Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed: Director's Cut Edition (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Èn ting jeg savner i Assassin's Creed er muligheten til å skippe samtalene! Jeg gidder ikke engang å tenke på å kjøpe pc versjonen, eller å spille igjennom 360 versjonen uten den muligheten. Ja, samtalene var kule den første gangen, og det å kunne gå rundt var stilig, men den andre gangen.. er det ikke like kult.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Kampsystemet er åpenbart sterkt influert av gamle kung-fu-filmer, hvor motstanderene høflig venter på tur og angriper en og en, i ordnede former. Det hadde egentlig ikke vært noe proble - hvis ikke det hadde vært for at du hvert femte minutt er nødt til å dra fram sverdet og slakte ti-tyve vakter, fordi tre stykker plager en burkakledd, aldrende jomfru i nød, tre andre får med seg at du angriper dem, og ti andre plutselig stormer rundt hjørnet og melder seg på. Om att og om att. Hvis de noensinne lager en oppfølger, håper jeg de enten dropper sverdkampene helt, eller i alle fall gjør dem mindre hyppige og mer interessante.

 

 

 

Særlig mot slutten, i det man kaster vrak på alt som har med snikmorderier og gjøre, og slår seg vei gjennom to hærer (som i praksis betyr noen 30-mot-1-dueller, og vondt i fingeren man bruker for å holde inne RMB), er spillet på sitt svakeste.

Science-fiction-vrien kunne de også spart seg.

 

 

 

Jeg angrer dog ikke på kjøpet, det er morsomt å klyve rundt i store, varierte og levende middelalderbyer. De gangene man faktisk får lov til å være snikmorder i stedet for Conan, skinner spillet.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med anmelder at å flykte fra fienden etter et vellykket drap er det mest spennende med spillet. dessverre mister også dette sin sjarm når man finner ut at det ikke er nødvendig å flykte fra dem, grunnet at de aldri, ALDRI vil klare å drepe deg hvis du sloss tilbake.

De greier nok å drepe deg, selv om du holder inn høyre museknapp i kampen. Problemet er at etter den første gangen du blir drept og prøver på nytt så lykkes de sjelden. Og mot slutten av spillet kan vel det du sier stemmer siden du utvikler "talentet" og vet akkurat hva du skal trykke på for å unngå ett eventuelt knivstikk i mageregionen.

 

Men det jeg savner med spillet, er muligheten for å velge vanskelighetsgrad. Det er morsomt, men altfor enkelt. Spilte Rainbow Six Vegas 2 denne uken, og kom frem til at det skulle vært vanskeligsgraden til R6V2 og lengden til AC, vice versa.

 

Men uansett er Assassins Creed virkelig å anbefale, siden det er en ny og fersk vri på RPG spill. Dog er det litt kjedelig å måtte drepe etterhvert, og mot slutten tenker du "faen, er ikke spillet ferdig snart."

 

På min terning får AC terningkast 4 grunnet manglende vanskelighetsgrad og dårlig utvikling fra start til slutt.

 

Men Ubisoft kan det å lage spill, det skal de ha :D

Lenke til kommentar
Jeg er enig med anmelder at å flykte fra fienden etter et vellykket drap er det mest spennende med spillet. dessverre mister også dette sin sjarm når man finner ut at det ikke er nødvendig å flykte fra dem, grunnet at de aldri, ALDRI vil klare å drepe deg hvis du sloss tilbake.

Jeg er helt enig i dette jeg og. Det er jo likeså godt bare å kvitte seg med de innpåslitne vaktene, istedet for å høre på den irriterende pipinga som kommer hver gang du er på flukt. Det er i hvertfall det jeg velger å gjøre. Det er jo selvfølgelig spennende å løpe fra vaktene, men hvor gøy er det å løpe over hvert eneste hustak og kaste seg ned i en høystakk eller en sånn bod som står plassert overalt, hver bidige gang du har drept en viktig person? Generelt så er jo Assassin's Creed altfor repetivt, er selvfølgelig dette som gjør det.

Lenke til kommentar

Likte spillet til konsoll ganske godt

 

+Likte sverdkampene, men blir litt for mye av det gode

 

Spesielt på slutten

 

+Frihet

+Klatring

 

-Idiotisk boss system, jeg vil snikmyrde, ikke drepe 1000 vakter for å så måtte ha en kamp mot selve fyren

-Repetivt

-Samme og samme sideoppdrag om og om igjen.

 

Men angrer ikke på kjøpet, men det kunne blitt så mye mer

Lenke til kommentar
Èn ting jeg savner i Assassin's Creed er muligheten til å skippe samtalene! Jeg gidder ikke engang å tenke på å kjøpe pc versjonen, eller å spille igjennom 360 versjonen uten den muligheten. Ja, samtalene var kule den første gangen, og det å kunne gå rundt var stilig, men den andre gangen.. er det ikke like kult.

Jeg gadd såvidt å høre på den første gangen jeg.... De timeslange samtalene tok knekken på meg, så er jo jeg også ganske utålmodig da. Men still, det burde ikke ha slik effekt på folk

Lenke til kommentar
De greier nok å drepe deg, selv om du holder inn høyre museknapp i kampen. Problemet er at etter den første gangen du blir drept og prøver på nytt så lykkes de sjelden. Og mot slutten av spillet kan vel det du sier stemmer siden du utvikler "talentet" og vet akkurat hva du skal trykke på for å unngå ett eventuelt knivstikk i mageregionen.

De eneste som er en utfordring er tempelridderne og de siste to bossene.

 

Men uansett er Assassins Creed virkelig å anbefale, siden det er en ny og fersk vri på RPG spill.

RPG? Assassin's Creed har ingen ting med RPG sjangeren å gjøre.

Lenke til kommentar
Hatet "Cut" Scenesa i spillet. Istedet for og se ansiktsutrykk og hendelser nært på så man det fra et Fugle perspektiv 40meter borte. Hadde fått mer ut av og høre på Dialogen i Hørespill på Radioenn

 

Det er da mye bedre enn sånn det er i for eksempel Oblivion. I Oblivion ser man rett på et ansikt hele tiden mens man snakker, i AC går man rundt og kan skifte kameravinkler.

Lenke til kommentar

Sukk. Velger å ta opp dette med repetivt her, da den første anmeldelsen er ganske utdatert... For visst er det repetivt. Du må omtrent gjøre det samme gjennom hele spillet. Men det du gjør er så utrolig morsomt og tøft (Bortsett fra at du må fra by til by med en hest når du av en eller annen merkelig grunn ikke har lov til å galoppere). Det er som sex, ikke sant? Du gjør det samme gang etter gang, dag etter dag, men blir du noen gang lei? Nei. Hvorfor? På grunn av kvaliteten på det du gjør. Om du ikke liker at det er så enkelt å drepe med det enkle "kombo-systemet", så dropp det! Det trenger ikke å fjernes fra spillet, dere som er flinke gamere trenger ikke bruke dette systemet, men bruke de andre metodene.

Assassin's Creed er det grafisk, anatomisk og animert beste spillet jeg noen gang har spilt. Kjører du spillet på fullt, eller spiller konsoll-versjonen, har du mye å glede deg over.

 

Men bare så det er sagt, tilogmed sex kan bli kjedelig hvis du ikke varierer noe kveld etter kveld, selv om du fortsatt vil fortsette å gjøre det. Samme gjelder AC, så til en eventuell oppfølger håper jeg på nye funksjoner, tillatelse til å løpe/galoppere (tenk om du hadde det travelt og måtte rekke et møte i det gamle midt-østen! du hadde blitt hogd ned av den første vakten som så dine spreke ben bevege seg litt fortere enn vanlig!), og mer "assassination-dreping" (som f.eks å hoppe ned fra hustak med den utrolig tøffe kniven godt plantet i strupen på offeret).

 

Det jeg vil komme fram til er at jeg gjerne kunne hatt ganske mye mer variasjon. Men det som blir repetert er morsomt å repetere! karakter: Solid 8/10

Lenke til kommentar

Veldig enig, ShampooMacTavish. Det man gjør i spillet er så esormt stilig at man bare blir glad av å gjøre det flere ganger. I de fleste FPS gjør man ikke annet enn å skyte andre, eller kanskje plassere en bombe. Det er da mye mer repetivt? AC byr på så mye nytt at jeg ikke skjønner meg på folk som blir lei av det halvveis ut i spillet.

Lenke til kommentar

Virker som om Gamer redaksjonen aldri helt lot seg forføre av eventyret om Altair. Det er for repetitivt ja, men som brukerne over sier, så lenge det forblir morro skal jeg ikke klage så mye. Personlig synes jeg spillet var helt fantastisk på konsoll. Kjempemorro gameplay, fasinerende historie, samt nydelig visuals *host*. Alt i alt blir det nok til en 9/10 i min bok. Oppfølgeren skal definitvt spilles.

Men jeg kommer nok neppe til å kjøpe det til pc, ganske sjeldent jeg spiller gjennom samme spill flere ganger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...