Gå til innhold

Artikkel: Prosjekt: Miljøets kraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra countrysidemag

 

"Containers: You can start seeds in practically any type of container that will hold a couple inches of starting soil mix or medium-from the bottom portion of cardboard egg cartons to commercially available peat pots, open flats or compartmentalized flats.

 

The main thing when it comes to containers (particularly for germinating seeds) is that they won't become easily waterlogged, are shallow enough to readily absorb heat from overhead and underneath sources, and are compact in size.

 

For germination, you'll want to maintain a steady overhead and underneath temperature of 75-90 degrees for about two weeks. When your plants reach the seedling stage and are ready to be transplanted into larger containers, temperature requirements can be relaxed and are less critical."

 

Det aner meg at det meste tåler varme når det spirer, men at man må velge planter med omhu til et slikt prosjekt.

 

PS: Jeg leser ikke countrysidemag, og har ingen forutsetninger for å holde liv i planter utenfor deres naturlige miljø.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Bonsai trær er vannskelige å holde i live, og de dør ofte fort uansett hvor de er plantet. Det skal derimot sies at at en av plantene nå etter 3 månder er relativt døde. Hvorvidt det skyldes forholdene eller mine grønne fingre kan diskutres - personlig sliter jeg med å holde kaktuser i live.

 

Takk for alle tilbakemeldinger, slikt varmer :-)

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...