Gå til innhold

Test: To ganger GeForce 9800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Koster den bare litt over 2000 kr?! Det var jeg så absolutt ikke klar over. Trodde kortet var langt dyrere. Men da er det jo et veldig godt alternativ for de som bygger ny PC. :)

Lenke til kommentar
Koster den bare litt over 2000 kr?! Det var jeg så absolutt ikke klar over. Trodde kortet var langt dyrere. Men da er det jo et veldig godt alternativ for de som bygger ny PC. :)

 

 

Spesielt hvis man har tenkt å kjøre sli seiner, toppkortene holder egentlig ganske lenge før de blir helt utdatert :)

 

var en kjempegod test men jeg sverger nu fortsatt til msi lettere overklokket versoner ;)

Lenke til kommentar
Er det ikke vanlig å klokke shader på de nye Nvidia kortene?? Er jo det som gir mest ytelse forbedring.

 

Jeg antar at de bare har kjernefrekvens og shader-frekvens "linked", slik at shader-frekvensen øker sammen med kjernefrekvensen. Men det er riktig som du sier, man kan tjene mye på å bare klokke shader også.

Lenke til kommentar
Hvorfor har dere ikke med ATI kort i samme prisklasse?

 

 

ati har kort til 1300,- og til 2600,- ingenting her.

 

 

noe nvisdia virkelig har gjort dårlig så er det og få ned effektforbruket på disse kortene, en såpass heftig krymping burde da gi bedre resultat.... at pussa sin brikke ned med godt over 100W

 

 

noe annet de gjør er og lage rare vifter små luftinntak og skarpe kanter som lager støy når luft blir dradd forbi... ser dette på GX2 også gamle GTX kjøler var mye bedre sånn, ati helt på nett her de heller med X2 som går for sakte, 3870 som lager "mye" lyd 3850 derimot er visst meget bra sånn.

 

 

ser man på pris ytelse så er jo dette et syyyykt kort. at vi idag får kjøpt toppkort til rett over 2000 og ikke 6000,- er bare best... :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Bra test ob bra konklusjon.

 

9800GTX er absultt å anbefale. Jeg sitter med en Gainward 9800GTX overklokket til 783/1161/1944 og er særlig fornøyd med bra pris, bra ytelse, bra overklokking, og Lav støy. Den har mye bedre viftestyring og spinner på 60% for det meste og under normal desktop bruk er tilnærmet lydløs.

 

Artiklen konkluderer at den bruker samme effekt som 8800GTX og betgner det som negativt, men den yter det samme jo. Effektbruk har direkte sammenheng med yelse, hvorfor skal det være noe negativt da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...