Gå til innhold

13 strømforsyninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bare de strømforsyninge som er testet etter den nye måten som er med ?

 

Crosair HX620 er å anbefale

 

Hei,

 

som det står i inledningen så er det kun de strømforsyningene vi har testet etter vi fikk nye testrutiner i August som er tatt med. Vi valgte å gjøre dette, fordi det gir oss et bedre grunnlag for å sammenligne strømforsyningene. Før de nye testrutienen(som innebærer HX620W) så målte vi ikke for rippel eller effektivitet.

 

 

Strømforsyningene som står oppført under "konklusjon" er kun testens vinnere, ikke en erstattning når vår anbefaling på forsiden. Anbefalingen vil bli oppdatert tidlig neste uke :)

Lenke til kommentar

Glemmer vi ikke Chill Innovation ! Eller er det for det den er testet med det gamle utstyret ?

 

Ville jeg si er den som framstår som aller beste, eneste minus den fikk i hw test var litt korte kabler! Og eneste forbedring den kunne trenge etter min mening er modulære kabler og litt høyere effekt for f.eks de som kjører sli.

 

p.s den eneste psu jeg vet om som benytter 140mm vifte såvell. Og etter hw.no sin egen uttalse den mest stabile psu de noen gang har sett tidligere.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Glemmer vi ikke Chill Innovation ! Eller er det for det den er testet med det gamle utstyret ?

 

Ville jeg si er den som framstår som aller beste, eneste minus den fikk i hw test var litt korte kabler! Og eneste forbedring den kunne trenge etter min mening er modulære kabler og litt høyere effekt for f.eks de som kjører sli.

 

p.s den eneste psu jeg vet om som benytter 140mm vifte såvell. Og etter hw.no sin egen uttalse den mest stabile psu de noen gang har sett tidligere.

 

Nei, modulære kabler vil vi da ikke ha. Det fører jo til mye mer ustabile spenninger.

Lenke til kommentar

Å, okey det viste jeg ikke, men da sier vi det :)

 

Edit: Ops og jeg som skrev at modulære kabler hadde vært fint i en spørre undersøkelse fra chill inovation, får håpe at ikke mitt svar blir den ene prosenten som tipper dem i den retningen da :wow: jeg er jo absolutt ikke en sånn fyr som setter fancy factor foran ytelse

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Å, okey det viste jeg ikke, men da sier vi det :)

 

Edit: Ops og jeg som skrev at modulære kabler hadde vært fint i en spørre undersøkelse fra chill inovation, får håpe at ikke mitt svar blir den ene prosenten som tipper dem i den retningen da :wow: jeg er jo absolutt ikke en sånn fyr som setter fancy factor foran ytelse

 

Hehe. Er jo ikke mange som tenker på / eller vet at modulære kabler oftest / alltid resulterer i mer ustabile spenninger.

Viste deg ikke selv før, jeg tenkte jo også alltid på modulære kabler som en pluss, da det resulterer i mye mindre rot.

 

Men jeg sier heller ja takk til mer stabilitet fremfor et mer ryddig kabinett :p

Lenke til kommentar

har selv en ODIN 800W, hadde lest flere reviews av at den var så utroli stille, men etter bare en uke bytta jeg vifte til ei mist 14cm@ 750 rpm, da forsvant den helt. må være stille når pcn er i stua :)

 

men ganske utrolig og kjenne hvor effektiv denne er mot mine gamle psuer, kommer nesten ikke varme ut ved full load bare en sånn "vårbris"

Lenke til kommentar
har selv en ODIN 800W, hadde lest flere reviews av at den var så utroli stille, men etter bare en uke bytta jeg vifte til ei mist 14cm@ 750 rpm, da forsvant den helt. må være stille når pcn er i stua :)

 

men ganske utrolig og kjenne hvor effektiv denne er mot mine gamle psuer, kommer nesten ikke varme ut ved full load bare en sånn "vårbris"

 

jeg kjører OCZ powerxstream 850watt, og den er drit stille, kan også anbefale antec sonata 3 med 500 watts earthwatts psu ;) til 1k :)

Lenke til kommentar

jeg er fornøyd med min MIST 500 W kjøpt for 2 år siden.

MISt har også 600W med og uten modulære kabler. Corsair sine strømforsyninger har samme svarte finish (gun metal) som MIST sine, så trodde med første øyekast at Corsair hadde rebranded MIST siden viften var veldig lik også.

Lenke til kommentar

Det er nok litt oppskrytt at de gir ustabile spenninger, men de har en påvirkning, det skal det ikke legges skjul på. Ved modulære kabler så oppstår det en ny skjøt mellom komponentene som lager strømmen, og komponentene som benytter seg av den. I skjøter er resistansen høyere enn i lederne i kablene, noe som øker friksjonen mellom elektronene, noe som genererer varme. Dette fører til at spenningene synker noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...