Gå til innhold

Sony Ericsson HGE-100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mest sannsynlig ikke, men jeg er fra fylket, og er innom moa (telekiosken hva?) nå og da...

 

Ok :) Holder ikke til på Moa, men Telekiosken Ålesund Sentrum. Jeg som er butikksjef der :) Hehe.

 

Men over til topic. Merkelig å se denne mini-testen nå. Jeg fikk min i Oktober-November tidene i fjor og testet den da :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå gått til innkjøp av denne, og den fungerer altså IKKE på P1i per dagens dato. Hva som menes med nyeste software til P1i forstår jeg ikke, for jeg har oppdatert telefonen etter alle kunstens regler. Det er talentløst av SE å si at P1i er kompatibel med denne når den faktisk ikke er det!

For referanse så får jeg "No gps accessory connected" når jeg prøver GPS Location eller treningsprogrammet, og Wayfinder finner heller ingenting.

 

Jeg har skrevet en support-melding til SE ang. dette, så får vi se hva jeg får av svar.

Lenke til kommentar

Hei der

 

Jeg fikk denne GPS'en i dag. Tracker er et fint program, men jeg får verken AmaZe eller nav4all til å funke.. ingen av programmene ser ut til å støtte HGE-100, de finner ingenting (selv om gps'en er på og har funnet satellitter...)

 

Noen som har ideer? jeg har en SE W850i

 

Finnes det forresten GPS-program som f.eks kan forhåndshente ned kart til mobilen?

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt en "Master Reset" av HGE-100, så får jeg opp at GPS-enheten er koblet til telefonen. Men, den finner ingen satelitter, selv om jeg står ute og holder gps-enheten ut av kroppen. Det var svært så vanskelig det skulle være å få denne til å fungere da...

 

OPPDATERING : Da har denne bestemt seg for å fungere! Gikk en lang tur hvor den hele tiden viste at den ikke fant satelitter, men så fant den plutselig 3 stykker som den kunne bruke! Dette etter ca 1 time i helt åpent landskap. Nå fungerer den rimelig bra, men jeg synes fortsatt den bruker litt for lang tid til å finne satelitter, ca. 3-5 minutter, men den fungerer ihvertfall.

Endret av Krestjan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var ute og løp i dag med denne. Jeg jogga 3,5 km og ganske høyt tempo fordi jeg ville få bra resultat på mobilen. Da jeg var ferdig viste den at jeg hadde jogga 400 m! Jeg ble litt forbanna! I tillegg når jeg bruker FM-senderen i bilen, høres det ut som kassettspiller. Jeg selger begge delene billig!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nå kan endelig Sony Ericsson-eiere få GPS på mobilen.

 

Les mer

 

Hei,

kjøpte meg HGE-100 for noen dager siden, og har det samme problemet som en del andre... Tracker programmet fungerer, men Nav4all og Amaze klarer ikke å finne GPS'en... Har sjekka litt rundt og der står det at man må bruke bluetooth GPS for å kunne bruke gratis programmene og Wayfinder etc... Stemmer dette? I så fall, er det ikke ganske grovt med feilinformasjon når dere skriver i artikkelen at man kan bruke disse programmene, og når jeg først har kjøpt den viser det seg at det ikke er mulig! Er det noen andre programmer, tilsvarende Amaze, som faktisk funker med HGE-100 og gir deg brukbar navigasjon til bilkjøring?

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned Wayfinder 7.0.45 til W910 og bruker HGE-100 gps. Etter jeg har valgt start- og stoppsted står det "planlegger rute, vennligst vent". Deretter skjer det ingenting bortsett fra at stemmenavigeringen fungerer.

Jeg har lastet ned kart og lagt det under "annet" på minnekortet, uten at det viste seg å hjelpe.

 

Håper noen har noen tips som kan løse dette problemet:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Løsningen svarte ikke helt til forventningene:

1) Tar alt for lang tid å finne satalittene og bli klar ved oppstart, derfor ubrukelig som "spontan-GPS" (Hvor er jeg nå og hvilken retning skal jeg?)

2) Bruker mye strøm når GPS'en er aktiv.

3) Telefonen kan ikke være tilkoblet GPS/Håndfri og lades samtidig.

Endret av yngve0
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...