Gå til innhold

Nytt Youngtalk-abonnement 2. mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At folk gidder å ha slike abos er for meg vanskelig å forstå. Kan noen her forklare hva som får folk til å skaffe seg slike abos?

Du har tydeligvis ikke barn med mobiltelefon ;)

Slike abonnement er perfekt for foreldre som ønsker kontroll over utgiftene på barnas abonnement, og samtidig ønsker en subsidiert telefon (noe man vanligvis ikke vil få med kontantkort). I tillegg finnes det mange som selv ønsker denne type kontroll over utgiftene på sitt eget abonnement.

Lenke til kommentar
Slike abonnement er perfekt for foreldre som ønsker kontroll over utgiftene på barnas abonnement, og samtidig ønsker en subsidiert telefon (noe man vanligvis ikke vil få med kontantkort). I tillegg finnes det mange som selv ønsker denne type kontroll over utgiftene på sitt eget abonnement.
Mener du at kontantkort fra en "billigoperatør" + en usubsidert telefon er dyrere i løpet av ett år enn en subsidert telefon og et slikt abo? Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Slike abonnement er perfekt for foreldre som ønsker kontroll over utgiftene på barnas abonnement, og samtidig ønsker en subsidiert telefon (noe man vanligvis ikke vil få med kontantkort). I tillegg finnes det mange som selv ønsker denne type kontroll over utgiftene på sitt eget abonnement.
Mener du at kontantkort fra en "billigoperatør" + en usubsidert telefon er dyrere i løpet av ett år enn en subsidert telefon og et slikt abo?

Hver og en må jo sette opp regnestykket selv, men for noen er sikkert YoungTalk kombinert med subsidiert telefon, trådløs familie og evt SMS-mania det beste og billigste alternativet.

Lenke til kommentar

Jeg har YoungTalk, stort sett fordi jeg ikke sender så mye meldinger og ringer relativt lite. Har jobbtelefon jeg bruker en del, kostnadsfritt. I tillegg inngår YT-abbonementet mitt i familie-pakken til min familie, slik at jeg har gratis telefoni innad i familien.

 

Men, nå blir det nok abbonement-bytte, og det som står sterkest for min del er MTU. Jobbtelefonen forsvinner i sommer (slutt på lærlingetiden, tilbake til skolen), og totalt hemningsløs ringing frister veldig.

Lenke til kommentar
Slike abonnement er perfekt for foreldre som ønsker kontroll over utgiftene på barnas abonnement, og samtidig ønsker en subsidiert telefon (noe man vanligvis ikke vil få med kontantkort). I tillegg finnes det mange som selv ønsker denne type kontroll over utgiftene på sitt eget abonnement.
Mener du at kontantkort fra en "billigoperatør" + en usubsidert telefon er dyrere i løpet av ett år enn en subsidert telefon og et slikt abo?

Det er jo fullstendig irrelevant - usubsidiert telefon og billigere abonnement eller kontantkort er nesten alltid billigere enn subsidiert telefon med dyrere abonnement.

Poenget med å kjøpe subsidiert telefon er at man får spredd utgiftene over lengre tid, og selv om det ender opp med å bli dyrere i lengden blir det mer praktisk fordi man slipper å bruke flere tusenlapper på en gang for å kjøpe ny telefon.

Lenke til kommentar
At folk gidder å ha slike abos er for meg vanskelig å forstå. Kan noen her forklare hva som får folk til å skaffe seg slike abos?

 

Jeg har også Youngtalk, eller NonTalk som det egentlig heter. Grunnen til dette er at jeg har hatt abb. før, og det gikk ganske dårlig. Greit nok at det var "billigere" å ringe med abb. men så ringte jeg mer enn normalt.

 

Plusser vi da på helgefylla, der man ikke vet hva penger er lengre, så datt det ett stykke papir i postkassen min med noen uhyggelige tall.

 

Så, med Youngtalk så har jeg hvertfall kontroll, og trenger jeg mer å ringe for kan jeg bare sende en meld med kodeordet "påfyll", og beløpet jeg vil ha. Igjen, så har jeg kontroll over forbruket mitt, og jeg vil ikke få noen uhyggelige overraskelser i postkassen.

Lenke til kommentar
Poenget med å kjøpe subsidiert telefon er at man får spredd utgiftene over lengre tid, og selv om det ender opp med å bli dyrere i lengden blir det mer praktisk fordi man slipper å bruke flere tusenlapper på en gang for å kjøpe ny telefon.
f.eks. nokia telefoner som koster mellom 400kr og 900kr i butikken går for 2400kr med youngtalk, så i disse tilfellene bør man ha god råd for å gå for "subsidering" med andre ord.
Lenke til kommentar
f.eks. nokia telefoner som koster mellom 400kr og 900kr i butikken går for 2400kr med youngtalk, så i disse tilfellene bør man ha god råd for å gå for "subsidering" med andre ord.

Selvfølgelig, 2+2=4 også i denne sammenhengen ;)

Dersom fullpris på telefonen er betydelig lavere enn 12x månedsprisen på abonnementet vil det være dumt å kjøpe den med subsidiering. Som jeg sa - bare med andre ord - når man ser på totalkostnaden over 12 måneder vil det i nesten alle tilfeller lønne seg å heller kjøpe telefonen til fullpris, men igjen - for noen er det mye mer praktisk å betale 2400 fordelt på 12 måneder enn å betale mer enn 1000,- på èn gang. Det blir dyrere, men billigere der og da. Det blir akkurat som å kjøpe helt andre ting på avbetaling - det vil være billigere å heller spare til man har pengene man trenger enn å betale både renter og gebyrer i tillegg til selve kjøpsprisen, men det kan være mye mer praktisk å gjøre det på den dyreste måten, og mange er villige til å betale litt ekstra for at det skal bli mer praktisk.

Lenke til kommentar

Dette er et abonnement for idioter. Synd at det finnes mange tilbakestående folk der ute som ikke skjønner at de betaler dyrt for noe som andre gir dem gratis. 400 kr måneden er 5200 kr året! Naive ungdommer og tilbakestående voksne ikke forstår hvilket ran de blir utsatt for!

 

Jeg har sett det i utrolig mange tilfeller siden jeg selv jobber i en ledende elekto butikk i Oslo. Folk er så utrolig naive og teite at jeg virkelig skammer meg hver gang jeg selger dem et såkalte ungdoms abonnement. Hvordan teleselskapene har hjerte til å grovt utnytte de svakeste gruppene i samfunnet er meg totalt uforståelig. Jeg selv har kr null i teleutgifter, da jeg har både oncall faktura og mtu fri. Begge er gratis! Jeg mener at teleselskapene i alle år har utnyttet ungdommer. Ungdommer har faktisk ingen eller svært lav inntekt. De betaler for det meste forskudd, og betaler de høyeste prisene. Skam dere Telenor og Netcom!

Lenke til kommentar
Dette er et abonnement for idioter. Synd at det finnes mange tilbakestående folk der ute som ikke skjønner at de betaler dyrt for noe som andre gir dem gratis. 400 kr måneden er 5200 kr året! Naive ungdommer og tilbakestående voksne ikke forstår hvilket ran de blir utsatt for!

 

Jeg har sett det i utrolig mange tilfeller siden jeg selv jobber i en ledende elekto butikk i Oslo. Folk er så utrolig naive og teite at jeg virkelig skammer meg hver gang jeg selger dem et såkalte ungdoms abonnement. Hvordan teleselskapene har hjerte til å grovt utnytte de svakeste gruppene i samfunnet er meg totalt uforståelig. Jeg selv har kr null i teleutgifter, da jeg har både oncall faktura og mtu fri. Begge er gratis! Jeg mener at teleselskapene i alle år har utnyttet ungdommer. Ungdommer har faktisk ingen eller svært lav inntekt. De betaler for det meste forskudd, og betaler de høyeste prisene. Skam dere Telenor og Netcom!

 

Da har du ikke forstått mye. Foreldre har som oftest ikke lyst å gi ungene sine fri tilgang til å ringe, sende sms/mms, surfe med mobilen eller laste ned innhold uten noen øknonomisk begrensing. Dette er rett og slett bare kontantkort satt i system med mulighet for avslag ved kjøp av ny mobil. Flott for dem som ikke klarer å styre forbruket sitt, og for foreldre som må stå juridsk ansvarlig for det barna deres gjør er abonnement som YoungTalk helt ypperlig.

 

Teleselskapene kunne sikkert gitt bedre priser, men at de utnytter de svakeste gruppene i samfunnet er vrøvl!

Lenke til kommentar
Dette er et abonnement for idioter. Synd at det finnes mange tilbakestående folk der ute som ikke skjønner at de betaler dyrt for noe som andre gir dem gratis. 400 kr måneden er 5200 kr året! Naive ungdommer og tilbakestående voksne ikke forstår hvilket ran de blir utsatt for!

 

Jeg har sett det i utrolig mange tilfeller siden jeg selv jobber i en ledende elekto butikk i Oslo. Folk er så utrolig naive og teite at jeg virkelig skammer meg hver gang jeg selger dem et såkalte ungdoms abonnement. Hvordan teleselskapene har hjerte til å grovt utnytte de svakeste gruppene i samfunnet er meg totalt uforståelig. Jeg selv har kr null i teleutgifter, da jeg har både oncall faktura og mtu fri. Begge er gratis! Jeg mener at teleselskapene i alle år har utnyttet ungdommer. Ungdommer har faktisk ingen eller svært lav inntekt. De betaler for det meste forskudd, og betaler de høyeste prisene. Skam dere Telenor og Netcom!

Helt enig med deg. Har selv MTU Fri, å jeg kunne aldri tenkt meg et slikt abo. Dette er helt sykt. 400 kr pr. mnd når du kan ringe gratis for 0,-...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...