Gå til innhold

Syv ting vi elsker ved Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde selv denne i et par dager, men solgte den fort til fordel for iPhone 3G. La meg nå først si at jeg ikke er noen Apple-fanboy og at jeg har hatt Qtek/HTC telefon de siste 2-3 årene (Qtek 2020, Qtek S100, S200, HTC TyTn, HTC P3600, HTC Touch Diamond) og har alltid elsket de. I jobben er jeg avhengig av å hele tiden ha tilgang til en god mobil browser, samt e-post og iPhone er den telefonen jeg jobber mest effektivt med hittil.

 

1: Utseendet

 

Pent design, men ser mer ut som en smart-telefon enn en PDA-mobil. Jeg foretrekker "PDA-mobiler" og syntes skjermen blir for liten. Denne mobilen er også en av de første mobilene jeg har hatt hvor skjermen fikk riper etter bare et par dagers bruk. Og før noen kaller meg uforsiktig, jeg er _forsiktig_ med telefonene mine og pleier aldri få hakk/riper e.l. Skjermen på HTC Diamond får alt for lett riper, sånn er det bare.

 

2: Innpakningen

 

.... Telefonen kan godt være pakket inn i avispapir for min del, så lenge den er god.

 

3: Skjermen

 

Ja, skjermen er knallgod, den har jeg lite negativt å si om. Krystall-klar og 640x480 oppløsning gjør seg godt. Det negative er derimot at touch-sensitiviteten er alt for lav, skjermen blir litt for liten (når man er vant til andre telefoner med større skjerm) og som nevnt tidligere; problemet med riper.

 

4: Touch Flo 3D

 

Oi oi .. Her snakker vi treghet .. Selv etter alle "anbefalte" registry-tweaks (og til og med custom firmwares) er den fortsatt for treg. Touch Flo 3D ble disablet raskt. Jada, det ser pent ut, men særlig produktivt er det ikke.

 

5: Internettegenskapene

 

Fint med HSDPA og UMTS, men Opera 9.5 kan fortsatt ikke måle seg med Safari på iPhone (det kan ingen si noe imot, uansett hvor anti-Apple man er). Godt forsøk, men fortsatt tregt og uproduktivt.

 

6: Musikkspilleren

 

Kan fortsatt ikke måle seg med media-avspilleren til iPhone. CPU'en i HTC Diamond er for svak og det hakker når man spiller av film (har også forsøkt CorePlayer som er noe bedre, men fortsatt langt fra noen iPhone-killer)

 

7: Værmeldingen

 

Veldig fancy'e animasjoner. Men vær-applikasjoner til mobil begynner å bli såpass vanlig at det ikke imponerer meg lenger.

 

Jeg kan si jeg ble skuffet over HTC Diamond ja .. Får håpe Touch Pro blir bedre/raskere.

Lenke til kommentar
Nettleseren gir deg den beste surfeopplevelsen vi har opplevd på en mobiltelefon per i dag.

Beklager, men her må jeg bare protestere - er dere fulle bak tastaturet i dag?

 

Jeg stiller meg helt og holdent bak Aftenposten i deres sammenligning av nettleserne i HTC Touch Diamond og iPhone. Her er et utdrag fra delen om nettleseren:

Ja, det er fullt mulig å bruke andre smarttelefoner til det samme. Det er bare ikke så behagelig, ikke så uproblematisk og kjapt. For sammenligningens skyld ga jeg også den oftest nevnte konkurrenten til iPhone en prøvetur. Den Microsoft-baserte HTC Touch Diamond fikk meg nesten til å le, så hjelpeløs er den i forhold.

Så - da er jo spørsmålet: hva er det Amobil synes er så bra med noe Aftenposten synes er så dårlig? Det er greit at det er agurktid (fortsatt, synes den har begynt å vare en stund nå) her på Amobil, men hva er opplegget med å skrive en "artikkel" som lovpriser en bestemt telefon? Vel, det er jo greit nok det (folk gjør det hele tiden), men hva i alle dager er poenget med å bringe frem nettleseren som "teh best thing since sliced bread" når alle som har prøvd å surfe på en iPhone vet at dette bare er tøys og oppspinn? Joda, det er greit nok at dere synes den er bra (noe den ikke er, beklager) men ikke kom her og si at den er den beste som kan oppdrives på mobil i dag for det er rett og slett ikke sant.

Endret av josh909
Lenke til kommentar
Ja, det er fullt mulig å bruke andre smarttelefoner til det samme. Det er bare ikke så behagelig, ikke så uproblematisk og kjapt. For sammenligningens skyld ga jeg også den oftest nevnte konkurrenten til iPhone en prøvetur. Den Microsoft-baserte HTC Touch Diamond fikk meg nesten til å le, så hjelpeløs er den i forhold.

Jeg ser for meg at det faktisk er journalisten som er så hjelpeløs at man må le. Jeg har testet begge og fordelen/ulempen med Iphone er at den har fysisk større skjerm.

Uansett er det tåpelig å sammenligne de to telefonene bare fordi begge har trykksensitiv skjerm. Diamond er en proff-telefon for den avanserte brukeren mens Iphone retter seg mer mot den enkle bruker. Forskjellige segmenter av markedet.

Lenke til kommentar
Supert, jeg har noe å skyte inn:

At en telefon til +-5000 er laget av plastikk type cdcover. Inklusive displayet.

Det blir for dumt imho

Selve telefonen er faktisk i metall men bakdeksel og frontdeksel er plast. Bakdekselet er greit nok men front/display burde absolutt vært laget i et mer knallhardt "glasslignende" materiale.

Lenke til kommentar

Hvor i det dypeste mørket fant dere ideen til denne artikkelen? Er alle de gode sjefene på ferie og dette er stuntet dere kommer med?

 

Hvis amobil er så subjektiv som dere her beviser, så spør jeg ikke. Jeg krever at dere slutter å kalle dere selv journalister, for det er ett fag som krever sin utdanning, noe forfatterene av denne artikkelen ikke er verdig. Alle vet at det er en hard konkurranse om denne type mobiler om dagen, og dere burde være objektive. Spar oss for tendenser som minner om ett blogg innlegg av en 13 år gammel fangirl jente.

 

Ikke la oss vite hva som er mellom dere og deres gud!

Lenke til kommentar

Det var da en noe veldig til klaging.. Jeg syntes slike artikkeler er greit lesestoff, jeg er innom denne siden rimelig ofte og det skjer ikke for mye i mobilverden om dagene, så at de tar en veldig populær telefon og skriver slik som dette om det, og kommer med 7 negative sider ved telefonen etter hvert.. Vell flott, de kunne selvsagt lat være, men jeg syntes det er bedre at de tar seg bry til og skrive slike artikkeler. Enn at det ikke skal komme noen artikkeler i det hele utenom bare "nyheter"..

 

Det er interssant for meg pga min interesse for mobiler også er det nok veldig greit for alle de som er i hjelp, skal ha ny telefon tråden som vurderer HTC Diamond..

 

Om de hadde skrevet om HTC, SE, nokia eller hva som helst hadde blitt det samme for meg, syntes det er bra at de skriver slike artikkeler uansett..

 

EDIT: Eivind94, det var 7ting de elsket med Diamond, om alle andre mobiler har det samme.. så er det forsatt de 7 tingene de elsker med Diamond.. Ikke en ren sammenligning mot alle andre telefoner på markedet..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
også er det nok veldig greit for alle de som er i hjelp, skal ha ny telefon tråden som vurderer HTC Diamond..

Denne "nyheten" er jo absolutt ikke til nytte for de som vurderer en slik telefon.

- Den vurderer ikke telefonen, kun påpekere ting som forfatter/redaksjon liker.

- Den tar ikke med seg negative ting om telefonen, kun positive ting, og begrenset antall.

- Den vurderer ikke telefonen opp i forhold til rivaliserende telefoner i samme segment.

- Bruksområdet til telefonen blir ikke vurdert.

- Brukeropplevelsen blir ikke vurdert.

 

Telefonen blir ikke vurdert på noen som helst måte i grunn. Dette er IKKE en nyhet for de som vurderer HTC Touch Diammond.

 

Nyheten i seg selv? Tja, helt grei. Agurknyhet mener eg, men det er plass til de også. Overskriften for artikkelen var god så de som ikke ville lese den hadde en fin mulighet for å ikke gjøre nettopp det. Eg leste den, fant den lite objektiv og lite spennende, men eg syter ikke over det. Eg visste egentlig hva eg gikk til.

 

Men objektiviteten til journalisten bør jo vurderes(mener eg) dersom vedkommende tester andre telefoner fremover...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...