Gå til innhold

WCMC, a designer mediacenter


Anbefalte innlegg

Vannet kommer til å renne foran den sandblåste delen hvor logoen er, ja. Vinduet er som nevnt tidligere vanntanken.

 

Vanntanken jeg lagde sist har fått et par skader som plager vettet av meg, og den pipler litt vann helt øverst (der hvor det ikke kommer til å være noe vann, but still). Dessuten har jeg fått et par gode ideer om hvordan å gjøre dette bedre, o derfor lages det altså en ny.

 

Sorry, har ikke helt fulgt med, bare kom til å tenke på hvor tøft det hadde vært, men den tanken tenkte hvis du før meg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ah, det var faktisk intensjonen, men det var noe sent på kvelden og det gikk i glemmeboksen!

 

Takk for komplementet, en trenger noen av de når man selv sitter der og irriterer seg over alle de små-detaljene som ikke stemmer :tease:

Men det er også godt å høre, da det var et slikt intrykk jeg ønsket å gi, ta jeg tegnet de første skissene.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, og jeg må innrømme at akkurat dette var litt flaks. I utgangspunktet valgte jeg eik fordi det er et veldig stivt materiale som egner seg til møbler. Det er også veldig fint materiale. Det som derimot gjorde utslaget (etter min mening) var oljen jeg påførte. Denne var spesielt godt egnet for eik, og fikk frem strukturen og "varmen" i materialet. Deretter var det lett å velge et passende stoff til setet.

Lenke til kommentar

Flott prosjekt. FEM-analysen dro kvaliteten opp enda noen hakk, ikke ofte man ser folk har med slikt i worklogs. Skummet bare kjapt gjennom worklogen nå, men den er bra lagt opp så fikk med meg det viktigste. Likte spesielt puta som gjorde hele saken meget stuevennlig, noe jeg mener er veldig viktig ved slike prosjekt.

 

Hva studerer du? Engineering materials og thermodynamics tyder på material, men de har vel bare mekanikk 1, så da blir FEM-analyse litt i overkant. Hmm, maskin?

Lenke til kommentar

Mange takk! Det stemmer det, maskin ved NTNU.

 

FEM-analysen var langt over det som var nødvendig, men det var i tråd med det jeg holdt på med akkurat da, og jeg ville prøve det ut. Dessuten kostet det meg vedig lite, da jeg hadde modellen 3D-modellen fra før av. Analysen ga jo en god pekepinn på stivheten til systemet (selv om jeg måtte anta et fullstendig isotropt tre-materiale :tease: ).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Utrolig stilig prosjekt! Skal ikke lyve på meg at jeg har lest alt du har skrevet, men så på bildene, og det ser bra ut.

 

IOM at du ikke har hørt fra deg på en stund, kan vi anta at du er ferdig og har lyst til vise frem puff-pc-en din?

 

Hvordan gjør du det med ledninger til og fra PC-en? Det ødelegger litt av designen imho.

 

Kudos for at du ikke gjør ting halvferdig, men derimot gjør den siste lille finishen. Hvis du poster flere bilder, kan du være stolt av deg selv :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...