Gå til innhold

Ville du kjøpt denne canon eos 40d pakken på Ebay?


Anbefalte innlegg

Canon eos 40D

Canon 28-135 3.5-5.6 USM Instant Stability IS Lens, Plush Lens Pouch, Digital Concepts 318AF Compact Flash, 2 extra BPC511 Batteries, Canon Rapid Charger, Canon Rapid Travel Charger, Pro Series 57 inch Tripod, Sakar Lens Cap Holder, Compact Card Reader USB, 4GB High Speed memory card, 3pc MC Pro Filter Kit ( UV, CPL, F 72 lens ), Tripod Lens Cleaning Kit LCD Screen, & Plush Professional Camera Bag. + 5 års internasjonal garanti..?

 

1500 USD..(inkl frakt)

 

 

Eller..

 

NEW Canon EOS 40D with usb cable , video cable , software , battery , Charger

Canon EF-S 18-135mm f 3.5~5.6 IS Lens

Pop-up Flash Diffuser

3 Piece Lens Cleaning Kit

Card case Holds 3 cards

High speed card reader

Table top Tripod , ultra compact with flexible wire leg

Flash

LCD protector

8G high speed card

3 piece Filter kit

Rain sleeve

Soft case

2X Professional High Definition telephoto Lens with Lens Case

0.5 X professional high Definition wide Angle Lens With land case

Close-up Macro Set

5 Years Ext warranty Plan (internasjonal)

Deluxe camera Bag

Canon Wide Strap

Two Lens Hoods

Canon EOS 40D DVD

 

1500 USD (inkl frakt)

 

 

Eller ingen av de? Isåfall hvorfor ikke? (Nybegynner..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt og greit, Nei. Hvorfor? Bare jalla.

 

Ser ut som du har 10K som kan brukes til kamera.

 

Gå rundt og sjekk i fotobutikker. Finn ut hva slags kamerahus som passer dine hender.

 

Hva skal du bruke speilrefleksen til? Hva slags sjanger?

 

Jeg kan anbefale å kjøpe kamerahus der det er billigst i Norge.

Optikken kan jeg anbefale deg å kjøpe via ebay.

 

Hvis du drar til en lokal fotosjappe, tester ut utstyr og får hjelp, men ikke kjøper kamerahus og/eller optikken der. Da vil jeg anbefale deg å kjøpe: Stativ, kamerabag/veske, minnekort etc. der du fikk hjelp. Greit å støtte den lokale sjappa.

 

Selv kjøpte jeg brukt hus nr.1 i Norge og hus nr.2 brukt via ebay.com

Det er mange seriøse selgere der ute og jeg har vært heldig å truffet på de hver gang jeg har handlet.

 

Lykke til.

Endret av iMacKenna
Lenke til kommentar

Tja

 

1500kr med si 5kr dollar kurs er 7500kr inkl. frakt.

 

7500* 1,25 er 9375kr

 

For 10705kr får du EOS 40D og Canon 28-135mm Objektivet i rimeligste nettbutikker her.

 

Minnebrikker koster en slikk og ingenting, og jeg kan love deg at de som følger med i slike pakker ikke er kvalitetsbrikker (Sandisk eller Lexar). I beste fall kan de være rebranded Sandisk, men det får jo ikke du noe utav.

 

 

edit: det meste i pakkene er fyllmateriale som skal få pakkene til å se fullspekkede ut. vil gå så langt som å si at mesteparten av det enten er med i standardpakken til 40D, eller er ubrukelig vås. Det er ingenting der jeg ville sagt fra meg reklamasjonsretten for iallefall. Og med merverdi avgift, så blir prisforskjellen liten uansett.

 

Hadde vært lettere, og mer nøyaktig å vurdere om du hadde postet linker til auksjonene, men jeg tror ikke det er noen her inne som vil anbefale deg å handle kamera i utlandet (med mindre du skal der selv og handler fysisk)

 

 

Edit: forøvrig gir 28mm deg ikke allverdens med vidvinkel på 40D. Det tilsvarer 46mm på Fullformat...Sikker på at det er det rette objektivet for deg? De fleste normalzooms for crop kamera starter på 17-18mm (men gir deg ikke samme lengde i teleenden).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
2X Professional High Definition telephoto Lens with Lens Case

0.5 X professional high Definition wide Angle Lens With land case

Close-up Macro Set

 

Hm, wtf er det? HD-teleobjektiv? Fett. :roll:

Det er nok ikke så fett en gang. Det er snakk om vidvinkel- og teleforsatser av den typen man setter på kompaktkameraer og konsumentvideokameraer. Totalt søplete saker. Disse ebay-pakkene er 99% tull.

 

Har det forøvrig kommet en 18-135 fra Canon mens jeg har vært på ferie?

Endret av Anew
Lenke til kommentar

På tide med en sticky som gir en grei oversikt over dette..? Har fulgt med her en stund nå, og det innlegg av denne typen dukker opp ganske ofte. Noen som føler seg kallet til å skrive et "derfor bør du ikke kjøpe kamerahus fra ebay/amazon/usa"-innlegg som kan postes som sticky?

Lenke til kommentar

Det er rart hvordan folk automatisk tror at de har gjort et godt kjøp fordi det er gjort på nettet. Det er en ukritisk holdning til www, og farlig hvis man ikke har peiling på det man kjøper. Men det er uansett et godt kamera, selv om du får med masse søppel du hadde ønsket du ikke hadde betalt for.

Lenke til kommentar

Jaja.. Sånn er det nå ihvertfall.. Jeg har ikke all verdens med peiling, fikk kamera og kurs i gave.. Så forhåpentligvis vil jeg få litt mer peiling etterhvert.

Kan jeg bare komme med ett spm til, til dere som kan så mye om dette..

Er Crystal Vision (limited edition) dårlige linser? (0,7xAF Pro wide angle, og 2xAF professional lens)

og er Transcend Minnekortene bra?

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
På tide med en sticky som gir en grei oversikt over dette..? Har fulgt med her en stund nå, og det innlegg av denne typen dukker opp ganske ofte. Noen som føler seg kallet til å skrive et "derfor bør du ikke kjøpe kamerahus fra ebay/amazon/usa"-innlegg som kan postes som sticky?

 

På ebay/amazon/usa kan du kjøpe alt fra gull til søppel.

Så å si at dette skal man ikke kjøpe kategorisk, må bli feil.

Lenke til kommentar

Ville absolutt ikke kjøpt denne pakken, både pga pris og medfølgende optikk.

Jeg hadde kjøpt en brukt (ligger en nå på foto.no til ca 5.000,-) med full garanti.

Så hadde jeg kjøpt en ny Sigma 18-50m 2.8 på FotoVideo til kr. 2.500,-. Deretter ville jeg tatt mye bilder og sett hva jeg savnet og evnt. komplettert med andre ting senere, f.eks en blitz.

 

Edit :

 

Så for sent at pakken allerede var kjøpt. Dere får uansett et meget bra kamerahus. Lykke til :thumbup:

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Kan jeg bare komme med ett spm til, til dere som kan så mye om dette..

Er Crystal Vision (limited edition) dårlige linser? (0,7xAF Pro wide angle, og 2xAF professional lens)

og er Transcend Minnekortene bra?

 

På forhånd takk =)

"Linsene" der er sånne dingsebomser du skrur på foran det objektivet som følger med i pakken for å få mer vidvinkel/tele. De er typisk upraktiske og av lav optisk kvalitet, og jeg har aldri hørt av noen som faktisk bruker slike. De er nok dårlige.

 

Minnekort vil sannsynligvis være av OK kvalitet og funke greit. Folk flest sverger til kjente varemerker innenfor minnekortprodusenter, hovedsaklig SanDisk, for hvis et minnekort først tar dagen så tar det gjerne med seg verdifulle bilder. Store produsenter har bedre rykte på seg kvalitetsmessig og gjenopprettingssoftware følger med kortene. Konklusjon? Du får avjgøre selv. Det er en liten sjanse å ta. Jeg hadde nok bare brukt de som fulgte med.

(Forresten! Med mindre planlegger å ta masse bilder i serie så får det være det samme med skrivehastighet på kortet. Jeg har aldri hatt noe problemer med slikt.)

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Samboeren min leste denne anmeldelsen, og gikk derfor for 28-135 mm.. Er dette feil?

 

___LOUSY LENS KITS___ The Canon EOS40D is a fantastic camera, but lots of sellers will try to getcha by bundling a $1200 camera body with a really mediocre lens. If you're going to spend that kind of money on a camera, don't get seduced by 4 lens kits.

 

First, decide if you are planning on using a camera bag everywhere you go or not. Because if you are not taking a camera bag with you, you do NOT want 4 lenses -- 3 of the 4 will just stay home 95 percent of the time. What you will need in this case is ONE REALLY GREAT LENS.

 

The most common lens offered with this camera is an 18-55mm lens followed by a 17-85mm lens. Now that is a really nice wide angle lens down at 17/18mm. However, you really get very poor (55mm) to extremely mediocre (75mm) telephoto capacity with either of those lenses. If you're looking for a great all purpose lens, avoid both of these.

 

Next, you'll see the 70-300mm lens. That's a great telephoto zoom and gives you lots of pretty nice range. But keep in mind that 70mm is NOT wide angle. That means you'll struggle to shoot close-ups of anything. No wide-angle shots of buildings, landscapes, mountains, or even large groups of people at the dinner table. A great second lens, but not a great single all-purpose lens.

 

Any lens kit that mixes up 2 or 3 of the above lenses are still leaving you short of ONE GREAT all-purpose lens.

 

The best all-purpose lens out there is the 28-135mm zoom. 28mm is plenty wide-angle enough for anyone. And 135mm gives you enough zoom lens to shoot the kids soccer game close-up from across the entire field. With 10MP, you can still crop down for a nice close-up and get great high-quality prints. With this lens, you won't need a camera bag for 90% of you who are buying this camera for non-professional work.

Lenke til kommentar
The best all-purpose lens out there is the 28-135mm zoom. 28mm is plenty wide-angle enough for anyone. And 135mm gives you enough zoom lens to shoot the kids soccer game close-up from across the entire field.

Dette er det rene, skjære sprøyt. 28mm er ikke vidvinkel i det hele tatt på en 40D. Det er ikke alle som trenger så voldsomt mye vidvinkel, men å si at 28mm er nok vidvinkel for alle blir som å si at 3-girs sykkel er nok for alle.

 

Utrolig lite klokt av samboeren å basere valget sitt på en tilfeldig anmeldelse på ebay. Ikke veldig erfaren Internettbruker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...