Gå til innhold

Test: Samsung G600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger!

 

G600 er ikke større enn en vanlig mobil, men tar fantastiske bilder.

 

Les mer

 

Hvorfor sammenligner du denne med N95? Det er vel en telefon i et helt annet segment, og eneste direkte konkurrenten til denne er vel K850i?

Har bare prøvd å sammenligne kamerabiten med N95, da G600 imponerende nok er svært nær i bildekvalitet. Ikke mange andre 5-megapikslers mobiler å sammenligne med der ute :)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Bra artikkel :)

Men, Jeg skal holde meg unna slike telefoner..

Hadde en Samsung D900 som ser rimelig identisk ut i utsende, og har 3mp kamera.

og jeg elske den telefonen, men.. skjermen tåler absolutt ingenting!

jeg hadde den ikke lenge før skjermen hadde fått seg ett bittelite "kakk" og nå ligger den her, med halve skjermen svart, og helt ubrukelig..

 

Så uansett hvor deilig og brukervenlig disse telefonene er, så tåler ikke skjermen en dritt siden den er så tynn.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

ah denne ser så digg ut ;p

hadde den hatt wlan hadde det vært uberdigg ;P

men ellers så syns jeg den ser fin ut, er liten og i følge dere tar den bra bilder og har bra mp3 spiller :D

og det er de 2 tinga jeg setter mest pris på så tipper det blir min neste tlf.. må bare se ann hvordan ku990, w960i og n92 kommer til å ligge i pris i forhold ;P

Lenke til kommentar

Ikke så veldig bra bilder

 

Straks lysforhold og motiv var litt annereledes en "landskap i fullt dagslys" så feiler kameraet.

 

Kvaliteten på bildene tilsvarer omtrent det som et godt 2-megapixels-kamera tar. bare fordi det står "5 megapixel" betyr det ikke at kvaliteten er så veldig bra.

Lenke til kommentar

Dette så ut som en interessant mobil, men jeg synes ikke kameraet imponerer i forhold til de tekniske data. Derimot ser ikke videoopptaket så gæærent ut.

 

Har hatt noen samsungtelefoner, og spør av erfaring, eller klok av skade, om du vil:

 

1. Har telefonboken mulighet for postadresser?

 

2. Synkroniseres gjentatte kalenderoppføringer til telefonen fra Outlook?

 

3. Har den brukerprofiler?

 

4. Går det an å stille inn kameraet slik at det ikke er så følsomt for bevegelser? F.eks sportsmodus, eller kanskje ISO-verdi?

 

5. Støtter mp3-spilleren visning av platecovere som er lagret i mp3-filens tag?

 

6. Kan man skifte musikkspor og evt. radiokanal ved å holde inne volumtasten når musikk/radio spiller i bakgrunnen (slik som på Sony Ericsson).

 

7. Kan nedtellingstidtakeren også stilles inn på sekunder?

 

8. Hvilke språk kan man velge for ordboken?

 

9. Hvor mange fargetema har den?

 

10. Fungerer den innebyggede handsfreehøyttaleren godt? Er det god lyd? Er det bra med volum?

 

11. Er radioens antennefølsomhet god?

 

12, Har volumkontrollen 10 eller 20 trinn?

 

13. Er billedet i kamerasøkeren det du får i virkeligheten, eller er det avvik her?

 

14. Hvordan genereres filnavn på bildene som blir tatt? Er det fremdeles bare navn som Picture 001, Picture 002 osv, eller er Samsung kommet litt lengre, som på Sony Ericsson og på Nokias S60-telefoner?

 

15. Er det noen tidsbegrensning på videoopptak og evt. diktafon, og kan denne i så fall deaktiveres?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skrev ovenfor at videoopptaket ikke så så gæærnt ut.

 

På den annen side ville det blitt adskillig bedre om ikke den som filmet hadde virra rundt med det. Kanskje var det for å teste om kameraet hang med i svingene, men når man beveger kameraet i flyktige "kast" hit og dit, og i tillegg er ustø på hånda, blir det ikke noen visuell nytelse.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Dette så ut som en interessant mobil, men jeg synes ikke kameraet imponerer i forhold til de tekniske data. Derimot ser ikke videoopptaket så gæærent ut.

 

Har hatt noen samsungtelefoner, og spør av erfaring, eller klok av skade, om du vil:

 

1. Har telefonboken mulighet for postadresser?

 

2. Synkroniseres gjentatte kalenderoppføringer til telefonen fra Outlook?

 

3. Har den brukerprofiler?

 

...

 

Ingen eier G600 og vil svare?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei alle sammen..

jeg skal ha ny mobb til bursdagen min 1. oktober

men det er utrolig vanskelig å velge. :cry::hmm:

jeg tenker mest på:

SE W910i

samsung G600

Se k810i

 

Men hvilken????!!!! :hmm:

noen som er fornøyd eller missfornøyd men noen av disse??

eller har noe tips om andre gode mobiler som ikke er for dyre...? :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...