Gå til innhold

Omtale av Rail Simulator (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm. Kan ærlig talt si at jeg ikke har drømt om dette. Hva er gøy med å kjøre tog, man kan jo ikke svinge eller råkjøre off-road (off-rail er kanskje mer riktig), ikke kappkjøre, ikke skli sidelengs gjennom svingene... Bare akselerere, holde farten og så bremse ned igjen. Kjempegøy ...... eller ikke. Og nå er det jo et stort behov for lokførere hos NSB, så hvorfor ikke heller gå på lokførerskolen så kan du kjøre det på skikkelig i stedet for en simulator, selv om det sikkert er like kjedelig.

Lenke til kommentar

Hva er galt med dere som ikke har hatt togdrømmer en eneste gang i livet? :p

 

Fra spøk til revolver, dette kunne jeg godt tenkt meg å teste demoen til. Bare synd at den ikke finnes. Greit nok at det er et nisjeprodukt, men de som har sansen for togspill kan vel også tenkes å ha interesse av en liten prøverunde før man eventuelt kjøper.

Lenke til kommentar
Hm. Kan ærlig talt si at jeg ikke har drømt om dette. Hva er gøy med å kjøre tog, man kan jo ikke svinge eller råkjøre off-road (off-rail er kanskje mer riktig), ikke kappkjøre, ikke skli sidelengs gjennom svingene... Bare akselerere, holde farten og så bremse ned igjen. Kjempegøy ...... eller ikke. Og nå er det jo et stort behov for lokførere hos NSB, så hvorfor ikke heller gå på lokførerskolen så kan du kjøre det på skikkelig i stedet for en simulator, selv om det sikkert er like kjedelig.

Å kontrollere noe så vanvittig kraftig og/eller raskt? Det er ikke et reelt alternativ for alle å gjøre ting i virkeligheten istedet for å spille en simulator. Verken i dette tilfellet eller hvis vi snakker om en racingsimulator eller flysimulator. Forøverig litt mer utfordrende å kjøre tog enn hva du ser ut til å tro. ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes tog spiller ganske spennende, selv har jeg tenkt til å utdanne meg til lokfører..

Skal se om jeg får kjøpt meg det spiller snart :)

Da passer jo spillet veldig bra for deg : )

 

Jeg selv, ville vell neppe ha kjøpt det. Jeg er ikke veldig fan av verken bil, fly, båt osv osv osv spill. men meg om det ;)

Jeg syns i midlertid at det er bra at de lager slike spill også, til for eksempel, Naverio, som faktisk liker tog.

Lenke til kommentar

veldig enig i omtale her, inge fartsfølelse og du kjører kun på strekninger hvor det ikke finnes hus, biler eller mennesker.

Man passerer noen overganger med det er aldri noen lyd eller biler som står og venter.

 

likte ms sin tog sim bedre utvilsomt, men spillet har utvilsomt potensiale..

Lenke til kommentar
Det er herlig å kjøre hjelpelok bak et tungt godstog opp en bratt bakke. Å smyge seg innpå bufferne til den bakerste vogna. Høre det dempede dunket i det kontakt oppnås. Ha ei hånd godt festet rundt pådraget, den andre på lokomotivbremsen. Sakte føre pådraget fremover. Presse enda mer strøm gjennom de massive elektromotorene. Se nåla på amperemeterne dra seg oppover, og kjenne at her, her er det jeg som bestemmer. Her er det jeg som er sjef. Gi på enda mer, på grensen til hjulspinn. 2500 Ampere per motor. Kjenne hvordan tusen tonn i samarbeid med tyngdekraften må gi etter for overmakten og akselererer opp motbakken.

 

Rail Simulator gir deg aldri den følelsen. Ikke én eneste gang.

 

Hvilken simulator burde jeg da velge for å oppleve noe slik?

Lenke til kommentar
Det er et godt spørsmål, det er nok ikke noe som lett lar seg fange i et spill (det er like fullt et savn). Men jeg vil i alle fall foretrekke MS Train Simulator med diverse forbedringer enn så lenge. Håper vi får se at brukere forbedrer Rail Simulator i samme grad.

Ok dette blir kanskje vell off topic men finnes det modder til MS Train Simulator som er "must have"?

Har du kjørt tog før? Høres slik ut :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...