Gå til innhold

Dødsstraff - positivt eller negativt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg syntes tortur er et bedre valg. hvis man kan bevise at en person har drept en eller flere mennesker med fult overlegg er toutur greit. 30år med 140w til ballene er en god straff for sånne

 

edit: men kan man bevise at en drapsmann er en drapsmann er jeg ikke mot dødsstraff

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar

Jeg er FOR dødstraff. For grove drapsmenn og voldtektsmenn, er dødstraff den eneste rettferdige straffen. Slike mennesker fortjener ikke å leve, i så godt som alle tilfeller.

 

Skulle det være tvil om man dømmer rett person, er dødstraff kanskje ikke tingen. Men om man er 100 % sikre, så er det bare å sette i gang. Tar man feil, vil Gud redde sjelene deres.

Lenke til kommentar
Men om man er 100 % sikre, så er det bare å sette i gang. Tar man feil, vil Gud redde sjelene deres.

Nå får du bestemme deg da, enten er man 100% sikre eller så er man ikke. Men du måtte legge inn et forbehold alikevel? Kanskje fordi det er vanskeligere å være helt sikker i en rettsak enn man skulle tro. Tenk på uskyldig dømte som har blitt renvasket 10-20 år senere.

 

Det pisset om at Gud skal redde sjelene deres er forøvrig noe av det dummeste jeg hørt.

Lenke til kommentar
Jeg er FOR dødstraff. For grove drapsmenn og voldtektsmenn, er dødstraff den eneste rettferdige straffen. Slike mennesker fortjener ikke å leve, i så godt som alle tilfeller.

Amrikanske soldater som har voldtatt i utlandet er du selvfølgelig for skal bli henrettet?

Det spørs jo helt på omstendighetene, men i utgangspunktet er det å bli voldtatt av en soldat like ille som å bli voldtatt av en sivil.

 

Tørr jeg minne om at røde-gardistene som invanderte tyskland etter WWII, var temmelig glad i å voldta, og ødela tusner av liv?

Lenke til kommentar
Det spørs jo helt på omstendighetene, men i utgangspunktet er det å bli voldtatt av en soldat like ille som å bli voldtatt av en sivil.

Omstendighetene? I utgangspunktet? :no:

Tørr jeg minne om at røde-gardistene som invanderte tyskland etter WWII, var temmelig glad i å voldta, og ødela tusner av liv?
Hva har det med saken å gjøre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...