snagglepusen Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 (endret) Arcanum of steamworks and magic obscura. Det er magi,skytevåpen,sverd og økser,buer og scrolls(engangs magi). Det er også en world editor for og lage din egen verden. Du kan velge en figur eller lage din egen, du kan velge rase og bakgrunn(fortid). Jævla bra spill. Det utspilles på slutten av 1800-tallet. Det er et spill man må kjøpe. Endret 18. juli 2008 av snagglepusen
snagglepusen Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Skrevet 18. juli 2008 *clapping for ur wonderful discovery* Sarkasme????
Gavekort Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Neeeida, det er bare at det er smålig imot forumreglemanget (reklamering). Dessuten har vi mange tråder om f.eks: de beste RPG-spillene, eller anbefalinger av RPG osv.
alleibruk Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Amberstar er uten tvil det beste rpg spillet jeg noen sinne har spilt. Beste historie og musikk ever http://thalion.exotica.org.uk/games/amberstar/amberstar.html Abandonware nå. Amiga versjonen er best, fungerer fint på emulator. ahhh, 1993 det var tider..
vikingkylling Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Det beste RPG spillet jeg har spilt som du liker? Hvordan skal jeg vite det?
Merwanor Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Gothic 1 og 2. Mine favoritt spill, ikke bare RPG, men i alt.
snagglepusen Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Skrevet 18. juli 2008 Det beste RPG spillet jeg har spilt som du liker? Hvordan skal jeg vite det? jeg mente at jeg liker det spillet øverst
Tå. Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Er jo så mange gode å velge mellom. Har jo Arcanum som du nevner, Fallout 2, BG2, KOTOR, Vampire the masquerade: Bloodlines og Morrowind. Alle er bra på sine måter så jeg må nesten likestille dem. Ellers så var det fryktelig synd at Troika games som laget Arcanum gikk donken. De laget jo kvalitets spill, selv om de kanskje hadde en del bugs. En liten faktor til at de måtte stenge var vel bla annet at piratkopier av for eks Arcanum låg på nettet lenge før spillet kom på markedet. Tror uansett det er på tide å plukke opp igjen klassikeren snart
ShampooMacTavish Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Det beste jeg kommer på akkurat nå (er litt trøtt, kommer sikkert ti å våkne i morgen, slå meg på pannen og si "Damn! Ossen kunne jeg glemme det spillet? Det er jo episk!". Det har skjedd før.) må være Lost Odyssey. Liker ikke Japanske Rollespill bedre en vestlige, heller motsatt, men dette spillet traff meg midt i hjertet. Hele gameplayet og grafikken er på topp, men det er historien som gjør dette spillet til noe virkelig spesielt. Jeg leser drømmene til Kaim (drømmer er flere sider med episoder i Kaims lange liv, som blir fortalt med skrift og musikk. Litt vanskelig å forklare, prøv det ut selv) med det største engasjement, og historien man spiller gjennom er også ekstremt fengende. Absoultt et av mine favoritt-spill gjennom tidene!
Speik Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Det originale Neverwinter Nights. Ingen over, et par ved siden. Disse er Baldurs Gate-spillene.
Nacky Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Må jo bare nevne Zelda-spillene Ellers har vi jo The Elder Scrolls-serien + Diablo 1,2(3ern kan jo bli stort òg! )
Slimda Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Hvorfor er det ingen som nevner Mass Effect? Det er jo ganske enkelt genialt. Beste RPGet jeg har spilt de siste år.
Tå. Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Hvorfor er det ingen som nevner Mass Effect? Det er jo ganske enkelt genialt. Beste RPGet jeg har spilt de siste år. For å være helt ærlig så er Mass Effect langt unna de store klassikerne. Ble for mye action preget og sideoppdragene var ikke akkurat noe å hoppe i taket over. Men hvilke spill sammenligner du da Mass Effect med? Det har jo ikke akkurat kommet så mange gode vestlige RPG de siste årene.
-kga- Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Likte også mass effect. År og dag siden jeg har runna et spill, går altid lei føre jeg blir ferdig. Men mass effect var fryktelig morro, og passe langt. Har aldri likt de tunge rolle spilla med masse tekst og 100++, BG, arcanum osv. (Kan ha noe med dysleksien). 20t er passe, kanskje litt til, og ikke altfor mange side opdrag, noen må det selvsakt være. Mye bedre med en god story som en blir gudet gjennom, men som en kan påvirke litt. Også må en kunne gjøre valg på karakteren. Det beskriver vel ganske greit spill som KOTOR og Mass effect. Skal prøve Jade empire, virker litt likt det også. Hadde BG og dem der hatt dialog i lik linje som Mass effect, og med stemmer på allt, trur jeg kasnkje jeg ville likt dem bedre. Endret 22. juli 2008 av Lord-KGA
Slimda Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 For å være helt ærlig så er Mass Effect langt unna de store klassikerne. Ble for mye action preget og sideoppdragene var ikke akkurat noe å hoppe i taket over. Men hvilke spill sammenligner du da Mass Effect med? Det har jo ikke akkurat kommet så mange gode vestlige RPG de siste årene. Du syns kanskje at Mass Effect ikke når opp til de "gamle klassikerne", men du må huske det at gamle minner blir langt bedre enn hva det faktisk var. Og Mass Effect er jo et Action RPG, så det er ikke rart om det "ble litt mye action", for det er akkurat det det skal være. Spill jeg sammenligner Mass Effect med er spill som; Knights of the Old Republic, Neverwinter Nights, og i litt mindre grad, Icewind Dale 2 og lignende.
AvidGamer Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 (endret) Nesten alle data spillene fra Forgotten Realms, som IceWind Dale, Baldurs Gate osv. Alt annet er egentlig insperert fra dem eller har folk som har vært en del av selskapet. Endret 23. juli 2008 av AvidGamer
Khogn Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Jeg tar sjansen av å bli kalt for gammel gretten gubbe, men synes at Dungeon Master er fortsatt det beste RPG jeg har spilt. Det finnes mye annet bra i nyere tider, men det er eneste spill som samler alle disse elementene som har på mystisk vis forsvunnet fra andre store utgivelser. F.e. magisystemet er både unikt og fullstendig genialt. Mindre kjedelig enn å trykke på en linje som heter "fireball" eller et tilsvarende ikon. Selvsagt er Baldur's Gate, Stonekeep, KotoR og Morrowind også udødelige klassikere.
DirtyBit Skrevet 23. juli 2008 Skrevet 23. juli 2008 Baldurs gate serien, Icewind Dale serien og Neverwinter nights
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå