Gå til innhold

Noen som vet hvem wwtc.no er?


Anbefalte innlegg

I går så tikka det inn en sms fra wwtc.no

 

Det var selvsagt reklame for et fastbeløp abo og få med en tlf er ei krone osv. Send Mob til 2440 for mer info. Fant ikke noe hos telefonterror.no heller, så er det noen som vet hvem jævlene er?

 

I grunn så er mitt abo sperret for reklame. Så derfor blir jeg irritert over sånt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk samme melding i dag og skulle også likt å visst hva dette er for noe. wwtc.no er jo ikke engang oppe med noe fornuftig innhold og søk på nettet gir kun link til denne posten.

 

Mob'en min er også sperret for all reklame og dette har faktisk blitt veldig greit respektert i lang tid, men det finnes jo alltid en del som mangler grunnleggende folkeskikk.

Lenke til kommentar
Meldingen er fra biip.no, tror jeg.

 

Et lite søk på domenets eier:

 

Organization Name..........: DIREKTMEDIA AS

Organization Number........: 974420562

Post Address...............: Postboks 1419 Vika

Postal Code................: N-0115

Postal Area................: Oslo

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 22 47 67 00

Fax Number.................: +47 22 47 67 95

Email Address..............: [email protected]

Lenke til kommentar

Det er ikke lov til å sende SMS-reklame til noen uten at man:

Enten: Har et eksisterende kundeforhold til mottaker (og man sender egenreklame).

Eller: Mottaker har aktivt samtykket til å motta reklame.

 

Korrekt meg om jeg tar feil, men: Reservasjon mot reklame i Brønnøysundregistrene er ikke nødvendig for SMS og er uansett ikke gjeldene dersom et av punktene over er gyldig.

ref: http://www.datatilsynet.no/templates/article____394.aspx

 

Det jeg lurer på er om de som har mottat dette er medlem av en tjeneste e.l. hvor man har gitt samtykke til å motta denne reklamen. Ikke alltid lett å få med seg.... Dersom det ikke er tilfellet er dette åpenbart ulovlig.

Lenke til kommentar

Fikk samme melding i 5-tiden i dag. Må si jeg er skeptisk når det ikke står noe som helst om hvem det er som har sendt meldingen, med unntak av wwtc.no. Dette er uansett e helt ubrukelig nettadresse! Jeg akter ikke å sende en sms til dem for mere info, ettersom de ikke lover noe spektakulært. Jeg vil heller ikke betale for å få reklame!

 

Det hadde vært interessant å finne ut hvordan de fikk nummeret mitt, ettersom jeg har reservert meg mot reklame.

 

Med andre ord, SKEPTISK!

Lenke til kommentar

Denne fikk jeg også i dag. Totalt unødvendig å sende meg også slike

sms, da jeg også har reservert meg i brreg og heller aldri akseptert og

motta slik reklame.

Etter litt research, finner jeg hos Netcom at nummeret eies av

Neovada Telecom AS. Info om dem:

 

Neovada Telecom AS

Karoline Kristiansensvei 3

OSLO, 0661

NO

 

Administrative Contact:

Stian Skoglund [email protected]

Neovada Telecom AS

Karoline Kristiansensvei 3

OSLO, 0661

NO

+47 22 68 50 00

+47 22 68 40 00

 

Tenkte å sende godeste Stian en epost.

Lenke til kommentar

En liten kommentar før det pekes ut skyldige her:

Det er ikke nødvendigvis at kortnummeret man skal sende melding til har noe som helst med reklameutsendingen å gjøre. Mange kortnummerleverandører leier ut kodeord til både selskaper og privatpersoner. Dersom du sjekker sendega.com så kan du se at disse gjør akkurat det. Heller ikke sikkert at firmaet som som det reklameres for er skyld i dette heller (de kan ha kjøpt en reklameutsending i god tro). Det er selve avsenderen av meldingen som er den som evt. bryter reglene. Nå kan det selvsagt tenkes at samme selskap står bak alle disse rollene, men det er mye som tyder på at det ikke er tilfellet i denne saken.

 

Greit å være sikker, før man peker ut noen "skyldige".

Lenke til kommentar

Hvis det er via biip.no, så har du nok godtatt dette:

Medlemmet samtykker i at informasjon om seg selv vil være lagret hos Biip.no. Medlemmet samtykker også med sin registrering å motta relevant informasjon til sin innboks lokalt på Biip.no - samt i enkelte tilfeller til sin epost-adresse og sin mobiltelefon. Dette er en betingelse for å kunne sende gratis SMS.

 

Så for å unngå reklame...Meld deg ut

Lenke til kommentar
Denne fikk jeg også i dag. Totalt unødvendig å sende meg også slike

sms, da jeg også har reservert meg i brreg og heller aldri akseptert og

motta slik reklame.

Etter litt research, finner jeg hos Netcom at nummeret eies av

Neovada Telecom AS. Info om dem:

 

Neovada Telecom AS

Karoline Kristiansensvei 3

OSLO, 0661

NO

 

Administrative Contact:

Stian Skoglund [email protected]

Neovada Telecom AS

Karoline Kristiansensvei 3

OSLO, 0661

NO

+47 22 68 50 00

+47 22 68 40 00

 

Tenkte å sende godeste Stian en epost.

Jeg tar meg retten til å rette opp dette.

 

2440 er et delt kortnummer, og det er korrekt at dette eies av Neovada Telecom AS. Derimot driver ikke Neovada Telecom AS noen egne tjenester som reklameutsendelse eller slikt, men driver kun ren videreformidling av sms gateway-systemer. Meldingene som sendes og mottas er derfor kun på vegne av Neovada Telecom AS' kunder.

 

Send meg gjerne en pm, eller ring det nummeret som er sitert, innvalg 1, så kan jeg ta det derifra.

 

-

Manfred Bjørlin

Produktsjef

Neovada Telecom AS

Lenke til kommentar
Hvis det er via biip.no, så har du nok godtatt dette:

Medlemmet samtykker i at informasjon om seg selv vil være lagret hos Biip.no. Medlemmet samtykker også med sin registrering å motta relevant informasjon til sin innboks lokalt på Biip.no - samt i enkelte tilfeller til sin epost-adresse og sin mobiltelefon. Dette er en betingelse for å kunne sende gratis SMS.

 

Så for å unngå reklame...Meld deg ut

Jeg er ikke medlem i biip.no, eller noen andre nettsamfunn annet enn diskusjon.no. Ingen har fått mitt nummer... Så hvorfor jeg fikk meldingen aner jeg ikke!

Lenke til kommentar
Denne fikk jeg også i dag. Totalt unødvendig å sende meg også slike

sms, da jeg også har reservert meg i brreg og heller aldri akseptert og

motta slik reklame.

Etter litt research, finner jeg hos Netcom at nummeret eies av

Neovada Telecom AS. Info om dem:

 

Neovada Telecom AS

Karoline Kristiansensvei 3

OSLO, 0661

NO

 

Administrative Contact:

Stian Skoglund [email protected]

Neovada Telecom AS

Karoline Kristiansensvei 3

OSLO, 0661

NO

+47 22 68 50 00

+47 22 68 40 00

 

Tenkte å sende godeste Stian en epost.

Jeg tar meg retten til å rette opp dette.

 

2440 er et delt kortnummer, og det er korrekt at dette eies av Neovada Telecom AS. Derimot driver ikke Neovada Telecom AS noen egne tjenester som reklameutsendelse eller slikt, men driver kun ren videreformidling av sms gateway-systemer. Meldingene som sendes og mottas er derfor kun på vegne av Neovada Telecom AS' kunder.

 

Send meg gjerne en pm, eller ring det nummeret som er sitert, innvalg 1, så kan jeg ta det derifra.

 

-

Manfred Bjørlin

Produktsjef

Neovada Telecom AS

 

I dag fikk jeg enda en melding fra 2440 og wwtc. Jeg forstår du/dere er kun en videreformidler av en sms tjeneste. Uansett, vil jeg anbefale dere å ta kontakt med firmaet dere gir denne tjenesten til. Det er tydelig at de ikke er klar over at de må sjekke opp mot reservasjonsregisteret før de sender ut meldinger. Den lista kan ikke være eldre enn 3mnd den dagen det sendes ut.

Lenke til kommentar

Fikk i dag min andre identiske SMS fra dette anonyme selskapet. Første kom 18. juni, den andre i dag 20. juni. Er ikke registrert hos biip.no . Har hatt mobilnummeret i snart ett tiår, så lite trolig noen har arvet det. Her er det noen som tar seg skikkelig til rette og burde settes i gapestokk og Hotel Cæsar på repeat i ett år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...