Gå til innhold

Hvilket publiseringssystem bruker vg.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De bruker nok et egetutviklet publiseringssystem, og ikke Escenic som jeg tror jeg hele TV2-divisjonen + noen flere bruker.

Jeg vet ihvertfall at det kjøres på Linux og FreeBSD-servere (sitter med en artikkel fra "Linux magasinet" nr. 5 2006) og at de kjører Apache, MySQL og PHP i tillegg til Varnish, dems eget cache-system). Om selveste publiseringsverktøyet står det følgende: "Publiseringsverktøyet som journalistene bruker er Javabasert, og rammeverket er levert av svenske mogul.se, og videreutviklet internt i VG".

Lenke til kommentar

Jeg skrev hovedprosjekt hos VG-multimedia for en del år siden, og da drev de og jobbet mye med publiseringsverktøyet sitt. Det stemmer nok det som er nevnt tidligere at det er basert på en løsning fra mogul.se, men jeg tror de la svært mye arbeid ned i løsningen selv (mener å huske å ha lest at de har solgt løsningen til flere andre).

 

Jeg vet ikke hvordan ting er nå, men da vi skrev hovedprosjekt brukte de også Oracle. Systemet vi lagdet ble utviklet på mysql men portet over til Oracle før det gikk live.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg skrev hovedprosjekt hos VG-multimedia for en del år siden, og da drev de og jobbet mye med publiseringsverktøyet sitt. Det stemmer nok det som er nevnt tidligere at det er basert på en løsning fra mogul.se, men jeg tror de la svært mye arbeid ned i løsningen selv (mener å huske å ha lest at de har solgt løsningen til flere andre).

 

Jeg vet ikke hvordan ting er nå, men da vi skrev hovedprosjekt brukte de også Oracle. Systemet vi lagdet ble utviklet på mysql men portet over til Oracle før det gikk live.

 

Publiseringsløsningen kjører på java og oracle og heter E-DRUM.

Selve visningen av sidene er programmert 100% av VG Nett i php og oracle.

Den er fremdeles en del sider som kjører på et eldre legacy-system.

Endret av alen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...