Gå til innhold

Du kan overvåkes av svenskene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en snodig tilfeldighet at jeg byttet abb fra Tele2 bare en time før jeg leste om dette. Håper Tele2 får et ras av kunder så de skjønner at de ikke bør rute samtalene/meldingene via svenske spionnettverk.

 

Jeg lurer på om det er lovlig i henhold til norsk lov om spionasje å sende folks samtaler og meldinger ut av landet for sponasjeformål.

Datatilsynet har vel også noe de skulle sagt i saken.

Lenke til kommentar

Dette sto jo på ITavisen for 11 dager siden, men greit nok.

Er nok ikke noe morsomt å tenke over at noen kan sitte å høre på samtalene dine, men egentlig burde ikke dette være noe problem.

 

Nesten så jeg har lyst å bytte til Tele2, for da skulle jeg ha nevnt ordet "bombe" i annenhver setning når jeg prater i telefonen.

Lenke til kommentar

Nei, det meste går vi NIX.

 

--

 

Mon tro hvor lenge det går før noen på "pur faen" skriver reine tekstmeldinger med stikkord:

 

"Hei Stian. Planlegger en eksplosiv ferie, tenkte vi skulle bombe oss ned til Oslo, der tar vi med oss fyrverkeri og planlegger en massiv eksplosjon. Kult om vi får med oss så mange vi klarer. Kanskje vi kan drikke oss daufulle, men pass på Jens, han blir som en biobombe når han har drukket - reneste antrax-helvete når han er på do. Alternativt kan vi jo kapre et fly og fly til USA, det eneste da er jo all sikkerheten, du må for guds skyld ikke ta med deg rifla eller eksplosiver! Forresten, hørte du om Mads som var i Kina? Var en massiv politiaksjon der, både CIA og KGB var innvolvert, var noen som hadde prøvd å smugle en atombombe til Russland. Uansett, en pangferie skal det bli!"

Endret av the Stig
Lenke til kommentar

Ting begynner å bli skummelt når andre land lovlig kan overvåke internett-trafikken din mot utlandet. Dette blir jo realiteten for de fleste i Norge siden mye av utenlandstrafikken går via Sverige. En del av Danmark vil nok også rammes. Jeg synes det er skummelt at Sveriges styresmakter stemmer en slik lov igjennom, til tross for at over 90% som har svart på en poll i aftonbladet.se ikke ønsker denne loven gjennomført. Å opplyse om denne nye overvåkningsloven har de heller ikke vært flinke til. virket jo nesten som om den kom på folk som en overaskelse. Riksdag burde bytte navn til Reichstag!

 

Slike overvåkningstiltak begynner å komme på høyde med Kina og hører kun hjemme i et facistisk maktsystem....

Lenke til kommentar

*Finne norsk-arabisk ordbok*

 

Fra spøk til revolver, tror nok den reagerer på de fleste språk jeg, alt fra arabisk til engelsk. Men hadde vært morsomt om alle svensker la til ord i emailene sine som slo ut på filteret. Hadde plutselig blitt litt ekstra jobb for overvåkningsfolka da. Kunne også lagt til random kombinasjoner av bokstaver for at eventuelle dekrypteringsprogrammer fikk ekstra mye å jobbe med. :D

Lenke til kommentar
Nei, det meste går vi NIX.

 

--

 

Mon tro hvor lenge det går før noen på "pur faen" skriver reine tekstmeldinger med stikkord:

 

"Hei Stian. Planlegger en eksplosiv ferie, tenkte vi skulle bombe oss ned til Oslo, der tar vi med oss fyrverkeri og planlegger en massiv eksplosjon. Kult om vi får med oss så mange vi klarer. Kanskje vi kan drikke oss daufulle, men pass på Jens, han blir som en biobombe når han har drukket - reneste antrax-helvete når han er på do. Alternativt kan vi jo kapre et fly og fly til USA, det eneste da er jo all sikkerheten, du må for guds skyld ikke ta med deg rifla eller eksplosiver! Forresten, hørte du om Mads som var i Kina? Var en massiv politiaksjon der, både CIA og KGB var innvolvert, var noen som hadde prøvd å smugle en atombombe til Russland. Uansett, en pangferie skal det bli!"

Haha, sykt bra! ^_^

Lenke til kommentar
Nei, det meste går vi NIX.

 

--

 

Mon tro hvor lenge det går før noen på "pur faen" skriver reine tekstmeldinger med stikkord:

 

"Hei Stian. Planlegger en eksplosiv ferie, tenkte vi skulle bombe oss ned til Oslo, der tar vi med oss fyrverkeri og planlegger en massiv eksplosjon. Kult om vi får med oss så mange vi klarer. Kanskje vi kan drikke oss daufulle, men pass på Jens, han blir som en biobombe når han har drukket - reneste antrax-helvete når han er på do. Alternativt kan vi jo kapre et fly og fly til USA, det eneste da er jo all sikkerheten, du må for guds skyld ikke ta med deg rifla eller eksplosiver! Forresten, hørte du om Mads som var i Kina? Var en massiv politiaksjon der, både CIA og KGB var innvolvert, var noen som hadde prøvd å smugle en atombombe til Russland. Uansett, en pangferie skal det bli!"

 

Genialt, rett og slett.

 

Oppfordrer alle til å skrive noen sånne ord inn i hver melding dere skriver, bare på pur f.. x]

Lenke til kommentar

Bra mld. the Stig...

Om man faktisk vil bli overvåket vertfall... :p

 

Sålenge man ikke er terrorist har man vel ikke stort å frykte fra denne loven... Ikke som om de selger informasjon om utroskap til Se og hør...

 

Men dette går ikke gjennom datatilsynet usett vil jeg tro, så håper det kommer en reaksjon fra Norge snart...

 

Om dette får utvikle seg så har vi snart DEMOLITIONMAN tendenser i den virkelige verden...

Lenke til kommentar
Jeg tror de filterne er såpass politisk ukorrekte at de passer på diverse arabiske ord mer enn norske/svenske.

 

Da er det bare å håpe at eventuelle terrorangrep mot Sverige ikke blir planlagt på svensk.

 

Tror uansett jobben blir litt som å lese spam hele dagen, altså kjei :p

Jeg tror ikke at denne loven stopper et eneste angrep, men heller får terrorister til å sende flere brev i posten.

Lenke til kommentar

Haha, DDR2 ja. Nei, regner vel med at datatilsynet kommer med noen utalelser. Er det noen som kan få denne saken ut i mainstream media er det dem. Om bare Sveriges store aviser også skriver litt om dette skal du se de svenske politikerne begynner å svette litt. Det vi trenger er motstand mot denne overvåkningen fra alle hold, ikke bare fra media, men også gjennom protester og aksjoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...