Gå til innhold

WCMC, a designer mediacenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes dette virker som et kult prosjekt :)

Vil sterkt anbefale deg å legge ut bilder du tar av arbeidet ditt, isteden for tegninger. Dette vil øke folks interesse og gjøre det lettere å følge med på hva du har gjort. Prøv å lag noen nye tenginger i fesk ScetchUp :)

Litt mindre bilder hadde også vert fint (tegker rundt 800x600 eller no) :)

Ser frem til neste update !

Lenke til kommentar

Selve byggingen har ikke begynt enda, da jeg fortsatt er i dimensjonerings-fasen. Dermed er det ikke så mye å ta bilder av, så langt! Men så fort byggingen begynner, og jeg forventer å begynne om ikke lenge, skal det bli masse bilder.

 

Jeg skal også prøve å gjøre bildene litt mindre.

 

Etter min mening er dimensjoneringsfasen like interessant som selve byggingen, om ikke mer. Her koster det ikke mer enn litt tusj og noen ark å gjøre feil, vet du. Nå er det kanskje vanlig å starte arbeidsloggen i det planene er klare, men jeg har altså valgt å ha med planleggingen også. Det er sikkert noen flere enn kun jeg som har interesse av det, eller?

Lenke til kommentar

For mye? Tvert i mot. Faktisk er det produktutvikling og materialteknikk jeg studerer, så dette er ikke langt unna det jeg skal jobbe med om et par år.

 

Forklaringen i PDF-fila nevner at selve kabinettet skal lages av eik, da dette er et et stivt og godt materiale å lage møbler av. Rammen til puten skal forøvrig lages av det samme materialet.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Må si jeg liker dette prosjektet. Fin og oversiktlig logg :)

 

Du posta spørsmål om vifter - push vs pull - i en annen tråd. Sett at du har viftene på innsiden, så vil det være hensiktsmessig å la dem blåse ut gjennom radiatoren. Da kan du ha et par vifter som trekker inn luft i bunnen.

 

Og, de Noctua-viftene du har satt opp til kjøling av radiator er ikke gode. Det er rene kabinettvifter, og er rimelig dårlige til å blåse gjennom radiatorer eller blokker.

Disse er beregnet på blokker og radiatorer, og er av de beste til det:

https://prisguiden.no/produkt/91200

Lenke til kommentar

Mange takk!

 

Jeg vil tro at jeg får bedre kjøling hvis jeg blåser kald luft fra rommet gjennom radiatoren enn hvis jeg blåser den varmere luften ifra kabinettet gjennom den. Er du ikke enig?

 

Spørsmålet var igrunn om det var noen effekt-forskjell mellom å trekke eller blåse luften gjennom radiatoren.

 

Jeg skal forandre på det innlegger hvor jeg nevner noctuavifter. Jeg har jo nemmelig blitt sponset av coolink, som bidrar med 3 stk vifter som ligner svært mye på de viftene du forslår. Men uansett, takk for forslaget!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joda, Det ble ikke så værst. Jeg er dog svært fristet til å bytte ut fronten på hovedkortbrettet, da det er ganske stygt. Det skal for eksempel ikke være noen vifte der, og det er flere hull ifra det forrige prosjektet. Hadde det ikke vært for at det i hovedsak står skjult, så hadde jeg helt klart gjort det.

 

Det er ikke prioritert, men det kan hende at jeg etterhvert kommer til å bytte ut den delen av hovedkortbrettet.

 

Først skal jeg begynne med å montere sideveggene, og det blir morro. Jeg har kjøpt inn én av platene jeg trenger, en 1500x300x18 [mm] hobbyplate av eik, og jeg håper på å få jobbet en del med den på mandag.

 

Dessuten ble pakken med vannkjølingen sendt ifra Miami 5. mars, så det burde ikke være lenge før jeg ser den :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...