Gå til innhold

Populær PDF-leser oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er nå om Foxit går i feil retning med utviklingen med flere og flere funksjoner.

Jeg synes den går i riktig retning. Den er fortsatt langt i fra bloated.

 

Selv om størrelsen har økt med rundt 20% fra versjon 2.2 til 2.3 så er fortsatt størrelsen så liten som 2,55 MB (exe-utgaven). Til sammenligning er Adobe sin leser hele 22-23 MB (pluss eventuelle tillegg som kan ta mange MB).

 

Forøvrig er Foxit Reader bare 2 filer mens Adobe Reader var tusenvis av filer sist jeg hadde det. Det betyr at Adobe Reader får sterkt redusert hastighet siden den begrenses sterkt av aksesstiden til harddisken. Foxit laster derimot tett opp mot teoretisk makshastighet for harddisken.

Lenke til kommentar
Å skrive ut fra Foxit tar evighet. Gjelder Vista x86 og x64 med nettverksskriver (Canon). Noen som har samme opplevelse?

Jeg skriver ut på et blunk fra Foxit med HP nettverkskriver og XP 64bit. Det samme gjelder med en Canon skriver koblet til USB-porten.

 

Jeg mistenker at det er Vista-driveren som er treg. Prøv å oppdatere driveren eller oppgradere OS.

Lenke til kommentar
Å skrive ut fra Foxit tar evighet. Gjelder Vista x86 og x64 med nettverksskriver (Canon).

Noen som har samme opplevelse?

 

I Acrobat Reader er det STOR forskjell i utskriftshastighet avhengig av om man bruker en PCL eller PS printerdriver. PS-driverene er langt raskere.

 

Sjekk derfor om du bruker PCL drivere i dag, og om det finnes PS drivere du kan bytte til.

Lenke til kommentar

Foxit er nydelig, bruker ikke annet. Kjører pakken med muligheter for endringer, markeringer osv. Filstørrelsen på installasjon er 6MB, Adobe Acrobat er over 500? :s

 

Tabs savner jeg, og jeg savner bedre muligheter til å kombinere flere dokumenter sammen til et PDF dokument, litt flere funksjoner har den godt av. Vil ikke si at man er i nærheten av bloat med 10-20MB for noe tilsvarende Acrobat Pro.

Lenke til kommentar

Jeg merker også at foxit bruker lengre tid på å skrive ut enn acrobat, spesielt når jeg forsøker å skrive ut via nettverk. For meg virker det som om foxit har en mindre optimalisert måte å sende utskriftene til printeren, utskriftsfila er i alle fall adskillig større enn for acrobat.

 

Jeg har (ironisk nok) en kopi av acrobat liggende på en annen maskin, som jeg bruker for store utskrifter og pdf dokumenter som foxit ikke takler. Forhåpentligvis vil den nye utgaven løse en del av problemene

Lenke til kommentar
Håper ikke det går samme vei som Opera.

 

Du mener raskere, smartere og bedre? Det hadde jo vært forferdelig... :roll:

 

 

Har prøvd det meste av gratis PDF-lesere, og Foxit er temmelig suveren. Både i hurtighet, og kompatibilitet. Men når det er sagt har Foxit problemer med en del veldig avanserte dokumenter.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...