Gå til innhold

Ubegrenset iTunes-nedlasting?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nettop dette som vil kunne revolusjonere musikkbransjen.

1.000.000 menesker som betaler 8 dollar hver i måneden for å få tilgang til det som er gitt ut hittil, og en liten ekstra sum for å få tilgang til V.I.P. ie, det aller siste.

 

Når man så abonnerer på musikk året ut så har man plutselig 96.000.000 Millioner dollar inn på konto, dette er jo ikke småpenger heller...

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å betale noen kroner i mnd for å gå totalt bananas på iTunes store-en.

 

Men har en følelse av at ikke alt blir "gratis" (innenfor mndprisen). De aller siste albumene må man vel betale litt ekstra for, og så tar det litt tid før også disse havner i "gratis"-segmentet?

Lenke til kommentar

Tjæh, tipper det blir en del med liten skrift, som andre her. Jeg storkoser meg allerede med eMusic sin Premium-avtale. 70 nedlastinger per måned for 75kr, og enda billigere per sang om man velger å satse på et høyere abonnement. Da får man sangene til odel og eie i bra kvalitet, uten DRM eller en properitær container.

 

Ser ikke for meg at Apple slår dette med det første, skal jeg være helt ærlig. Tror det blir no muffins involvert her, evt. noen ugler i mosen.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Jeg kan godt betale en måneds eller års abb for å få fri tilgang til å laste ned så mye musikk jeg ønsker, kunne betalt en go del dersom:

 

1. Musikken var min, odel og eie, også etter jeg ikke betaler måneds / årsavgiften

2. Jeg ikke måtte betale ekstra for ny musikk, eller noe annet som hadde med musikken.

Alt fritt fram

3. Jeg kan, brenne og spille av musikken i de porgrammene eller enhetene jeg selv ønsker

når som helst, hvor som helst, hvor høyt jeg skulle ønske, og så ofte jeg skulle ønske.

 

200-300-400.- i måneden kunne jeg betalt for dette.

 

Men at Apple kommer til å lansere dette har jeg ingen tro på.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt betale en måneds eller års abb for å få fri tilgang til å laste ned så mye musikk jeg ønsker, kunne betalt en go del dersom:

 

1. Musikken var min, odel og eie, også etter jeg ikke betaler måneds / årsavgiften

2. Jeg ikke måtte betale ekstra for ny musikk, eller noe annet som hadde med musikken.

Alt fritt fram

3. Jeg kan, brenne og spille av musikken i de porgrammene eller enhetene jeg selv ønsker

når som helst, hvor som helst, hvor høyt jeg skulle ønske, og så ofte jeg skulle ønske.

 

200-300-400.- i måneden kunne jeg betalt for dette.

 

Men at Apple kommer til å lansere dette har jeg ingen tro på.

 

Det er vel et abonnemang som er bra en eller to måneder i året. ha abonnemanget en måned, eller enda bedre, ei uke og laste ned det du vil ha, for så å gjøre det samme et år senere. Hadde ikke betalt 200 kroner i måneden for det.

Lenke til kommentar

Vel, nå er jo ikke MP3 Spiller synonymt med iPod, og musikkavspiller er heller ikke synonymt med iTunes. (hvis da ikke gramatikken min er på vilspor, med det er ikke poenget mitt)

Saken er jo at mange bruker andre typer mp3 spillere eller musikkavspillere, som da ikke vil virke med iTunes musikken. Dette er problemet i sin helhet.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt betale en måneds eller års abb for å få fri tilgang til å laste ned så mye musikk jeg ønsker, kunne betalt en go del dersom:

 

1. Musikken var min, odel og eie, også etter jeg ikke betaler måneds / årsavgiften

2. Jeg ikke måtte betale ekstra for ny musikk, eller noe annet som hadde med musikken.

Alt fritt fram

3. Jeg kan, brenne og spille av musikken i de porgrammene eller enhetene jeg selv ønsker

når som helst, hvor som helst, hvor høyt jeg skulle ønske, og så ofte jeg skulle ønske.

 

200-300-400.- i måneden kunne jeg betalt for dette.

 

Men at Apple kommer til å lansere dette har jeg ingen tro på.

 

Det er vel et abonnemang som er bra en eller to måneder i året. ha abonnemanget en måned, eller enda bedre, ei uke og laste ned det du vil ha, for så å gjøre det samme et år senere. Hadde ikke betalt 200 kroner i måneden for det.

 

Ville kanskje funket for noen, men for min del blir jeg fort lei av musikk, og ønsker nye ting. Jeg oppdaterer min musikksamling hvertfall 1 gang i uken. Men jeg hører veldig mye på musikk da. Glatt betalt 200 i måneden for dette, med de betingelsene jeg nevnte

 

 

Hvis du kan spille det på PC-en og på iPod så kan du vel praktisk talt høre på overalt og i alle sammenhenger? Hvis ikke det er bra nok har vel DVD-Jon sørget for at man kan åpne iTunes låter også..

 

Ikke enig der. For min del er iPod det aller dårligste valget når det kommer til spillere som skal frakte min musikk rundt, og jeg foretrekker ikke å bruke itunes på maskinen heller. Og at noen har funnet noen måte og åpne iTunes på er greit, men når jeg betaler penger for det syns jeg ikke dette skal være nødvendig

Lenke til kommentar

Men spørsmålet er jo også, blir det et årsabonnement eller går det på månedlig basis?

Jeg tror at Apple, for å hindre slike som Limbeck som bare betaler en måned i året, kommer til å kjøre et årsabonnement. Ulempene med dette, som kanskje kan være store nok for Apple til å velge å kjøre et månedlig abbonement istedet, er at et årsabbonement blir dyrt, og kommer til å skremme mange kunder til å ikke tegne medlemskap. En annen ting er at ikke alle er interesert i å betale for et helt år, da de kanskje er borte/ikke interesert i å laste ned i mange måneder. Slike vil heller ikke betale for et fullt år.

Men er det stort nok for Apple til å velge måned istedet for år?

Lenke til kommentar
Saken er jo at Apple skal tjene på det. Og de kommer til å tjene på det dersom mange går på det, og betaler et helt år. Dersom alle gjør det en gang i året kommer sikkert ikke Apple til å tjene spesielt mye, og avslutter tjenesten. Så tar du deg selv i hånden og kjøper igjen sanger til 8 kr pr. stk.

 

Jeg vil tro Apple vil tjene stort på dette selv om det er veldig billig.

De vil jo tjene mere på at en person betaler f.eks 30 kr i måneden for å laste ned så mye di vil, eller fortsette og laste ned det de vil med bra kvalitet og uten begrensninger for 0 kroner, slik mange gjør i dag. 30 kr fra veldig mange personer blir en del penger. Men det forutsetter at betalingstjenesten er MINST like bra kvalitet og like lite begrenset som gratis alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...