Gå til innhold

Netcom tar betalt for ubrukelig tjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Netcom er et veldig irriterende selskap i det at ingen der har den fjerneste peiling på hva slags tjenester de faktisk tilbyr. Har gitt opp kundeservicen deres fordi de aldri skjønner sprøsmålet uansett

Lenke til kommentar

Dårlig av Netcom.

 

Dette har vært diskutert flere ganger på dette forumet, mange forskjellige svar fra kundeservicen deres har skapt forvirring rundt hva som er riktig vedrørende Datamanaia. Bra de endelig leggger saken død, elendig at de har tatt penger for en tjeneste som ingen har behøvd på lenge.

Lenke til kommentar

Dette er skikkelig dårlig kundeservice, de burde være et KRAV at de skal informere om når en kunde betaler for en tjeneste en strengt tatt ikke behøver.

 

NetCom burde få pepper for dette. Kundene som har betalt for denne tjenesten når den er totalt unødvendig, burde få tilbakeført pengene!

Lenke til kommentar
Jeg hadde inntrykk av at den nye maksprisen bare gjaldt WAP og ikke bruk av telefon som modem?

 

Nettopp, det er jo sikkert det Netcom har ønsket du skal tro.

 

Men dette betyr jo også da at Connect Premium/iConnect er en temmelig dårlig deal for stort sett de fleste brukerene.

 

Connect fritid (gratis 17-08 på ukedager + helg) til 99 kr. I en måned på 30 dager er minst 8 dager helg, da er det 22 ukedager igjen. Med makspris på 20 kr så er det i verste fall 440 i måneden for ukedagene og 99 for helgene, totalt 539, mot 499 for fri bruk. Går det 3 ukedager i måneden hvor man ikke bruker data mellom 8 og 17 så er det billigere enn fri bruk løsningen. Er som om et månedskort på bussen skulle kreve at man reiste tur/retur 27 dager i måneden for å være billigere enn å løse enkeltbiletter.

 

Pussig nok så står det også på connect fritid løsningen at de da tar 5 per MB på dagtid med en makspris på 50? Så hva er maksprisen da? 20 eller 50?

 

For et rot..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Feil.

 

Maks 20kr pr dag uansett.

Det gjelder vel strengt tatt bare telefonabonnement. Connect Fritid er et dataabonnement!

Du fan få det både som eget abo, og som tillegg til alle postpaid abos.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
...skremmende... jeg gjorde NetCom klar over dette for over et år siden, og da skulle de "gjøre noe med det snart". De har melket en haug med kunder for 25 kr/mnd i et år uten å gjøre noe som helst.

 

-s

Billing-systemene til operatørene har alltid vært fulle av søppel. Noen av dem gjør det faktisk mulig å ringe gratis ved hjelp av litt kreativitet. Nei, jeg forteller ikke hvordan, jeg har ikke tenkt å pådra meg millionsøksmål!

Lenke til kommentar
Feil.

 

Maks 20kr pr dag uansett.

Det er 20,- maks per dag på de fleste mobilabonnementene (det er ingen makspris på YoungTalk eller kontantkort), mens på data-abonnementene gjelder egne priser. Det er 50,- per dag på Connect Fritid, 999,- per måned på Connect Basic og Connect Standard, samt helt egne igjen for iTalk-abonnementene (990,- per måned på Small, 690,- per måned på Medium og 190,- per måned på Large).

 

Dersom man har Connect som tilleggstjeneste overstyrer dette det vanlige pristaket på 20,- per dag for mobilabonnementet. For eksempel har SmartTalk med tilleggstjenesten Connect Fritid en makspris på 50,- per dag på data.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...