Gå til innhold

Guide: TV/radio på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som er koblet på et uninett subnett med multicast er også HiOF sitt prosjekt en mulighet. Jeg kobler opp mot UiB via VPN, og har ikke multicast støtte. Hvordan det er ute i studentbyene vet jeg ikke, så hvor mange som faktisk kan bruke dette har jeg ikke oversikt over. Men om man kan bruke det tror jeg det gir veldig god kvaltiet, og holder trafikken innad på uninett.

 

Edit: Begrensningene over er for TV. Radio (NRK stasjonene) kan alle lytte til, og man kan da velge mellom Ogg eller MP3, og forskjellige kvaliteter.

Endret av P@rm@nn
Lenke til kommentar

Testet nå TV-programmene som ikke kostet penger:

 

Zatto - dårlig bildekvalitet, få programmer og krever registrering

Joost - flashy greie som krever en del ressurser, ingen norske kanaler såvidt jeg kunne se og er kanskje mest for kidsa, krever også registrering

JLC - ok bildekvalitet (viser NRK like bra som gjøres på nrk.no) med enormt utvalg av programmer fra hele verden (hovedsakelig NRK fra Norge, men det passer meg bra da jeg ikke er tilhenger av Se på Gørr-tv. Viser også nrk direkte selv når de viser opphavsrettighetsbeskyttet materiale, noe som så vidt jeg vet ikke gjøres på nrk.no), krever ikke registrering og fungerer også bak proxy.

Endret av koda
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...