Gå til innhold

Cuil utfordrer Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-156236

Interessant, men hvis de ser etter å få fler folk til å bruke det, må de droppe den mørke bakgrunnen. Det er ingen nettsider som er veldig populære som er så mørke. Jeg kommer iallfall ikke på én.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det ikke vanligvis slik at man ikke kan lage tilsvarende/konkurrerende løsninger etter å ha jobbet i et selskap ? Mener da det er vanlig at de fleste har en slik løsning i arbeidskontrakten.. isåfall burde da dette være noe i grenseland..

Lenke til kommentar

Kommer nok til å fortsette med Google.

 

Cuil er, som flere har påpekt, rotete. Må lete for å finne informasjonen, foreksempel klikke på forskjellige tabs.

 

At den ikke finner ting som "katt" er tragisk, og jeg skjønte heller ikke hvorfor en Wikipedia-artikkel om Jonas Gahr Støre var en av de første tingene som dukket opp når jeg søkte på "VG". (måtte riktignok bytte til "VG Nett"-tabben ...

Lenke til kommentar

Denne var håpløs. Jeg søkte på Jan Mayen og den greide ikke å hoste opp www.jan-mayen.no som google har på første plass. Så søkte jeg på la7dfa og den kom opp med masse sider som knapt nok var relevante uten å liste la7dfa.com.

 

Det er forsåvidt greit å skille seg ut men da må den alikevel komme med korrekte svar...

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Denne søkemotoren så veldig "dårlig" ut. Den fant helt feil ting!

Som sagt over her, så hvis du søker på "katt" så finner den det ikke. Mens på google finner du sider opp og ned om katter.

 

Og viss du trykker på "About Cuil" står det:

Welcome to Cuil—the world’s biggest search engine.

 

Pøh! Denne søkemotoren fant ikke det jeg lette etter ialleafall!

Lenke til kommentar
Er det ikke vanligvis slik at man ikke kan lage tilsvarende/konkurrerende løsninger etter å ha jobbet i et selskap ? Mener da det er vanlig at de fleste har en slik løsning i arbeidskontrakten.. isåfall burde da dette være noe i grenseland..

Isåfall er det mest sannsynlig spesifisert en karantene i arbeidskontrakten, som nekter å jobbe for konkurrerende firmaer i en periode på 6 mnd, 1 år...

Lenke til kommentar

Foreløpig ser det ut for at cuil ikke helt fungerer som den skal. Men jeg er positivt til alternative måter å fremstille resultater på, og jeg håper de utvikler den biten videre. Ofte kan det bli slitsomt å bla igjennom resultatene til google.

Lenke til kommentar

Håpløse søkeresultat.

 

Enten fant den ingenting, lite relevante treff, gjentatte treff(samme treff kommer flere ganger pga at søkeordet stod flere ganger i resultatsiden) og det tok relativt kort tid før søketjenesten var utilgjengelig.

 

Det er mulig eg er litt slem nå, og favoriserer Google litt unødvendig, men skal en søketjeneste markedsføre seg så må ingen av disse tingene forekomme i dagens informasjonsmengde på nettet. Og det er her eg synes Google har en utrolig god løsning. Eg prøver også andre tjenester innimellom, Yahoo, MSN, AltaVista og Sesam, men ingen av disse er i nærheten av treffsikkerheten til Google.

 

Thank you and try again.

Lenke til kommentar

Ser ut som de ikke helt har tatt inn over seg at det finnes andre land enn USA. Stort sett alle treffene viser til engelskspråklige sider. feks "stortinget"

 

Personlig likte jeg ideen om mer informasjon om treffene, men litt rotete var det alikevel. Fikser de internasjonale søk, og jobber litt med layout blir det kanskje et greit suplement til andre søkemotorer.

Lenke til kommentar
Og viss du trykker på "About Cuil" står det:

Welcome to Cuil—the world’s biggest search engine.

 

Pøh! Denne søkemotoren fant ikke det jeg lette etter ialleafall!

 

40, 70, 100 eller 120 milliarder spiller egentlig liten rolle siden de siste milliardene uansett er av laber kvalitet. Dessuten vitner det bare om at de har mindre sostifikerte algomitrier for å finne sider med samme innhold.

 

En annen ting er at det virker som de har brukt litt feil tall for å sammenligne dem å Google. De sier de har 120 milliarder indekserte sider, og 3 ganger så mange som Google. Det vil mao. si at de tror Google har 40 mrd sider. Google har sluttet å si hvor stor indeksen deres er siden det er så missvisende med hvor bra søket er, men for noen dager siden da de i Google Bloggen at de har 100 milliarder forskjellige URL-er i databasen sin, etter at de med dublisert innhold er filtrert ut.

Lenke til kommentar
de har 100 milliarder forskjellige URL-er i databasen sin, etter at de med dublisert innhold er filtrert ut.

100 milliarder URL-er, ikke indekserte sider. Se denne slashdot-kommentaren.

They have identified that there are 1T pages out there, somewhere. They have indexed 40 billion pages. Read the entire Google post. It says it right there.

 

Firmaet heter btw Cuill Inc. Litt merkelig å bruke to navn.

 

Boten deres har allerede vært innom siden min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...