looking at optimizations...
[05:22:51] - Created dyn
[05:22:51] - Files status OK
[05:22:58] - Expanded 57218084 -&--#62; 71843392 (decompressed 50.4 percent)
[05:22:58] Called DecompressByteArray: compressed_data_size=57218084 data_size=71843392, decompressed_data_size=71843392 diff=0
[05:22:59] - Digital signature verified
[05:22:59]
[05:22:59] Project: 6904 (Run 2, Clone 21, Gen 60)
[05:22:59]
[05:22:59] Assembly optimizations on if available.
[05:22:59] Entering M.D.
[05:23:08] Mapping NT from 64 to 64
[05:23:17] Completed 0 out of 250000 steps  (0%)
[05:48:16] Completed 2500 out of 250000 steps  (1%)
[06:12:50] Completed 5000 out of 250000 steps  (2%)
[06:37:33] Completed 7500 out of 250000 steps  (3%)

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Når du bruker langouste, er det den og ikke fah-klienten som står for kommunikasjonen med Stanford. Av langouste-loggen, vil jeg anta at ny WU lastes ned før den ferdige lastes opp. På en rask linje er neste WU igang ila sekunder. Siste P6903 her tok 35 sekunder, og 2 minutter senere var ferdig WU lastet opp. Det er ingenting i loggen som antyder at ting skjer samtidig.

Lenke til kommentar

Siden det av og til snakkes om denne trådens førsteside og evnt. oppdatering av den, så mener jeg at dette bør være med. Det brukes så mye forkortelser i denne tråden at er man forholdsvis ny/uerfaren innenfor foldingens mysterier, så kan nok denne være til stor hjelp for mange:

 

http://fahwiki.net/index.php/Glossary

Alle forkortelser ble med hensikt forklart utdypende med bobletekst om man holdt musen over forkortelsen.

 

Desverre har dette blitt ødelagt nå 2 ganger av forumoppgraderingene :). Ellers er det rimelig lenge siden (rundt samme tid som nåværende informasjon ble utdatert) det ble etterlyst ny person som vil ta ansvaret for den.

 

Xell har kun midlertidig eieransvar til noen trer frem og tar ansvaret videre. Med tanke på hvor mange etterlysninger vi har fått om oppdatering etter dette bør man kanskje vurdere å legge hele posten i en "spoiler" eller fjerne den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har allerede merket meg at det er enkelte på Stanfords forum som rapporterer store svingninger i hvordan GPU- viften opererer. Mange sier at den flukturerer enormt under foldingen, og det har jeg lagt merke til hos meg også. GPU- vifta på mitt GTX570- kort løper helt løpsk. Plutselig svirrer den rundt med nokså moderat fart, for i de neste 5 sekundene å øke noe vanvittig, for så igjen å droppe turtallet dramatisk ned. 5 sekunder etter dette brøler den av gårde igjen - så det er helt klart noe som ikke er helt bra med denne klienten heller...:-(

Hmm, noe slikt har jeg aldri hatt, kjører 7.1.38 på mine tre rigger og ingen har hatt feil.

Jeg har install-fila for 7.1.38 hvis du evnt vil prøve den. Det er da for windows.

Nei, ingen har hatt det før denne siste versjonen (V7.1.52), så det er ikke så rart. Det er noe som har blitt introdusert nå for 1 dag siden.

 

Siden det av og til snakkes om denne trådens førsteside og evnt. oppdatering av den, så mener jeg at dette bør være med. Det brukes så mye forkortelser i denne tråden at er man forholdsvis ny/uerfaren innenfor foldingens mysterier, så kan nok denne være til stor hjelp for mange:

 

http://fahwiki.net/index.php/Glossary

Alle forkortelser ble med hensikt forklart utdypende med bobletekst om man holdt musen over forkortelsen.

 

Desverre har dette blitt ødelagt nå 2 ganger av forumoppgraderingene :).

 

Ja, det var derfor jeg bragte det på banen igjen.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Takk for tips om ny versjon! :)

 

Fikk sannelig inn de andre maskinene og ja :)

Folding-1.png

 

Noen som bruker V7 som har fått til å få inn andre maskiner på LANet inn i nye HFM?

Jeg får bare inn det som folder på den PC-en her.

De to andre riggene får jeg ikke inn.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...