Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det noen her som kjører el-bil?

 

 

jeg kjører både nitro og elektro. har en el touring og en elektrobuggy. holder meg til nitro ute på viteren da esc'en min (VFS-1) ikke er vanntett. :p

 

kjører touring inne på bane da :D kjører 19t inne. 12t og 10t går alt for fort inne. :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Er ganske sikker på at varme øker motstanden. Altså bør det gå fortere når ESC, kabler og motor er nedkjølt.

 

Hmm... kan vel si det sånna at bilen min, når jeg skal kjøre så er den skam sløv! det er så vidt den klarer å rive seg løs fra snøen! Men når jeg har kjørt i ca. 5 min. så våkner den til live... Men så er det at den klarer ikke å rive seg løs fra asfalten...

 

Før jeg tok knekken på motorene, (august) så revi og røska det som f***!!! Den dro opp på bakhjula som ingenting, og en sjelden gang så snurra den forrover når jeg bremsa... :scared:

 

Edit: (for de som ikke vet hva som er i bilen min)

 

Motorer: 2x Titan 550 (23-turns/14 volts)

Fartsregulator: Traxxas EVX2 (E-maxx) 6-14 celler

batterier: 8,4volt 7celler 3800mah

Endret av Deppss
Skrevet

At den er sløv kan vel tenkes så lenge det dreier seg om kaldt vær være at batteriet er kaldt.

Lipo batterier er sure når de er kalde men de varmes opp etterhvert som man kjører og da livner de til.

Vinterstid lønner det seg å ha batteriene på innerlomma sliok at de holder seg lunkne til de skal brukes.

Var batteriene varme da du begynte å kjøre så er dte noe annet.

Skrevet (endret)

Jeg gjør bilen klar inne, setter den på og kjører ut av huset...

bilen pleier å stå på badet og der er det jo varmt... så så at den er kald er jeg skeptisk til... :hm:

 

Og lipo... er det sånne standard batterier?

Endret av Deppss
Skrevet (endret)

Lipo=Litzium Polymer.

F.eks slike.

8632.jpg

 

Men slik du forklarer det så starter du med varmt batteri så da må problemet ligge et annet sted.

Endret av perpyro
Skrevet
Hmm... kan vel si det sånna at bilen min, når jeg skal kjøre så er den skam sløv! det er så vidt den klarer å rive seg løs fra snøen! Men når jeg har kjørt i ca. 5 min. så våkner den til live... Men så er det at den klarer ikke å rive seg løs fra asfalten...

 

Før jeg tok knekken på motorene, (august) så revi og røska det som f***!!! Den dro opp på bakhjula som ingenting, og en sjelden gang så snurra den forrover når jeg bremsa... :scared:

 

Edit: (for de som ikke vet hva som er i bilen min)

 

Motorer: 2x Titan 550 (23-turns/14 volts)

Fartsregulator: Traxxas EVX2 (E-maxx) 6-14 celler

batterier: 8,4volt 7celler 3800mah

 

før du tok KNEKKEN på motorene? kjøpte du nye motorer da eller? hvis du kjøpte nye motorer, er de av samme dype (550) som du hadde før? kanskje den ene motoren er gåen slik at den andre trekke rundt både bilen og den ene motoren?

Skrevet
Hmm... kan vel si det sånna at bilen min, når jeg skal kjøre så er den skam sløv! det er så vidt den klarer å rive seg løs fra snøen! Men når jeg har kjørt i ca. 5 min. så våkner den til live... Men så er det at den klarer ikke å rive seg løs fra asfalten...

 

Før jeg tok knekken på motorene, (august) så revi og røska det som f***!!! Den dro opp på bakhjula som ingenting, og en sjelden gang så snurra den forrover når jeg bremsa... :scared:

 

Edit: (for de som ikke vet hva som er i bilen min)

 

Motorer: 2x Titan 550 (23-turns/14 volts)

Fartsregulator: Traxxas EVX2 (E-maxx) 6-14 celler

batterier: 8,4volt 7celler 3800mah

 

før du tok KNEKKEN på motorene? kjøpte du nye motorer da eller? hvis du kjøpte nye motorer, er de av samme dype (550) som du hadde før? kanskje den ene motoren er gåen slik at den andre trekke rundt både bilen og den ene motoren?

 

Jeg fikk de på gatantien xD jeg nevnte aldri at det var vann som drepte de... :evil:

Skrevet
EMAXX har 21 turns motorer standard. Om du nå har 23 turns så kan det muligens ha litt å si.

Min EMAXX har en 4,5 turns. :p

 

Jeg fant ut det... gikk inn på Traxxas.com, og der sto det 21 turns... men på modeller.com så står det er det er 23 turns...

 

4,5 turns... skammelig heftig :rofl:

Skrevet
Lipo=Litzium Polymer.

 

LiPo = Lithium-ion polymer batteries

 

Det er forøverig riktig at kulden påvirker effekten til batteriene i negativ forstand.

Skrevet
EMAXX har 21 turns motorer standard. Om du nå har 23 turns så kan det muligens ha litt å si.

Min EMAXX har en 4,5 turns. :p

 

 

men siden du har børsteløs tilsvarer vell det rundt 12-14t børstemotor.

Skrevet

Nå har jeg rota litt i bilen... Jeg tok motorene ut av motorfeste, testa de littegrann... når jeg hadde litt eller noe rpm og slapp gassen så skurra den høyre motoren no J*****!!!! Den lyden har jeg hørt før, og den luden er på et modelltog... Skurringa går over etter et par min. (tror det er fordi den blir varm)

 

Skal ut å kjøre bilen snart, og da er batteriene varme etter 3,5 amp lading + en sterk lampe som hoder varmen litt høyere enn romtemp.

Har stiva opp fjæringa bak :p men jeg tok clipsa som var forran... så den er sinsyk myk forran xD

Skrevet (endret)
Lipo=Litzium Polymer.

 

LiPo = Lithium-ion polymer batteries

 

 

 

Lipo = Lithium polymer Lithium-ion = Li-ion

Endret av jop91
Skrevet
Nå har jeg rota litt i bilen... Jeg tok motorene ut av motorfeste, testa de littegrann... når jeg hadde litt eller noe rpm og slapp gassen så skurra den høyre motoren no J*****!!!!

Skurringen kommer høyst sannsynlig av glidelagrene. De må smøres.

 

Disse herlighetene installerte jeg i Slashen i dag. Nå er det bare å vente på god-været. :]

post-73476-1236894047_thumb.jpg

post-73476-1236894099_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...