Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kameraet forøvrig er greit nok, men det er jo grunn til å spørre hvorfor Nokia har valgt å beholde kameraoppløsningen fra N73. Dette er jo tross alt snart to år gammel teknologi.

Det å kalle en oppløsning for teknologi er vel ganske misforstått. Et 3,2 mpix, eller 2 mpix for den saks skyld kan utmerket godt ha veldig mye bedre bildekvalitet enn 5 mpix kamera. 5 mpix er ok, men ikke hvis det går på bekostning av bildekvaliteten.

Trenger de fleste virkelig mer enn 3,2 mpix på mobiltelefoner? Et slikt bilde får god kvalitet selv i 20x25 cm forstørrelse.

Lenke til kommentar

Skal innrømme at Nokia N78 faktisk ser ganske snassen ut, med lekre stilrene linjer, solid design og god bruk av farger. At den har gode funksjoner og temmelig bra spesifikasjoner er heller ingen bakdel. Jeg har aldri vært noe særlig interessert i Nokia og har aldri hatt en mobil fra dem, men synes denne og 8800 Arte som ble sluppet for ikke så lenge siden er veldig kurante.

 

Er fortsatt noenlunde overbevist om at min neste telefon blir enten Xperia X1 eller iPhone, men er jo ingen grunn til å ikke se på annet også. :)

Lenke til kommentar
Ikke lett mottakelig for fingermerker, tross sin blanke overflate? Merkelig...

hehe, det høres veeeldig merkelig ut ja. Jeg tror det ikke før jeg ser det med egne øyne. En annen merkelig uttalelse var "tastene er gode i bruk." Når jeg ser på bildet så kan jeg ikke skjønne at langsgående knappenåler kan være behagelige å trykke på. Jeg tror det ikke før jeg kjenner det med egne fingre.

 

Men bortsett fra disse svakhetene så virker den meget spennende.

 

Men ett spørsmål til dere som har prøvd den: Hvilken GPS-posisjon oppgis på bildene som er tatt innendørs? Jeg gjetter på siste registrerte GPS-posisjon, men frykter at den ikke registrerer noe som helst.

Lenke til kommentar
Men ett spørsmål til dere som har prøvd den: Hvilken GPS-posisjon oppgis på bildene som er tatt innendørs? Jeg gjetter på siste registrerte GPS-posisjon, men frykter at den ikke registrerer noe som helst.

Jeg antar at den i det tilfellet bruker A-GPS/CellID, dvs. benytter informasjon fra mobilnettverket om plassering.

 

N78 er snasen, liker denne veldig godt allerede. Baksiden har jeg ingenting til overs for. Et fint alternativ for meg som ønsker all teknologi, men har fått sansen for små telefoner nå som jeg har E51. N78 vil ha god pris, grei størrelse, og det meste man trenger av funksjoner og muligheter.

Lenke til kommentar

Bemerkelsesverdig at denne blir såpass billig :) N73 kostet i sin tid omtrent 4200, og nå som mobilene (på grunn av den forlengede garantien) vil bli dyrere, synes jeg det er rart at den ikke vil koste mer. Men glad er jeg jo for det :D Vurderer denne absolutt. Blir bare spennende å se hvor mye prisen på N82 synker innen N78 når butikkhyllene. Og la oss be en stille bønn for tastene :dontgetit:

Lenke til kommentar
Denne må ha noe helt sinnsykt for at jeg skal bytte den i iphone min...

Hva mener du, denne har haugevis av muligheter iforhold til iphone.

 

Hva kan jeg gjøre med den Nokiaen som jeg ikke kan med iPhone? Bortsett fra MMS som jeg ikke bruker, bruker heller ikke 3g for videosamtaler eller noe slik...

Lenke til kommentar
Denne må ha noe helt sinnsykt for at jeg skal bytte den i iphone min...

Hva mener du, denne har haugevis av muligheter iforhold til iphone.

 

Hva kan jeg gjøre med den Nokiaen som jeg ikke kan med iPhone? Bortsett fra MMS som jeg ikke bruker, bruker heller ikke 3g for videosamtaler eller noe slik...

 

Vel..i tillegg til det du selv er klar over;

Ta bilder i god kvaltitet, som kan brukes til mer enn mms

Ta opp video i samme kvalitet

Navigere deg frem i ukjente strøk, bil eller til fots

Kunne laste ned data med akseptabel hastighet utenfor wifi-sone. F.eks buss, tog, i bilen, i byen, på landet...u name it

Legge inn utallige applikasjoner som du måtte ønske, uten å bryte "regler"

Høre på radio

Spille av musikken lagret på telefonen gjennom radio (genialt)

Kunne skrive uten å se på skjermen og med en hånd (tenker ikke på det før du faktisk må det, og da er det kjipt)

Slik det er nå, bruke hvilket hodesett du vil. Ikke noe nedfelt uttak.

Sist, men ikke minst; 5 års garanti.

 

Mye av dette, er ting du forventer av en telefon per dags dato

Lenke til kommentar
Denne må ha noe helt sinnsykt for at jeg skal bytte den i iphone min...

Hva mener du, denne har haugevis av muligheter iforhold til iphone.

 

Hva kan jeg gjøre med den Nokiaen som jeg ikke kan med iPhone? Bortsett fra MMS som jeg ikke bruker, bruker heller ikke 3g for videosamtaler eller noe slik...

 

Vel..i tillegg til det du selv er klar over;

Ta bilder i god kvaltitet, som kan brukes til mer enn mms

Ta opp video i samme kvalitet

Navigere deg frem i ukjente strøk, bil eller til fots

Kunne laste ned data med akseptabel hastighet utenfor wifi-sone. F.eks buss, tog, i bilen, i byen, på landet...u name it

Legge inn utallige applikasjoner som du måtte ønske, uten å bryte "regler"

Høre på radio

Spille av musikken lagret på telefonen gjennom radio (genialt)

Kunne skrive uten å se på skjermen og med en hånd (tenker ikke på det før du faktisk må det, og da er det kjipt)

Slik det er nå, bruke hvilket hodesett du vil. Ikke noe nedfelt uttak.

Sist, men ikke minst; 5 års garanti.

 

Mye av dette, er ting du forventer av en telefon per dags dato

 

5års garanti? Hahahaha....

Lenke til kommentar
5års garanti? Hahahaha....

Ok, nok en person som forveksler frivillig garanti med lovfestet reklamasjon, men du kan jo bare påpeke det på en ordentlig måte i stedet for å latterliggjøre det.

jajaja...gikk nok litt fort i svingene her. Poenget jeg skulle få fram, er jo nettopp at det er GARANTIEN som ryker, ved kjøp av Iphone kontra Nokia. Ikke reklamasjonen...men den følger vel gjerne etter, da det blir brudd på avtalen for kjøpet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...