Gå til innhold

AMD oppdaterer drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det talentløse med ATi er at du produserer kort som er YPPERLIGE til HTPC bruk (AVIVO, liten varmeutvikling etc.) - mens driverene ikke er det. F.eks. så er det umulige å force 1080p @ 50 Hz (PAL). Hvor vanskelig kan det være å ordne støtte for dette?

 

Sitter nå med et glovarmt 8500GT - hadde ellers kjøpt et HD3650

 

Og du er sikker på at det ikke har noe med TV´en din å gjøre? Jeg har ett 3870 i min HTPC (ja, jeg vet det er overkill...) og har ikke hatt problemer med 1080p på noen drivere (fra 7.11). Siden 8.1 har det blitt detektert automtisk og 1080P50hz står også i HDTV Support under CCC.

Lenke til kommentar
Det talentløse med ATi er at du produserer kort som er YPPERLIGE til HTPC bruk (AVIVO, liten varmeutvikling etc.) - mens driverene ikke er det. F.eks. så er det umulige å force 1080p @ 50 Hz (PAL). Hvor vanskelig kan det være å ordne støtte for dette?

 

Sitter nå med et glovarmt 8500GT - hadde ellers kjøpt et HD3650

 

Og du er sikker på at det ikke har noe med TV´en din å gjøre? Jeg har ett 3870 i min HTPC (ja, jeg vet det er overkill...) og har ikke hatt problemer med 1080p på noen drivere (fra 7.11). Siden 8.1 har det blitt detektert automtisk og 1080P50hz står også i HDTV Support under CCC.

 

 

Tør jeg spørre om hensikten med å kjøre 1080p50hz?

Lenke til kommentar
Det talentløse med ATi er at du produserer kort som er YPPERLIGE til HTPC bruk (AVIVO, liten varmeutvikling etc.) - mens driverene ikke er det. F.eks. så er det umulige å force 1080p @ 50 Hz (PAL). Hvor vanskelig kan det være å ordne støtte for dette?

 

Sitter nå med et glovarmt 8500GT - hadde ellers kjøpt et HD3650

 

Og du er sikker på at det ikke har noe med TV´en din å gjøre? Jeg har ett 3870 i min HTPC (ja, jeg vet det er overkill...) og har ikke hatt problemer med 1080p på noen drivere (fra 7.11). Siden 8.1 har det blitt detektert automtisk og 1080P50hz står også i HDTV Support under CCC.

Det alternativet fikk ikke jeg. Vet det gjelder flere andre. Kan hende det (som jeg skriver) kun gjelder "force" (tvinge frekvensen), da det ikke er uvanlig med feil/dårlige/ukomplette EDID i LCD-er. Dermed skal det ikke ha noe å gjøre med TV-en.

 

Dersom dette ikke gjelder alle kort (brukte x1250), så angrer jeg på kjøpet mitt av 8500GT

 

Tør jeg spørre om hensikten med å kjøre 1080p50hz?

1080p - LCD-ens native oppløsning

50 Hz - spiller for det meste av PAL materiale (TV)

Lenke til kommentar

Jeg synes bildet er litt "roligere" på 1080p@60hz i forhold til @50hz, det er nok forskjell på hvordan de forskjellige kortene oppfører seg også, prøvde ett 2400Pro og der måtte jeg stille inn oppløsning og overscankompensasjon manuelt - med 3870en behøvde jeg ikke det.

PS! Jeg kjører Vista, bare så det er sagt

 

Edit: Er ingen forskjell hos meg på 50/60hz når det gjelder PAL/NTSC materiale - som jeg klarer å se da... ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...