Gå til innhold

Grundig DTR 8740 MHP - Endelig oppdatert!


Anbefalte innlegg

Jeg var vel en av de første som kjøpte denne tuneren i februar da den ble lansert. Jeg tok den med hjem med store forventniger for så å se lappen på innsiden som sa at alle de flotte funksjonene er deaktivert... Ny oppdatering kommer i april. Vel, april kom og gikk uten oppdatering. Jeg sendte mail til Grundig, og de sa det skulle komme i løpet av mai. Nå skriver vi juli, og jeg kan vedde på at oppdateringen ikke kommer før jul...

 

Man kan vel ikke reklamere for ikke-eksisterende funksjoner når man selger et produkt! Man selger ikke en bil og reklamerer med at den har en 2 liters diesel når den egenlig har 1.5 liters bensin, for så å legge en lapp i motorrommet som sier at 2 liters diesel krever oppgradering som er tilgjengelig om et år!

 

Jeg synes jeg har ventet lenge nok på denne oppdateringen av programvaren.

Er det noe som vet noe om når den kommer?

 

EDIT: Siden det endelig har kommet en oppdatering, har jeg edret tittelen!

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på om det er grundig eller rikstv som er den forsinkende part her.

 

Svaret jeg fikk fra grundig:

Grunnet tekniske utfordringer så har denne dessverre ikke kommet ennå, vi håper nå at denne kommer i Mai.

 

Det kan hende at RiksTV nekter grundig å frigi programvaren på grunn av dårlig sikkerhet. Alt skal jo være kopisikkert i dag!

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar
er 8740 verdt 400-500 kr over 8720 anyways? tenker det er kjekt med mhp og styre tven med en og samme kontroll igrunn.. samt at den antakelig har bedre epg?

Det er kult at den er svart. Noen synes kanskje allerede det er verdt noen hundrelapper.

 

Det er kjekt med digital teksttv med opptil 11 sider tekst per sak, og grafiske værmeldinger dag for dag i ei uke framover for et dusin steder eller mer. Men den mangler lottoresultater, tabellen for tippeligaen, ja det meste man har pleid å finne på analog teksttv. Men så har denne boksen også analog teksttv med kapasitetet til alle 1000 sidene i minnet.

 

Om episodeguiden er annerledes på 8720 vet jeg ikke, da jeg bare har erfaring med 8740. Som har tre kolonner:

TV-stasjoner | Programmer på valgt stasjon | Omtale av valgt program

 

 

Og det er greit å skru på TV og boks med samme fjernkontroll. Kan ikke den grå billigutgaven det?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har vært i kontakt med Rikstv om dette i dag.

Der henviser man til Grundig. Er det så lett å vri seg unna ansvaret ??

 

Jeg kjøpte min tuner av Rikstv. Der var det vedlagt et skriv der det ble lovet at minnefunksjonen vill virke rundt månedsskiftet mai/jun eller noe i den dur.

 

Er det ikke selger som er ansvarlig ved reklamasjon ? Dette er i ferd med å bli en reklamasjonssak av stort format. Alle som kjøpte denne tuneren er blitt lurt. Produktet er solgt på falske premisser.

Kommentarer på dette ? Er ikke selger den part som må ta reklamasjonen ?

 

La os sette i gang. Jeg mistenker at dette er lavt prioritert fra Grundig da det som blir framtida er tuneren med harddisk og opptaksmulighet. som er kommet nå- og DET virker såvidt jeg vet.

 

hr

Lenke til kommentar
Er det ikke selger som er ansvarlig ved reklamasjon ? Dette er i ferd med å bli en reklamasjonssak av stort format. Alle som kjøpte denne tuneren er blitt lurt. Produktet er solgt på falske premisser.

Kommentarer på dette ? Er ikke selger den part som må ta reklamasjonen ?

Jo, selger må ta reklamasjonen. Kanskje vi kan kan få bytte den kostnadsfritt i PVR-en? ;)

 

Men så er spørsmålet: Ble du lovet at denne pause/timeshift-funksjonen skulle virke fra en oppgitt dato da du kjøpte den, eller bare fra et seinere tidspunkt? Hvis det siste, hvor lenge er det rimelig at man skal vente? Kanskje "ditt lokale forbrukerkontor" kan ha synspunkt på dette?

Da jeg kjøpte min i en Expert-butikk seint i juni, ble pausefunksjonen ikke nevnt av selgeren, han fokuserte kun på den digitale tekst-TV-en. Lappen inni nevnte ingen dato for når pausefunksjonen skulle komme, bare at den ville komme "seinere" ved en software-oppgradering. Jeg har dermed fått det jeg ble lovet, med mulighet for en bonus jeg overhodet ikke tenkte på da jeg kjøpte den på et seinere tidspunkt dersom pausefunksjonen før eller seinere kommer. Har jeg da noe å reklamere på? Tvilsomt.

Lenke til kommentar

Jeg var en av de første som kjøpte denne da den kom i februar, og gledet meg til å ta i bruk munnefunksjonen... men så åpnet jeg esken og fant lappen... og bannet høyt.

 

Det er etter min mening selger som må ta dette opp med grundig, evt selge tuneren som KUN mhp-tuner. Hadde noen sagt noe om manglende funksjonalitet hadde jeg nok ventet med å kjøpe...

 

Jeg kommer til å ta tuneren med meg til selger og bytte i PVRen mot et mellomlegg.

Lenke til kommentar
Det er etter min mening selger som må ta dette opp med grundig,

Stemmer, forbrukerkjøpsloven sier vel det samme.

evt selge tuneren som KUN mhp-tuner.

Ja. Det gjorde selgeren der jeg kjøpte min. Og Riks-TVs sider.

Hadde noen sagt noe om manglende funksjonalitet hadde jeg nok ventet med å kjøpe...

Det gikk vel ganske klart fram av omtalene av boksen da den kom(Teknofil, Grundig sjøl, NRK, Nettavisen, at et var en funksjon som ikke var på plass, men skulle komme ved en programoppgradering. Noen, inkludert Grundig, sier at oppgrsdereingen kommer i april. Og april er passert med flere måneder, så det bør være reklamasjonsgrunnlag.

Jeg kommer til å ta tuneren med meg til selger og bytte i PVRen mot et mellomlegg.

Jeg er interessert iå høe hvorden det går. Jeg vurderer det samme, men PVR-en er vel ikke kommet i butikkene ennå - venter de på å få oppgradert softwaren på den før de legger den ut for salg? ;)

Lenke til kommentar
Hadde noen sagt noe om manglende funksjonalitet hadde jeg nok ventet med å kjøpe...

Det gikk vel ganske klart fram av omtalene av boksen da den kom(Teknofil, Grundig sjøl, NRK, Nettavisen, at et var en funksjon som ikke var på plass, men skulle komme ved en programoppgradering. Noen, inkludert Grundig, sier at oppgrsdereingen kommer i april. Og april er passert med flere måneder, så det bør være reklamasjonsgrunnlag.

Jeg så i ettertid at det stod i diverse omtaler at funksjonen var deaktivert... Men som sagt kjøpte jeg tuneren akkurat da den var lansert, så det var ikke mange omtaler på den tiden.

 

Jeg kommer til å ta tuneren med meg til selger og bytte i PVRen mot et mellomlegg.

Jeg er interessert iå høe hvorden det går. Jeg vurderer det samme, men PVR-en er vel ikke kommet i butikkene ennå - venter de på å få oppgradert softwaren på den før de legger den ut for salg? ;)

Etter det jeg har hørt ble tuneren godkjent ganske sent... den er i produksjon "as we speak", så den skal komme en gang i neste uke eller uken etter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
PVR er på lager.

 

Og, det er ikke bare å dukke opp i butikken og si "hei, jeg vil bytte"... Du må ta dette her med grundig vil jeg påstå.

Påstå hva du vil, men dersom man har kjøpt en vare hos en forhandler er det da sannelig forhandleren (selgeren) man skal reklamere til, i følge forbrukerkjøpslovens §27. Tredje ledd sier riktignok "Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler", men dette tolker jeg som rett kunden har til å direkte kontakte importøren/produsentens serviceavdeling eller reparatør som samarbeider med selger, uten å først kontakte butikken, dersom dette er hensiktsmessig. Det er ingenting i §27 som sier at selger kan nekte å behandle en reklamasjon.

 

Nei, dersom dere som forhandler får reklamasjoner på denne boksen, så er dere dere som "må ta detteher med Grundig".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...