Gå til innhold

Lian Li lager kabinett til 360!


Lakus

Anbefalte innlegg

Til dere som ikke vet hva/hvem Lian Li er, så er de en PC-kabinett produsent med utrolig stilfulle og elegante kabinetter.

Kabinettene til Lian Li er laget i rent aluminium, demper støy veldig godt og er gode på kjøling.

Med disse punktene kan det bli den perfekte erstatningen for det originale 360 kabinettet.

 

Kabinettet er foreløpig fremdeles på arbeidbenken, men flere prototyper er allerede igang og fungerer bra.

Du må nå selvfølgelig åpne 360en din og dermed bryte Garantien din, men med ett Lian Li kabinett vil nok de problemene som eventuelt kan få 360en din til å ta kvelden ikke skje grunnet støydemping og bedre kjøling.

 

Det er vel tre ting jeg håper det ferdig kabinettet kommer til og ha.

- En versjon i sølv og en i sort farge (som Lian Li pleier).

- En versjon med pianolakkfinish hadde ikke vært ett dumt alternativ heller.

- At kabinettet vil kunne både ligge og stå tar jeg som en selvfølge.

- At kabinettet vil passe til alle X360 modeller tar jeg også som en selvfølge, ettersom det sikkert følger bed "bakplater" til hver type.

 

http://www.bit-tech.net/news/2008/01/10/li...ox_360_owners/1

 

 

Nå er det en film av kabinettet her også! Sjekk den for bedre innblikk.

 

 

 

Dette er visstnok hvordan den butikk-klare boksen ser ut:

 

Lian-Li PC-XB01 Xbox 360 Modding Case Details

We received more information and pictures of the Lian-Li PC-XB01 Xbox 360 replacement case:

 

Hva som skjedde med den kassen som skulle visstnok ligne en DVD spiller vet jeg ikke, men det jeg vet er at perforeringen foran på denne gjør den "mindre" vakker. Jeg får se hvordan den er på noen "real life" bilder før jeg orker å kjøpe den.

 

XB01 was first shown at the 2008 CES show in USA, and this concept got a lot of feedback and user suggestions.

At the 2008 Computex in Taipei, the final vision of the PC-XB01 Xbox 360 modding case was ready for shipping.

 

Xbox360 is a superb video game console and Lian Li wants to make it even better. Lian Li designers designed the case around the Xbox360 main board, and created the XB01 for Xbox 360 owners who want an Xbox 360 with better cooling performance and that works silently.

Not only does it work silently and with better cooling, it is all aluminum, in metallic finishing.

Rounded edge, in brushed aluminum with anodized finishing, it can be place up-right or flat-down on the table top. The high quality finishing will fit in most user's living environments.

XB01 will help Xbox 360 to have better cooling performance, and running silently. User don't need to worry about overheating problems anymore.

 

 

Some Features:

* There is a 120mm exhaust fan at the rear of the XB01 to replace the original 2x70mm cooling fan, the 120mm fan can move the heat faster at lower speed, and with less noise.

* XB01 has a 12cm fan, with high airflow but it only needs to run at 1500RPM to cool down the Xbox 360 effectively.

* The Xbox 360 DVD-drive has been relocated to the side, allowing maximum opening for the graphics chipset heatsink and it will also allow users to change the heatsink.

* There are sound insulation foam sheets around the DVD drive to reduce the noise.

* Huge aluminum airduct that covers the Xbox 360 heatsinks, the cold air will pass through the cooler to remove the heat.

* There are water tube openings at the rear of the case, allowing users to upgrade their Xbox 360 to liquid cooling solutions.

* The XB01 includes two fan converters for the different versions of the Xbox 360.

* There are aluminum flippers to cover and protect the front connectors.

217419.jpeg217418.jpeg217417.jpeg217420.jpeg217422.jpeg217421.jpeg217425.jpeg217424.jpeg

Ikke særlig bra gjennomført skal man se på Lian Li's andre kabinetter. :no:

 

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wtf? Det så jo helt jævlig ut. Hvorfor skulle noen ville bytte ut sitt vanlike 360-kabinett med det der? Det er stygt, og i tillegg bryter man garantien. Jeje..:-)

 

Tja, hvis man har en litt gammel xbox hvor garantien har løpt ut, bor i et annet land enn Norge og helst vil slippe RRoD? (Her i norge har vi en av verdens beste forbrukerkjøpslover sett fra kjøperens side så vi kan i grunnen få gratis service på våre Xboxer lenge nok uansett.)

 

Edit: Og som eirik over her sier: Hvis man allerede HAR brutt garantien kan det for enkelte være et poeng i et slikt kabinett.

 

Ellers er det jo delte meninger om den var stygg eller ikke da, men jeg er enig med deg :)

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Husk nå at dette kabinettet er fremdeles på arbeidsbenken, og utseende kommer nok til og bli mye bedre når det kommer ut.

Det på bildet er bare en prototype.

 

Grunnen til at det er litt stort er sannsynligvis at de vil ha plass til strømforsyningen inne i kabinettet, og en 120mm vifte. Støydempingen ett slikt kabinett gir er vel også rimelig priceless for en 360.

 

Ang det vinduet i kabinettet tviler jeg sterkt på at dette er den permanente løsningen. Lian Li liker og lage ekstra ting man kan sette på om man har lyst, slik som vinduer osv.

 

De sier jo også at det vil være mulig å putte i sin egen harddisk.

Om Microsoft kommer til og like dette får vi se, men dette er et argument godt nok for meg.

 

For min egen del tror jeg nok jeg kommer til og ende opp med en slik en. Når jeg like greit skal kjøpe meg en xbox med HDMI kan jeg like godt stappe enten den, eller den gamle inn i ett nytt kabinett.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Grunnen til at det er litt stort er sannsynligvis at de vil ha plass til strømforsyningen inne i kabinettet, og en 120mm vifte. Støydempingen ett slikt kabinett gir er vel også rimelig priceless for en 360.

 

lian2.jpg

 

 

Ser ut som strømforsyningen ligger utenpå kabinettet her. Men håper det også blir mulighet for å ha den inni kabinettet.

 

Blir nok et kjøp fra min side også.

Lenke til kommentar

Boffen da. Jeg trodde du kunne litt om slike saker.

Dette er en PROTOTYPE. Det er ett eksperiment for å se om det lar seg gjøre, for å se om noen ville kjøpt det, og for å teste designløsninger.

 

Har du noensinne sett Lian Li sine PC kabinetter? Mesteparten av dem ser bedre ut enn PS3, og langt bedre enn 360 og ingen av dem ser ut som store klosser.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Boffen da. Jeg trodde du kunne litt om slike saker.

Dette er en PROTOTYPE. Det er ett eksperiment for å se om det lar seg gjøre, for å se om noen ville kjøpt det, og for å teste designløsninger.

 

Har du noensinne sett Lian Li sine PC kabinetter? Mesteparten av dem ser bedre ut enn PS3, og langt bedre enn 360 og ingen av dem ser ut som store klosser.

 

Godt mulig det er en prototype, det er fortsatt en jævlig stygg prototype, og ikke fytten om jeg vil ha et neonlysende kabinett på rommet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...