Gå til innhold

Gainward GeForce 9600 GT GS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, er vel enig i at dette ikke akkurat er en revolusjon... Men et stort pluss for lavt støynivå, men ikke bra at varmen ikke går ut av kabinettet. Hadde dette kunnet kjøres i SLI på Intel chipset, så kunne det nok blitt aktuellt for mange, men her liker jo nvidia å skyte seg selv i foten og nekter lisens til andre chipset, som singelkort blir det for tynt for litt høyere oppløsninger.

 

Men et meget aktuellt kort for de med 19-22" 1280x1024-1680x1050 og ikke har altfor mye penger å rutte med. Minuset er at det er veldig liten forskjell på prisen mellom dette og 8800GT....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Hvorfor kjører dere Crysis på high i DX10? På very high kunne jeg forstått det (XP tweak til tross), men ellers er det vel bare en ulempe?

 

Ikke nevn den "XP Hacken" :thumbdown:

 

Og det er nok bare snakk om en liten skrivefeil :)

Det skulle nok ha stått "Very High", siden det å kjøre Crysis på High (om du så kjører Vista eller ikke) da har du ingen DirectX10 effekter aktivert uansett, så vidt meg bekjent hvert fall?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg ikke nevne den? Den forbedrer jo grafikken merkbart på XP, og alle eventuelle forskjeller i forhold til very high DX10 har jeg bare sett beskrevet med vage uttrykk som at "det føles penere" og "det ser liksom mer ut som ordentlig skog, på en måte".

 

Ellers så mener jeg man har muligheten til å velge mellom DX9 og DX10 uavhengig av hvilket detaljnivå som brukes.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg ikke nevne den? Den forbedrer jo grafikken merkbart på XP, og alle eventuelle forskjeller i forhold til very high DX10 har jeg bare sett beskrevet med vage uttrykk som at "det føles penere" og "det ser liksom mer ut som ordentlig skog, på en måte".

 

Ellers så mener jeg man har muligheten til å velge mellom DX9 og DX10 uavhengig av hvilket detaljnivå som brukes.

 

Om du ser XP med "Hacket Very High" ved siden av Windows Vista med DX10 så ser du forskjell.

XP klarer ikke å emulere DirectX10 effektene, så det blir ikke helt det samme.

 

Blir litt frustrert over alle som maser om denne "Hacken" og uttaler at det ser akkurat likt ut som med Vista og DX10.

Da anbefaler jeg deg å skaffe Vista og prøve med DirectX10 selv, så kan du jo heller komme tilbake og uttale det samme engang til ;)

Lenke til kommentar

"Heller ikke Crysis gir de helt store forskjellene mellom GeForce 9600 GT og GeForce 8800 GT. 8800 GT yter noe bedre, men det er helt marginalt."

 

Når vi snakker om et spill som kjører i området 10-30 FPS. Syns jeg det blir feil å si at 4 FPS (omtrentlig) fra eller til er "marginalt". Det er helt klart merkbart, og da syns jeg det blir litt feil å kalle det marginalt. Det blir som å si at pølse med og uten ketschup smaker forskjellig, men at smaksforskjellen kun er marginal. Er dere ikke enige??

Lenke til kommentar
"Heller ikke Crysis gir de helt store forskjellene mellom GeForce 9600 GT og GeForce 8800 GT. 8800 GT yter noe bedre, men det er helt marginalt."

 

Når vi snakker om et spill som kjører i området 10-30 FPS. Syns jeg det blir feil å si at 4 FPS (omtrentlig) fra eller til er "marginalt". Det er helt klart merkbart, og da syns jeg det blir litt feil å kalle det marginalt. Det blir som å si at pølse med og uten ketschup smaker forskjellig, men at smaksforskjellen kun er marginal. Er dere ikke enige??

 

Nja. Når du ser på ytelsen i Crysis så utgjør jo 4FPS en nokså stor %.

Men når vi snakker testing av skjermkort så vil jeg si at 1-4FPS i forskjell er en ren bagatel.

Lenke til kommentar
Om du ser XP med "Hacket Very High" ved siden av Windows Vista med DX10 så ser du forskjell.

XP klarer ikke å emulere DirectX10 effektene, så det blir ikke helt det samme.

 

Blir litt frustrert over alle som maser om denne "Hacken" og uttaler at det ser akkurat likt ut som med Vista og DX10.

Da anbefaler jeg deg å skaffe Vista og prøve med DirectX10 selv, så kan du jo heller komme tilbake og uttale det samme engang til ;)

Får se om jeg får anledning en gang. Inntil da sier jeg meg fornøyd med tweaket, relativt høytytende grafikk på XP. ;)

Lenke til kommentar
Om du ser XP med "Hacket Very High" ved siden av Windows Vista med DX10 så ser du forskjell.

XP klarer ikke å emulere DirectX10 effektene, så det blir ikke helt det samme.

 

Blir litt frustrert over alle som maser om denne "Hacken" og uttaler at det ser akkurat likt ut som med Vista og DX10.

Da anbefaler jeg deg å skaffe Vista og prøve med DirectX10 selv, så kan du jo heller komme tilbake og uttale det samme engang til ;)

Får se om jeg får anledning en gang. Inntil da sier jeg meg fornøyd med tweaket, relativt høytytende grafikk på XP. ;)

 

Se der. Nå innrømmer du selv at du aldri har prøvd Crysis med DX10, hvordan kan du da påstå at XP med Very High Hack er like bra?

 

Er så utrolig mange som uttaler seg om ting disse dager basert på rykter.

Samme med Vista vs XP, over 50% av de som slenger dritt har jo ikke engang prøvd Vista.

Men de er jaggu gode til å slenge dritt uten å ha prøvd det selv!

 

Jeg må bare riste på hode :nei:

Lenke til kommentar
Se der. Nå innrømmer du selv at du aldri har prøvd Crysis med DX10, hvordan kan du da påstå at XP med Very High Hack er like bra?

Har jeg påstått det, da? Jeg reagerte bare på at du mente den ikke var verdt å nevnes engang, når den tross alt aktiverer en del flotte effekter som ellers ikke er tilgjengelig på XP (slik som god rays og parallax occlusion mapping). Jeg vet at folk sier at DX10 er bedre, men som regel legger de til at forskjellene er subtile.

Lenke til kommentar

Hvis anmelder hadde testet 8600GT mot 9600GT, så hadde han kanskje insett at dette faktisk er mer en revolusjon enn en evolusjon. 8600GT sin ytelse er og har alltid vært, rævva på 3D-aksellerete spill. Ser man på testene Anandtech har gjort, er jo ytelsen på 9600GT doblet i samtlige tester sammenlignet med 8600GT. I ekstreme oppløsninger som 2560x1600 er ytelsen 3doblet i de fleste testene.

 

Og når man snakker om videoavspilling, så er ikke akkurat VC1 en så veldig krevende codec. Hva med å teste en film i AVC? Det må jo være noe galt når 8800GTX gruser 8800GT og 9600GT, da denne ikke har full maskinvare akselleresjon av VC1 og AVC.

 

Elendig test.

Lenke til kommentar

Grei test, men jeg har et hjertesukk når det gjelder oppløsningen som testes: Siden de fleste nå sitter med wide 19, 20 og 24-tommere, kan ikke testoppløsningene reflektere dette?

Jeg mener at man bør teste i 1280x1024(er med allerede for de med "gamle" 4:3 17- og 19-tommere), 1680x1050 og 1920x1200 . Kanskje hw.no kunne si noe om dette er på gang, eller er det begrensninger i benchmark-software som gjør dette vanskelig?

Lenke til kommentar

"Tilbehør

Sammen med kortet følger:

 

Bruksanvisning

CD med drivere og programvare

Cyberlink DVD-pakke

Spillet Tom Raider - Anniversary

Strømovergang

Optisk digitalkabel

Intern SPDIF-kabel "

 

 

 

Er det bare meg eller står det "Spillet Tom Raider - Anniversary"?

Mannen hennes kanskje? :!:

Lenke til kommentar
Grei test, men jeg har et hjertesukk når det gjelder oppløsningen som testes: Siden de fleste nå sitter med wide 19, 20 og 24-tommere, kan ikke testoppløsningene reflektere dette?

Jeg mener at man bør teste i 1280x1024(er med allerede for de med "gamle" 4:3 17- og 19-tommere), 1680x1050 og 1920x1200 . Kanskje hw.no kunne si noe om dette er på gang, eller er det begrensninger i benchmark-software som gjør dette vanskelig?

Ja, enig, vi kommer til å teste spill i litt andre oppløsninger fremover. En 24-tommer er bestilt inn til testlaben. Da blir det nok 1280x1024, 1600x1200 evt. 1680x1050 og 1920x1600 :)

 

HD DVD-testen blir også byttet ut med Blu-ray.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...