Gå til innhold

Fujitsu Siemens Myrica VQ46-3SU LCD-TV HD-Ready erfaringer?


Anbefalte innlegg

Kan først legge til en link til amentio med spesifikasjoner.

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...82;c:36211;r:pg

 

Så en liten "test" fra flatskjermtv.no, men er noe usikker på akkurat denne siden, da den egentlig ikke opptrår noe særlig profesjonelt med at den hele veien linker til MPX.no, kanskje ett reklametriks? Uansett deres test er fra 20 november 2006 og omhandler 40"eren. link under

 

http://www.flatskjermtv.no/lcd-tv/fujitsu-...lcd.html#more-5

 

Da lurer jeg på, siden det egentlig ikke er noen utfyllende tester om denne tvn, og ingen muligheter for å dra til butikken for å sjekke denne ut, om det er noen som har denne, og eventuelle erfaringer, ærlige erfaringer.

 

Prisen på under 9000 for en 46" er jo en drømmepris, og spesifikasjonene ser jo veldig bra ut. Ifølge testen var jo tvn en høykvalitets tv til lav pris (testen er dog over 1 år gammel, men samtidig er jo dette en nyere modell)

 

Har dere noen erfaringer å dele, trenger sårt litt mer info om tvn..

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så en liten "test" fra flatsk jer mtv.no

fla tskjer m tv er en fullstendig verdiløs side. den fortjener verken bookmarks eller noe som helst omtale i forum som gir den hits på google. la den forbigås i stillhet til den forsvinner.

 

Prisen på under 9000 for en 46" er jo en drømmepris, og spesifikasjonene ser jo veldig bra ut. Ifølge testen var jo tvn en høykvalitets tv til lav pris (testen er dog over 1 år gammel, men samtidig er jo dette en nyere modell)

Har dere noen erfaringer å dele, trenger sårt litt mer info om tvn..

Har ikke sett en eneste tv fra Fujitsu siemens så det resterende er 100% synsing... har derimot hatt gleden av

flere "lifebooks" og hvis tv avdelingen har lært noe som helst fra lcd skjerm avdelingen kan de sine ting.

Spesifikasjoner betyr dessverre ikke all verden for flatskjermer. panelene er gjerne standardkomponenter,

så det som skiller tv'er er all elektronikken som gjør signalbehandling, baklys, byggekvalitet, erfaring,

tuning og testing hos produsent. det som skiller jallamerkene fra de store produsentene er hvor store ressurser

de har, og feks rutiner for testing. fujitsu siemens er en stor produsent av elektronisk utstyr, og har levert

gode datamaskiner med lcd i mange år. her er en tysk test av en sannsynligvis liknende tv fra i fjor

http://www.cnet.de/tests/tv/0,39030940,391...q40_1+video.htm

og du ser at den sannsynlig ikke er spesielt mye verre eller bedre enn snittet av lcd bildemessig, så det er grunn til

å tro at de ikke driter seg helt ut på den modellen du ser på også. akkurat denne modellen slaktes for dårlig lyd.

sortnivået er visst heller ikke noe å skryte av, men bildet er ellers ok. og dette er tilfellet for svært, svært mange

lcd skjermer; når det kommer til stykket er de ikke så forskjellige, og så sant produsenten har utstyrt de med

nok innstillingsmuligheter kan de fleste skjermer tunes slik at de gir et akseptabelt bilde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk denne tv'en igår, kjøpte den på Amentio!

Og må si jeg er utrolig fornøyd! Var litt skeptisk iogmed at prisen er såpass lav for en 46".

Hadde valget mellom denne og en dyrere 42" med Full HD, men er glad for av valget falt på denne.

 

Den ser meget bra ut (bedre enn bildene imo), og kjennes som god solid kvalitet, både tv'en og fjernkontrollen.

 

Ting gikk også helt knirkefritt å få til å fungere, fant alle kanaler med en gang, og fungerte perfekt med DVI inngang til skjermkortet! Bildet blir veldig bra kjørt fra PC, og jeg bruker den som en 2. skjerm for å kjøre filmer fra PC-en etc.

 

Lyden er ok nok, men mulig jeg kjøper noen ordentlige høytalere isteden senere.

 

Min teori var at FJ lager maskiner, og at denne da sannsynligvis kom til å fungere veldig bra koblet til en pc, stemte også bra:)

 

Synes ikke sortnivå er dårlig til å være LCD heller, men self ikke like bra som de beste plasma skjermer.

 

Konklusjon, denne tv'en anbefales!

 

 

Ps. husker jeg så på kjempestore tv'er når jeg var mindre, og de var VELDIG dyre og tenkte "en sånn får jeg aldri råd til". Vel, endelig er en liten drøm oppfyllt, og må si det føles utrolig digg, med kinofølelsen på soverommet;)

Lenke til kommentar
Jeg fikk denne tv'en igår, kjøpte den på Amentio!

Og må si jeg er utrolig fornøyd! Var litt skeptisk iogmed at prisen er såpass lav for en 46".

Hadde valget mellom denne og en dyrere 42" med Full HD, men er glad for av valget falt på denne.

 

Den ser meget bra ut (bedre enn bildene imo), og kjennes som god solid kvalitet, både tv'en og fjernkontrollen.

 

Ting gikk også helt knirkefritt å få til å fungere, fant alle kanaler med en gang, og fungerte perfekt med DVI inngang til skjermkortet! Bildet blir veldig bra kjørt fra PC, og jeg bruker den som en 2. skjerm for å kjøre filmer fra PC-en etc.

 

Lyden er ok nok, men mulig jeg kjøper noen ordentlige høytalere isteden senere.

 

Min teori var at FJ lager maskiner, og at denne da sannsynligvis kom til å fungere veldig bra koblet til en pc, stemte også bra:)

 

Synes ikke sortnivå er dårlig til å være LCD heller, men self ikke like bra som de beste plasma skjermer.

 

Konklusjon, denne tv'en anbefales!

 

 

Ps. husker jeg så på kjempestore tv'er når jeg var mindre, og de var VELDIG dyre og tenkte "en sånn får jeg aldri råd til". Vel, endelig er en liten drøm oppfyllt, og må si det føles utrolig digg, med kinofølelsen på soverommet;)

 

Hvordan er det med utstyr, er det 2 tv tunere slik at man kan se på 2 kanaler samtidig, bilde i bilde?

 

Hvordan er kvaliteten fra analogt signal? (vanlig bordantenne)

 

Har du testet mot spillkonsoll, isåfall hvordan var bildet i forhold til andre 42" - 46" i samme prisklasse (ca 10 000)?

 

Hvordan er erfaringene nå etter en dags bruk? firkanta øyne og hodepine? :D

Lenke til kommentar
Hvordan er det med utstyr, er det 2 tv tunere slik at man kan se på 2 kanaler samtidig, bilde i bilde?

 

Hvordan er kvaliteten fra analogt signal? (vanlig bordantenne)

 

Har du testet mot spillkonsoll, isåfall hvordan var bildet i forhold til andre 42" - 46" i samme prisklasse (ca 10 000)?

 

Hvordan er erfaringene nå etter en dags bruk? firkanta øyne og hodepine? :D

 

Jeg sitter faktisk i senga nå og svarer på dette innlegget på den nye tv'en:D

 

Ja det er 2 tv tunere. og testet og fungerte utmerket å se på to programmer på en gang:) Kan velge hvordan det skal se ut, med lite bilde i valgfri størrelse i valgfritt hjørne, eller to like store bilder ved siden av hverandre etc, fiffig:)

 

Har også testet mot både xbox 360 og vanlig xbox. Spillte Mass effect og synes bildet var veldig bra.

Faktisk imponert hvor lett alt var å få til å fungere, både med DVI ingang, kanaler og konsoll etc. Aldri tatt i manualen, men trengte ikke heller å slå opp eller lese noenting, alt var veldig lettvint.

 

Hadde faktisk akkurat en kamerat fra Elkjøp innom som ble litt imponert i og med hvor rimelig den er, og synes bildekvalitet etc var bra også sammenlignet med noen dyrere modeller.

 

Leste om noen som hadde hatt noen negative erfaringer med billigere lvd tv'er og kobling opp mot data, men dette fungerer faktisk helt perfekt med denne:)

 

Tror ikke 42" hadde blitt like bra som denne, da jeg akkurat ser hva som står f.eks her når jeg sitter 3-4 meter unna, med en oppløsning på 1360 x 768.

Og stor tv ser seff veldig imponerende ut når man får besøk;) hehe

Mange som har vært innom og sett film etc allerede, og fått masse positive tilbakemeldinger:)

 

Også prøvd å spille no materiale fra PC-en i HD med veldig bra resultat!

 

Bruker vanlig analogt kabel tv signal, og ser helt greit ut, (litt avhengig fra kanal til kanal, virker som de sender i litt forskjellig kvalitet igrunn). Kan nok være verdt å spandere på seg en digital tuner, men ikke nødvendig dersom man ikke gidder (som meg:P)

Men den har ingen problemer med å få inn noen av signalene fra vanlig kabel tv. Faktisk gjør den dette bedre enn min gamle 28" ikke-flatskjerm.. Har ikke prøvd antenne da, men antar vel at den klarer det like bra:)

 

 

Hmm, FJ burde ansette meg i PR avdelingen, jeg høres jo ut som en reklame her:P

Endret av Swindley
Lenke til kommentar
Bumper denne jeg, ettersom jeg også vurderer denne TV'en... Mye for pengene?

 

 

Ja veldig masse for pengene! Sitter fremdeles og skriver dette på den nye tv'en;) Veldig klart bilde og synes farger og sortnivå er veldig veldig bra til denne prisklassen. Enda ikke en eneste ting som ikke har fungert som den skal heller! *banker i bordet*;) (murphys law og alt det der;)

 

Forresten, jeg leste dette før jeg kjøpte denne.. I dette svenske forumet ser dere også endel bilder etc av TV'en, samt endel erfaringer etc!

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=165883

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var å så på denne i dag. Fikk se del av Harry Potter i HD via DVI og media-pc. Syntes bildet var utrolig bra! Når var dette sikkert det beste som er mulig å press ut av denne skjermen, så jeg bli imponert.

 

Nå er jeg ikke TV-guru, men i forhold til en M87 som stod ved siden av og sendte full-hd film, var det jo litt skuffende. Blasse farger og ikke det beste sortnivået.

 

MEN: til prisen må jeg si meg imponert. Det fungerte, og den var godt nok for min del. i alle fall har jeg tro på godt resultat hjemme i en stue uten sammenligninger rundt omkring og med gode innstillinger...

Endret av HappySal
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte M86 i 37", altså nøyaktis samme tv'en som M87 37" bare uten den fancy sølvlisten nederst på tv'en ;) Jeg betalte 9000kr! Prisen på den ligger på 10 000.. Så hvorfor sølvlista på M87 drar den opp 4k(på expert vel og merke) vet jeg ikke.. han jeg prata med på siba mente det var fordi de ikke hadde en så bra avtale gjennom samsung som andre kjeder! Innprisen på 37" M87 på expert ligger på 11 500kr! Utslagsprisen til Siba på 37" M86 er 9995kr! Bruker man hodet da så er ikke valget så vanskelig..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Ok! Er vel ikke noen spesiell prisforskjell på M86 og 87, bare prisforskjell mellom kjedene og Datakjeden og Expert er vel av de dyreste på markedet. Prisen på akkurat denne Fujitsu Siemenes - TV'en var dog bra (9000,-).

Så sprøsmålet blir vel heller om man vil ha bedre bildekvalitet og 9" mindre skjerm, enn stor skjerm og middelmådige kvaliteter ellers... Selv synes jeg det er morsommmere med stor bildeflate og "kinofølelse" enn de beste fargene og sortnivået...

 

Andre som har erfaring med den, eller kan si sine meninger om en godt innstilt sådan? Må si jeg vurderer denne sterkt nå!! :D

Endret av HappySal
Lenke til kommentar

Kjøpte den på onlinebutikken.no. Fraktkostnadene kom på mellom 200 og 300kr. Husker ikke helt nøyaktig i farten. Totalt kom det på rundt 8800 mener jeg å huske. Fikk den levert på døren dagen etter jeg bestilte. :)

 

Har ikke prøvd den med analoge signaler, men jeg har en mistanke om at det kan være denne tvens svake punkt. Den er litt følsom hvis man ser på noe i dårlig kvalitet. Ikke noe urovekkende, men det sier seg selv at man får ikke alt 100% for denne prisen når vi snakker om en 46". :)

 

Kan sikkert få testet analoge signaler for deg i løpet av helgen hvis du lurer på å kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...