Gå til innhold

Iphone åpen for programmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heh, med edge som eneste mulighet så var vel ikke voip over mobilnettet noen ide uansett?

 

men det virker som at&t må være desperate etter å beholde iphone monopolet i usa siden dem tillater apple å godkjenne voip i det hele tatt...

 

men itunes som eneste distribusjonsmulighet, og apple som storebror angående hvem som får slippe til?

 

takke pokker...

Lenke til kommentar

Gi den mulighet for og sende/motta MMS på en ordentlig måte, et bedre kamera, HSDPA _OG_ ikke minst GPS! GPS på den store touch-skjermen hadde vært genialt, så kunne TomTom, Garmin, Sygic eller Navigon utviklet et bra GPS program for iPhone.

 

Håper at iPhone v2 inneholder alt dette. i alle fall GPS og MMS, HSDPA er ikke så viktig for min del med tanke på dagens priser på datatrafikk uansett. Så lenge den har WLAN så holder det for min del.

Lenke til kommentar
Sende og motta MMS er vel allerede mulig (jailbreak selvsagt :p)?

 

Quoter meg selv jeg:

 

Gi den mulighet for og sende/motta MMS på en ordentlig måte

 

MMS funksjonaliteten til iPhone er fortsatt stinkende dårlig sammenlignet med ALLE andre telefoner som kan sende og motta MMS. Man må ha mange forskjellige programmer installert. Man må åpne bilder og tekst i separate "viewers". Med mindre man er en tekno-nerd så er det INGEN normale brukere som hadde giddet og bruke MMS funksjonaliteten iPhone har "fått".

Lenke til kommentar

om iphones bluetooth støtter serial port, og tredjepartsprogrammer kan benytte denne, burde det være mulig for tredje part å lage navigasjonsprogramvare nå...

 

men jeg har fått inntrykk av at bluetooth på telefonen er så funksjonsfritt at dem omtrent kunne spart seg maskinvaren...

Lenke til kommentar
Den Safari-baserte nettleseren har ikke fått støtte for Flash, noe som også har vært etterlengtet.
Hvorfor nevner dere ikke hvorfor iPhone mangler Flash-støtte? Jobs utsagn om Flash, Adobe vs. Apple-krigen og ryktene om SVG er da nyhetsstoff.

 

Kan et iPhone-program installeres uten iTunes (og jailbreak), eller mener Apple at man skal betale 99USD/mnd selv for gratisprogrammer?

 

Technical Requirement: Intel processor-based Mac running Mac OS X Leopard
Og der mistet Apple en mulig utvikler.
Lenke til kommentar
Kan et iPhone-program installeres uten iTunes (og jailbreak), eller mener Apple at man skal betale 99USD/mnd selv for gratisprogrammer?

 

svjv så er eneste vei via itunes (eller strengt tatt så skal en kunne gjøre det direkte gjennom ett program på telefonen, men det krever nok at en er aktiv i itms systemet fra før av).

 

forresten, det er vist pr år, ikke pr måned...

 

og firma (eller andre grupper) som ønsker å spre programvare for internt bruk kan betale 299 pr år for den rettigheten...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

I følge dagbladet.no sin artikkel: http://www.dagbladet.no/dinside/2008/03/07/529048.html

 

Så blir det ikke mulig og installere programmer samt og få tilgang til AppStore før i versjon 2.0 av iPhone firmware'n

 

Et skår i gleden for iPhone-brukere: Moroa blir først tilgjengelig med versjon 2.0 av telefonprogramvaren, som ikke slippes før i juni.

 

Og det er jo ryktet at iPhone v2 med 3G osv. blir sluppet til sommeren, og dette passer jo fint med versjon 2.0 av iPhone firmware release datoen.

Lenke til kommentar

Som vanlig noen feil i artikkelen...

 

Det er ikke lansert noen spill fra EA eller chatteprogram fra AOL. Det er rett og slett ikke mulig, da oppdateringen som gjør dette mulig ikke kommer før i juni.

 

Man kjøper ikke programmer med iTunes på iPhonen, men med AppStore.

 

Det koster ikke $99 i året å ha en applikasjon publisert på iTunes. Man kan putte opp så mange programmer man vil. Rimelig sikker på at dette også er et engangsbeløp.

Lenke til kommentar

engangsbeløp? er ikke det selvmotsigende i kombinasjon med "i året"?

 

og det har blitt "lansert" i den forstand at det skal bli tilgjengelig når butikken åpner. også kjent som en "papirlansering"...

 

og appstore eller itunes, går for mer eller mindre ett. det skal vist forøvrig være mulig å laste ned programmene pr itunes og overføre dem til mobilen om jeg har forstått ting rett...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
engangsbeløp? er ikke det selvmotsigende i kombinasjon med "i året"?

Eh, ja? Hvis du leser hva jeg skriver, så mener jeg ikke at det både er et engangsbeløp og "i året" samtidig.

Har ikke lest noen steder at det skal være et årlig beløp, så derfor jeg er skeptisk til amobils påstand.

og det har blitt "lansert" i den forstand at det skal bli tilgjengelig når butikken åpner. også kjent som en "papirlansering"...

Jeg må virkelig beklage at jeg bruker den tradisjonelle betydningen av lansert: "Å introdusere noe på markedet". Annonsert vil være det rette ordet. Jeg trodde amobil var ganske pirkete på rettskrivning, siden de konsekvent skrive Iphone, men det gjelder tydeligvis ikke ordvalg.

og appstore eller itunes, går for mer eller mindre ett. det skal vist forøvrig være mulig å laste ned programmene pr itunes og overføre dem til mobilen om jeg har forstått ting rett...

Ikke når det allerede finnes iTunes Wifi Store. Men ja, dette punktet var litt flisespikkeri, men er rimelig lei av å lese feil i artikler. Tilfeldigvis er det nesten alltid iPhone artikler, da jeg følger mest med på det. Men det er skremmende å tenke på hvor mye annet feil det kan være i alle de andre artiklene jeg leser her og, når jeg finner så mye galt på dette området.

Lenke til kommentar

hmm, når du påpeker det så finner jeg motstridende info der ute.

 

apple sine egne sider sier ingenting om at det er årlig, men en del blogger ser ut til å mene summen er pr år...

 

når det gjelder lasering vs annonsert så tror jeg begge deler blir misbrukt (kanskje til og med bevist) av både presse og markedsføringsavdelinger...

 

og angående siste så blir det vel litt som potet-greia til amerikanerne ;)

 

edit:

 

ah, fant det!

 

pr år greia er hentet herfra:

http://www.apple.com/pr/library/2008/03/06iphone.html

 

noe som får en til å lure på hvorfor det ikke nevnes på noen av developer sidene til apple som omhandler iphone sdk-en...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...