Gå til innhold

Bruk mobilen som trådløs ruter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

La meg se om jeg har forstått dette riktig:

 

En eller flere PCer i nærheten av mobilen kopler seg til mobilen ved hjelp av WiFi-forbindelsen. Mobilen bruker radiodelen for 3G til å koble seg mot mobilnettet, og deretter mot internett.

 

Noe sånt?

Lenke til kommentar
Funksjonaliteten som Joikuspot muliggjør har for øvrig vært mulig på Windows-telefoner lenge.

 

For en fantastisk synlig farget kommentar. :)

Utdyp hva du mener her?

 

Artikkelen er absolutt nyttig for de med S60, men for at man ikke skal få inntrykk av at dette er noe nytt på markedet presiseres det at det allerede eksisterer tilsvarende til konkurrerende telefoner.

Lenke til kommentar
Jepp. Dette er genialt... Kanskje det blir en lett liten symbianfon på meg pluss iPod Touch da. :)

Regner med at jeg ikke får noen HSDPA iPhone på en stund :D

 

-C-

Noe som vil nok vil være en bedre løsning den iphone. Eneste problemet er at wlan oftest er mer strømsulten den bluetooth.

 

Mest idiotiske jeg leste var noe om å bruke dette på en n95 for å gi iphone 3g. Snakker om å gå over bekken etter vann.

Lenke til kommentar
Mest idiotiske jeg leste var noe om å bruke dette på en n95 for å gi iphone 3g. Snakker om å gå over bekken etter vann.

 

Oi nå måtte jeg nesten holde meg fast for ikke å falle ned av stolen i latterkrampe... :D

 

Ja, hadde nok vært bedre å bruke en telefon man slipper å bruke trillebår for å få med seg om man først skal gi iPhone 3G via en S60-telefon. E51 er nok et bedre alternativ, selv om hele idéen er idiotisk i utgangspunktet :p EDGE holder i lange baner.

Lenke til kommentar
Da burde vel dette være mulig for PC-er også? Dvs, kan man koble to PC-er opp mot hverandre via WLAN uten en tradisjonell ruter mellom? (eller bruke en stasjonær PC med WLAN som trådløs ruter?) Hvis det er mulig, kan noen tipse om noen programmer?

Ad-hoc mener du?

Lenke til kommentar
Mest idiotiske jeg leste var noe om å bruke dette på en n95 for å gi iphone 3g. Snakker om å gå over bekken etter vann.

 

Dette har jeg selv prøvd, og det fungerer fint det. :)

 

Utdyp hva du mener her?

 

Artikkelen er absolutt nyttig for de med S60, men for at man ikke skal få inntrykk av at dette er noe nytt på markedet presiseres det at det allerede eksisterer tilsvarende til konkurrerende telefoner.

 

Ordlyden sier "dette har andre laget for lenge siden, så det er inne noe nytt" som er farget, mens det som kunne ha blitt sagt for å få frem det du skriver her er "En slik mulighet eksisterer også for telefoner basert på Windows Mobile <link>".

 

Nei Edge holder så absolutt ikke for aktiv bruk av internett...

 

Jo, det gjør det. Jeg har aldri brukt internett på mobilen mer aktivt siden jeg fikk meg iPhone, og det handler om _HVORDAN_ man bruker internett, ikke hastigheten på bæreren. Nettleseren på iPhone/iPod Touch f.eks. -- så grusomt mye raskere enn de man finner i Windows Mobile, S60 eller UIQ.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...