Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Hvordan skal de få plass til en normal hdmi-kontakt da?

 

Se på bildene, den ser veldig normal ut. Og en normal hdmi kontakt er ikke akkurat tykk, så å få plass til den er nok ikke så veldig vanskelig.

Det er mini-hdmi på transformer. Er ingen tabs som har vanlig hdmi så vidt eg vet.

 

Mini vs. vanlig

hdmi_to_mini.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det må være mini-hdmi. Vanlig hdmi er stooor. Hdmi er vell en liten tanke større en vanlig usb port.

 

Noen som vet om Samsung 10.1 3G utgaven lanseres senere enn wifi? Begynner å bli spent på prisene.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Sitter på min iPad 2 nå. Hatt den siden lansering og er superfornøyd!

 

Eneste manglene den har synes jeg er Flash og en bra skype-app.

 

Det med flash er egentlig ikke et så stort problem lengre. Husker da jeg kjøpte min iPhone 3G for en god stund siden irriterte jeg meg veldig over mangelen på Flash, men det virker som om flere og flere går bort ifra det, og det er egentlig ikke et problem lengre. Grunnen til at jeg nevner det er for at jeg liker å se mye på tv-serier på nett, og alle slike sider benytter Flash (ta f.eks en titt på letmewatchthis.com). Det irriterer meg at jeg alltid må hente fram macen for å se serier. Men bortsett fra det, og skolearbeid, bruker jeg så vidt den bærbare lengre.

 

Det med skype nevner jeg for at det rett og slett ikke finnes noen bra skype-app der ute. Jeg er helt sikker på at det vil komme etter hvert, men foreløpig må jeg bruke en app som heter imo.im til chat, og iPhone-versjonen til skype (som ikke ser bra ut på iPaden) når jeg skal ringe noen.

 

Jeg har ikke sett så mye på andre tableter, men mange virker interessante. Jeg har kun prøvd Galaxy tab, men det var en forferdelig opplevelse.

Lenke til kommentar

Hva som var gale med Galaxy Tab?

Synes ikke OS'et var tilpasset godt nok til å kjøre på en tablet, ble fort litt "clunky" å drive med. Skjermen var også veldig liten. Ble som en mellomting mellom iPad og iPhone (eller hvilken som helst smarttelefon med touch), men jeg liker at det er to forksjellige devicer. Jeg bruker de til forskjellige ting, og jeg ser på iPaden som en fin erstatning til f.eks bærbare macen (bortsett fra skolearbeid som jeg nevnte). Pga den lille skjermen til Galaxy Tab kan det umulig bli en erstatning. Vet mange ikke vil at det skal bli det heller, men det er derfor jeg ikke likte den.

 

Tbh vet jeg ikke om det var Galaxy Tab eller Galaxy Tab 10.1 jeg prøvde. Hva er forskjell?

Lenke til kommentar

Fruen ønsker seg en enhet som hun kan surfe på.

Hennes bruk av laptop i dag er facebook, nett-tv, forum og generel surfing.

Hun vil gjerne ha mulighet til og kunne drive med dokumenter (men kan jo i verste fall bruke Google Docs som man igjen kan ha tilgang til via PC.

 

Jeg falt straks for ASUS Eee Pad Transformer TF101 10.1" da jeg så den.

Men lurer nå litt på om muligens Acer Iconia W500 10" er ett bedre valg?

 

Acer enheten kjører windows noe som dermed er kjent og trygt, man kan installere de programm og eventuelle spill og programmer som man måtte ønske på lik linje med en vanlig PC (regner jeg med ??).

Men samtidig så mener jeg og ha hørt at nettbrett som kjører Windows ikke her helt der hvor de burde være enda da Win7 er beregnet for PC med mus og tastatur og ikke for nettbrett med fingre/penner.

 

Hun har pr. i dag en Android telefon så hun kjenner jo litt til systemet men det vil vel uansett være en forskjeld og gå fra en tidlig versjon av Android og over til Android 3

 

Noen tanker rundt valget?

Lenke til kommentar

Kan jo komme med mine erfaringer med Acer Iconia A500 hittil.

 

Et par ting jeg har og utsette på den:

 

1. Skjermen har en tendens til å skru seg på like etter at den er skrudd av og vil da stå på i så lang tid som screen timeout er satt til (software error, Acer jobber med fix)

2. Cell-standby drar litt batteri, noe jeg syns er bra jobbet da det ikke er 3G på den.

3. Ikke noe med Acer men med Honeycomb, veldig lite apps tilpasset OS og skjermstørrelse

4. I landskapsmodus er det vrient/umulig å nå alle tastene på tastaturet med tommeler, men finnes tastatur beregnet for å brukes med tommelene, blant annet er Swift Key i beta

5. Kun støtte for 720p men 1080p skal komme i juni.

 

 

De gode tingene:

 

Minnekort fungerer uten problemer

Extern HDD på USB ble gjenkjent av brettet (native støtte kun for FAT32, men skal lett kunne fikses, har ikke prøvd selv)

Nettbrettet virker å være solid fysisk sett

OS fungerer fint, et par småproblemer har jeg opplevd, hovedsakelig vedrørende install av apps men bare prøve en gang til så funker det fint.

Lenke til kommentar

Hva som var gale med Galaxy Tab?

Synes ikke OS'et var tilpasset godt nok til å kjøre på en tablet, ble fort litt "clunky" å drive med. Skjermen var også veldig liten. Ble som en mellomting mellom iPad og iPhone (eller hvilken som helst smarttelefon med touch), men jeg liker at det er to forksjellige devicer. Jeg bruker de til forskjellige ting, og jeg ser på iPaden som en fin erstatning til f.eks bærbare macen (bortsett fra skolearbeid som jeg nevnte). Pga den lille skjermen til Galaxy Tab kan det umulig bli en erstatning. Vet mange ikke vil at det skal bli det heller, men det er derfor jeg ikke likte den.

 

Tbh vet jeg ikke om det var Galaxy Tab eller Galaxy Tab 10.1 jeg prøvde. Hva er forskjell?

Galaxy tab 10.1 er ikke lansert enda. Den skal visstnok være tilgjengelig i løpet av juni. I tillegg har de nettopp gjort en kosmetisk inngrep på bakdekselet og tykkelsen.

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Jeg snuser nå rundt på YouTube etter en "iPad 2 review", noen som vet om noen skikkelig gode?

 

Tidligere i tråden her (jeg har ikke lest hele), så kom jeg over denne YouTube-snutten om Asus sin Transfomer:

 

Vel, den likte jeg skikkelig godt, men lurer på om det finnes en like god til iPad 2?

 

Jeg finner noen, men mange tar for seg forskjellen mellom 1-ern og 2-ern, og siden jeg er ny til begge, hadde jeg ønsket en review som snakket om 2-ern og hva DEN kan gjøre.. noen som vet om noen gode der ute?

 

 

Ellers så ble jeg veldig fristet til Asus sin Transformer, men jeg tok et par skritt tilbake når han snakket om "lagg" og at OS-et ikke virket "100 %", samt det at det knapt fantes apper til Android 3.0.. vel, vet jo at det vil nok bli bedre, men Apple er jo så store på området!

 

Selv har jeg en HTC Desire til telefon, og det finnes ikke sjanse i havet at jeg vil bytte den mot en iPhone, men føler litt at jeg ikke er like sta når det gjelder tablet.. men, jeg må innrømme at jeg av og til irriterer meg over alle appene som finnes til iPhone som ikke finnes til Android, eller som bare er halvgode i forhold (ja, det er mange gode også, absolutt)

 

Så, siden Apple er så store, så er det så MYE som er tilpasset Apple og deres iPad at jeg heller mest mot den nå, spesielt siden den virker så "smooth" som den gjør (har sett den litt, men bare litt, i aksjon). Det jeg "hater" med iPad igjen er jo det at man ikke kan konfigurere den og gjøre den mer personlig som man kan med andre tableter, som Transformer..

 

 

Så, vel.. jeg lurer vel først og fremst på om noen vet om en god snutt, gjerne lang (så lenge den er god), om iPad 2 og hva den kan.. og, om noen har noen kommentarer til mine tanker rundt iPad, så kom gjerne med det også!

 

 

Takker så meget! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...