Gå til innhold

- HTC-mobiler er trege


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen vil klage. Alltid. Uansett.

 

Dette skal visstnok være svaret fra HTC (ifølge Modaco.com):

HTC is committed to delivering a portfolio of devices that offer a wide variety of communication, connectivity and entertainment functionality. HTC does not offer dedicated or optimized multimedia devices and can confirm that its Qualcomm MSM7xxx-based devices do not use ATI’s Imageon video acceleration hardware.

 

HTC believes the overall value of its devices based on their combination of functionality and connectivity exceeds their ability to play or render high-resolution video. These devices do still provide a rich multimedia experience comparable to that of most smartphones and enable a variety of audio and video file formats.

 

HTC values its customers and the overall online community of mobile device enthusiasts and fans. HTC plans to include video acceleration hardware in future video-centric devices that will enable high-resolution video support.

... noe som jeg har påpekt i en annen diskusjon. HTC lager ikke video-avspillingsmaskiner. De lager profftelefoner. Men skulle du ha lyst til å spille av (allverdens) video så har du full mulighet til det, og det er ikke noe problem heller. :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Har fått en tytnII av jobben, og JA, den telefonen er altfor treig. Kommer fra en nesten 3 år gammel Treo 650, den er mye raskere. Når til og med ringetonen hakker bør HTC innse at det er noe riv ruskende galt.. De burde lært litt av iphone, der glir alt som en lek :)

Lenke til kommentar

Synes fremdeles det er merkelig at enkelte opplever så treige telefoner når så mange andre har telefoner som det går helt fint med. På samme måten synes jeg det er merkelig at jeg har PCer som går rastk, mens andre klager på at sine nye PCer går så treigt...

 

Kan det ha noe med måten de brukes på?

Hvor mange programmer som installeres?

At man ikke bør ha 231 programmer kjørende i bakgrunnen?

 

 

Bare nevner det... ;)

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har:

 

- ikke lagt inn ett eneste program, ikke engang medfølgende tomtom

- INGEN programmer i bakgrunnen, avslutter alltid programmene etter jeg er ferdig med dem

 

Restarter også telefonen med jevne mellomrom, men ingenting hjelper. At en mobiltelefon fra 2007 skal være så treig er for meg ubegripelig. Hadde følt meg litt snytt hvis jeg hadde betalt over 5000 kr for denne telefonen, selv om den har mange bra finesser. Er egentlig bare batterikapasiteten og hastigheten jeg er misfornøyd med, samt enkelte småting i windows mobile.

 

 

Synes fremdeles det er merkelig at enkelte opplever så treige telefoner når så mange andre har telefoner som det går helt fint med. På samme måten synes jeg det er merkelig at jeg har PCer som går rastk, mens andre klager på at sine nye PCer går så treigt...

 

Kan det ha noe med måten de brukes på?

Hvor mange programmer som installeres?

At man ikke bør ha 231 programmer kjørende i bakgrunnen?

 

 

Bare nevner det... ;)

Lenke til kommentar
Jeg har:

 

- ikke lagt inn ett eneste program, ikke engang medfølgende tomtom

- INGEN programmer i bakgrunnen, avslutter alltid programmene etter jeg er ferdig med dem

 

At en mobiltelefon fra 2007 skal være så treig er for meg ubegripelig. Hadde følt meg litt snytt hvis jeg hadde betalt over 5000 kr for denne telefonen, selv om den har mange bra finesser. Er egentlig bare batterikapasiteten og hastigheten jeg er misfornøyd med, samt enkelte småting i windows mobile.

Ja, da høres det ikke ut som riktig. Send den til service, eller bytt den i en som fungerer. :)

Lenke til kommentar

1. Gjengen bak htcclassaction er ikke primært ute etter å saksøke ræva av HTC, men å tvinge HTC til å få ut de driverne. Det er en gjeng entusiaster fra et større entusiast-nettsted rundt Windows mobile, bestående av alle mulige nasjonaliteter, ikke bare amerikanere.

 

2. Det er grafikkdrivere som mangler, noe som betyr at mobilen i praksis kjører i "software mode", mao er det CPU som tar seg av det meste. I enkelte sammenhenger betyr dette dårlig ytelse, da først og fremst grafikk-intensive oppgaver som spill og video. Andre enheter med samme chipset er levert med drivere, så det er ikke noe mumbo-jumbo å få dette til.

 

3. HTC HAR lisens på SDK/drivere og hva det nå måtte være, fra Qualcomm (chipset-leverandøren), dette er heller ikke offisielt bekreftet, kommer fra en sikker men veldig uoffisiell kilde, dette betyr at dette problemet ene og alene hviler på HTCs skuldre.

 

4. HTC har i følge veldig uoffisielle rykter fra en kilde på Taiwan sparket 3 stk pga dette, alle hadde med kvalitetssikring o.l. å gjøre.

 

5. Til syvende og sist handler dette bare om å få moneys worth ut av tingene, ville du kjørt et Gforce 8800 på Windows' generic drivers?

Endret av DFN
Lenke til kommentar
Noen vil klage. Alltid. Uansett.

 

Dette skal visstnok være svaret fra HTC (ifølge Modaco.com):

HTC is committed to delivering a portfolio of devices that offer a wide variety of communication, connectivity and entertainment functionality. HTC does not offer dedicated or optimized multimedia devices and can confirm that its Qualcomm MSM7xxx-based devices do not use ATI’s Imageon video acceleration hardware.

 

HTC believes the overall value of its devices based on their combination of functionality and connectivity exceeds their ability to play or render high-resolution video. These devices do still provide a rich multimedia experience comparable to that of most smartphones and enable a variety of audio and video file formats.

 

HTC values its customers and the overall online community of mobile device enthusiasts and fans. HTC plans to include video acceleration hardware in future video-centric devices that will enable high-resolution video support.

... noe som jeg har påpekt i en annen diskusjon. HTC lager ikke video-avspillingsmaskiner. De lager profftelefoner. Men skulle du ha lyst til å spille av (allverdens) video så har du full mulighet til det, og det er ikke noe problem heller. :)

 

 

Må bare legge til...

 

 

http://www.htc.com/press_room/03-press-070905.htm

 

"The MSM7xxx-series chipsets from Qualcomm are the industry's first to integrate two distinct processors – each dedicated to modem and multimedia functions – to provide support for third-party operating systems, including Windows Mobile. The MSM7500 for CDMA2000® 1xEV-DO Rev. A and MSM7200 for HSPA also feature rich multimedia capabilities – such as VGA video encode/decode, 8 megapixel camera, and 3D graphics – as well as advanced data functionality with unsurpassed levels of integration. The MSM7xxx-series of Qualcomm chipsets are designed to expand the reach of compelling, connected Smartphone devices into mainstream consumer markets."

 

"HTC will have launched more than 10 devices based on these two dual-core solutions from the Company’s MSM7xxx-series platform. Some of the devices already available include the Mogul by HTC, HTC 6800, HTC 5800 and HTC TyTN II."

 

Der står det sort på hvitt at HTC lover/lovde ganske heftig gfx performance... ;) Feiliaktig markedsføring, anyone?

 

(Moskus er uhum..han har en viss tilknytting til den norske leverandøren av HTC, Dangaard, utenom det er han en grei kar :p)

Endret av DFN
Lenke til kommentar
(Moskus er uhum..han har en viss tilknytting til den norske leverandøren av HTC, Dangaard, utenom det er han en grei kar :p)

Jeg er moderator på et forum, men der stopper også tilknytningen. ;)

 

 

Hva sier den presseuttalelsen egentlig? At TyTN II egentlig burde hatt et 8 MP kamera? :hmm:

Det er klart at det hadde vært en utrolig stor fordel om HTC hadde klart å tyne disse brikkene til det maksimale. Man må jo tro at HTC har valgt å lage de beste telefonene på bakgrunn av deres egne vurderinger om effektivitet vs. stabilitet, noe annet hadde jo vært merkelig...

Endret av moskus
Lenke til kommentar
(Moskus er uhum..han har en viss tilknytting til den norske leverandøren av HTC, Dangaard, utenom det er han en grei kar :p)

Jeg er moderator på et forum, men der stopper også tilknytningen. ;)

 

Moderator med over 7100 posts på et forholdsvis lite forum iløpet av 2 år og et par mnd (smartmobil.no)...joa jeg tror deg faktisk, du er neppe "kjøpt og betalt", men så lenge du er affiliert med leverandøren på en slik måte kan du ikke påstå å være habil, dessverre. Man er nødt til å vurdere dine uttalelser litt ekstra nøye, som om de kom fra en ansatt i HTC/leverandører. Du ser ikke akkurat diskusjon.no-admins/mods utale seg negativt om noe i hardware.no nettverket heller..

 

Hva sier den presseuttalelsen egentlig? At TyTN II egentlig burde hatt et 8 MP kamera? :hmm:

Det er klart at det hadde vært en utrolig stor fordel om HTC hadde klart å tyne disse brikkene til det maksimale. Man må jo tro at HTC har valgt å lage de beste telefonene på bakgrunn av deres egne vurderinger om effektivitet vs. stabilitet, noe annet hadde jo vært merkelig...

 

Well, de skryter av mulighetene i chipsetet og så nevner de enhetene sine på denne hardwaren. Vil si det slik at det indikerer at en kan vente seg tilsvarende egenskaper som de skryter av i de nevnte enhetene. 8MP kamera stiller seg faktisk litt annerledes enn software (drivere) fordi det krever linser, optikk og ellers hardware som faktisk klarer å tygge unna så store bilder (minnemengde o.l.). Er mye lettere og billigere å rette en software-feil/mangel enn hardwarerelaterte problemer.

 

Må igjen peke på at LG bl.a. har klart å få ut enheter basert på presis samme hardwaren (stortsett, har vel ikke samme skjerm feks) som HTC's TyTn II, Touch Dual etc, og de ser ut til å være helt normale i hensyn til stabilitet o.l. Merkelig at HTC som har mye mer erfaring enn LG ikke skal klare det..

Endret av DFN
Lenke til kommentar
Må igjen peke på at LG bl.a. har klart å få ut enheter basert på presis samme hardwaren (stortsett, har vel ikke samme skjerm feks) som HTC's TyTn II, Touch Dual etc, og de ser ut til å være helt normale i hensyn til stabilitet o.l. Merkelig at HTC som har mye mer erfaring enn LG ikke skal klare det..

Som påpekt "andre steder" så har jeg fremdeles til gode å se hva disse "treghetene" er. De fleste av de jeg kjenner som bruker HTC er stort sett fornøyd med telefonene, de gjør jobben de skal gjøre, og de gjør den raskt og greit. Dette er da stort sett i arbeidssammenheng, og det er det absolutte fåtall som bruker telefonene til å spille mer avanserte spill enn Bubble Breaker.

 

Som med mye annet er nok "fornøydheten" også normalfordelt. De fleste er fornøyde, mens noen er superfornøyde, mens andre er totalt misfornøyde. Slik vil det nå alltid være uansett hvilket produkt man ser på. :)

Lenke til kommentar
Må igjen peke på at LG bl.a. har klart å få ut enheter basert på presis samme hardwaren (stortsett, har vel ikke samme skjerm feks) som HTC's TyTn II, Touch Dual etc, og de ser ut til å være helt normale i hensyn til stabilitet o.l. Merkelig at HTC som har mye mer erfaring enn LG ikke skal klare det..

Som påpekt "andre steder" så har jeg fremdeles til gode å se hva disse "treghetene" er. De fleste av de jeg kjenner som bruker HTC er stort sett fornøyd med telefonene, de gjør jobben de skal gjøre, og de gjør den raskt og greit. Dette er da stort sett i arbeidssammenheng, og det er det absolutte fåtall som bruker telefonene til å spille mer avanserte spill enn Bubble Breaker.

 

Som med mye annet er nok "fornøydheten" også normalfordelt. De fleste er fornøyde, mens noen er superfornøyde, mens andre er totalt misfornøyde. Slik vil det nå alltid være uansett hvilket produkt man ser på. :)

 

På den andre siden kan det være at "fornøydheten" får seg en knekk når folk skjønner at de har blitt utsatt for fraud...

 

Jeg er ikke grasat misfornøyd med de HTC enhetene jeg har hatt og heller ikke min TyTn II, faktisk liker jeg dem veldig godt. Prinsipielt sett reagerer jeg imidlertid når firmaer tar seg til rette og selger ting under falske forutsetninger og etterpå driter i kundene sine og beholder penga.

 

Det spilller ingen verdens rolle om 99 av 100 er fornøyde, poenget er at disse HTC enhetene mangler noe fundamentalt og grunnleggende, nemlig drivere, selv fader'n på langt over 60 som er helt molbo veit at det trengs drivere for å få PC-er og andre datamasknier (ja mobiler er datamaskiner de og) til å fungere skikkelig. Drivere er elementet i den hellige treenigheten "hardware - drivere - OS" som sikrer (forhåpentligvis) optimalisert kommunikasjon mellom hardware og operativsystem.

 

Jeg har alvorlige problemer med å se poenget i å inkludere heftig hardware uten å utnytte den, det er åpenbart at du ikke gjør det og det er helt greit. Bare ikke latterliggjør eller marginaliser de som vil ha their moneys worth :)

Lenke til kommentar

HTC har tidligere gitt oppdateringer som har aktivert GPS-brikken i mobiler som ble solgt uten GPS, og gitt Windows Mobile 6 oppgradering til mobiler solgt med WM5. Det er ikke mange mobilprodusenter som har gitt mer enn man har betalt for på samme måte. Kanskje kan det komme systemoppgraderinger som kan få mer ut av de nyeste HTCene når det gjelder gfx?

Lenke til kommentar
På den andre siden kan det være at "fornøydheten" får seg en knekk når folk skjønner at de har blitt utsatt for fraud...

Men ettersom det ikke er snakk om "fraud" her men sutring så tror jeg nok normalfordelingen holder. :)

 

HTC hadde ikke laget telefoner om det ikke var penger i det, så å kalle dem "kapitalister" av den grunn blir litt i overkant. Jeg vil tro at HTC er interessert i å få utnyttet hardware så mye som mulig, de betaler jo tross alt for den! Det er ekstremt dårlig butikk i å kjøpe "bedre" hardware med hensikt å ikke bruke den, men at den blir klokket noe ned slik at man får en mer stabil enhet har jeg mer tro på.

Lenke til kommentar

Ifølge artikkelen gjelder dette kun enkelte nyere telefoner, men vil det si at feks HTC S710 yter "bedre" enn S730? For det er ikke min erfaring...

 

Min Touch Dual yter flott, og det er ikke mye trege saker ute å går. Installerer man feks PointUI ser man hvor glatt fine ting går. Man kan også omforme WM6 til "Iphone" UI med et par mods.

Lenke til kommentar
HTC har tidligere gitt oppdateringer som har aktivert GPS-brikken i mobiler som ble solgt uten GPS, og gitt Windows Mobile 6 oppgradering til mobiler solgt med WM5. Det er ikke mange mobilprodusenter som har gitt mer enn man har betalt for på samme måte. Kanskje kan det komme systemoppgraderinger som kan få mer ut av de nyeste HTCene når det gjelder gfx?

 

Nei, de avkrefter i praksis at dette vil skje med det som er postet i de første postene i denne threaden (det er egentlig derfor vi "krangler"). Det kommer imidlertid (sannsynligvis) en mindre oppgradering fra WM 6.0 til WM 6.1 en gang i februar.

 

 

Og Moskus...

 

Det er ekstremt dårlig butikk i å kjøpe "bedre" hardware med hensikt å ikke bruke den, men at den blir klokket noe ned slik at man får en mer stabil enhet har jeg mer tro på.

 

Hvilken nedklokking? De to CPU'ne kjører på henholdsvis 400 og 275mhz (OS og Radio), presis i henhold til spesifikasjonene til Qualcomm. Hvordan i svarteste gamperumpa (pardon my french) er det å levere skikkelige drivere overklokking? Vanligvis medfører drivere at det er mulighet for ytterligere stabilitet, energieffektivitet o.l. fordi det er mulig å utnytte instruksjoner i brikkene som generic drivere ikke veit finnes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...