Gå til innhold

GeForce 8800 GTS 320 MB forsvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm venter på et topp kort jeg, nå har GTX holdt seg snart 1 år i min pc. Ny rekord det

9633611[/snapback]

 

 

når vi ser slike ny krympa kort komme til midrange er det neppe så lenge til vi ser ATI på 55nm med ett eller anna og nvidia med noe på 65nm. har stor tro på at ati kommer til og overaske oss med noe :)

 

god oveklokker kommer vel ann på hvor mye Vcore de gir kortet, mulig det er undervolta for at det skal funke som singleslot. blir som en E6600 @ 1,2V eller 1,4V, siste betydellig større OC potensiale men også mye varmere (ble litt mye te-skje det der)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Hmm venter på et topp kort jeg, nå har GTX holdt seg snart 1 år i min pc. Ny rekord det

9633611[/snapback]

 

 

når vi ser slike ny krympa kort komme til midrange er det neppe så lenge til vi ser ATI på 55nm med ett eller anna og nvidia med noe på 65nm. har stor tro på at ati kommer til og overaske oss med noe :)

 

god oveklokker kommer vel ann på hvor mye Vcore de gir kortet, mulig det er undervolta for at det skal funke som singleslot. blir som en E6600 @ 1,2V eller 1,4V, siste betydellig større OC potensiale men også mye varmere (ble litt mye te-skje det der)

9633893[/snapback]

 

er stygt redd for at Ati ikke kommer til å overraske med noe som helst.

Nvidia har tydeligvis et stort forsprang. og G92 er en ny brikke som sansynligvis har potensialet til å levere toppkort. Men nvidia har valgt å ikke gjøre dette fordi de allerede leder stort over AMD. Så håper for Amd/ati sin skyld at det kommer noe spennende fra den leiren men akkuratt nå har jeg mine store tvil.

 

Uansett er det veldig positivt med et kort som yter likt med 8800gts 320 men som kun tar en slott.

Lenke til kommentar
Hvis dette blir en overklokker slager, så bytter jeg ut mitt 7900GTO! Tenke seg til om vi kan få kjernen til 700mhz uten voldmodd. Det må vel være ny rekord?

9634214[/snapback]

 

Synes ikke en 100MHz OC er spesiellt mye på en 600MHz GPU. Kjører min 7900GT (470MHz Stock) på 630MHz. Ok, det er med vannkjøling, men uten voltmod. Den klarer litt over 570 med stock kjøler.

Lenke til kommentar
Hvis dette blir en overklokker slager, så bytter jeg ut mitt 7900GTO! Tenke seg til om vi kan få kjernen til 700mhz uten voldmodd. Det må vel være ny rekord?

9634214[/snapback]

 

Synes ikke en 100MHz OC er spesiellt mye på en 600MHz GPU. Kjører min 7900GT (470MHz Stock) på 630MHz. Ok, det er med vannkjøling, men uten voltmod. Den klarer litt over 570 med stock kjøler.

9635329[/snapback]

om 100mhz ikke er mye, hvorfor clocker du ikke ned 100mhz og spiller?

Lenke til kommentar

Nei, jeg skal gi meg med påstander om OC, for det har jeg minimalt med peiling på. Sikkert sant at 100mhz er lite, det bare hørtes mye ut for meg på en kjerne som i utgangspunktet er på 600mhz.

 

Men men, går den til 800mhz montro? Ingen som vet ennå, men hvor langt opp er det da til kjerne på Ultra/GTX?

 

Hvis dette blir en overklokker slager, så bytter jeg ut mitt 7900GTO! Tenke seg til om vi kan få kjernen til 700mhz uten voldmodd. Det må vel være ny rekord?

9634214[/snapback]

 

Voldmodd? Gjøres det med hammer og meisel da eller? :tease:

9634809[/snapback]

 

 

Shit, her får man gjennomgå i dag! ;)

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Trur du må åpne google og lær deg litt. Grunnen for at det er singel slot kjøler er nyere teknologi på gpu så gjere at kortet ikke blir så varmt noe så fører til at en stor dual slot kjøler ikke er nødvendig som igjen fører til at de har laged en fin singel slot kjøler uten noe bekostning av ytelsen. Folk så sier noe uten å ha peiling burde kanskje holde seg utenfor.

Lenke til kommentar

Selv med en mindre varmeutvikling vil kjøleløsningen bli bedre med en større kjøler med en vifte med mindre flow eller en større vifte med mindre turtall.

Alt for å gjøre kjøleløsningen mere stille.

Har ingentinge med evnen til å google eller at jeg ikke fostår at denne GPUen produserer mindre varme.

Så ja mindre kjøler går ut over ytelsen på en eller annen måte.

Mindre overklokkingsvennlig blir det også.

Men nok OT nå.

 

Regner da med at ved å bytte kjøler på kortet kan det klokkes langt.

Lenke til kommentar
Selv med en mindre varmeutvikling vil kjøleløsningen bli bedre med en større kjøler med en vifte med mindre flow eller en større vifte med mindre turtall.

Alt for å gjøre kjøleløsningen mere stille.

Har ingentinge med evnen til å google eller at jeg ikke fostår at denne GPUen produserer mindre varme.

Så ja mindre kjøler går ut over ytelsen på en eller annen måte.

Mindre overklokkingsvennlig blir det også.

Men nok OT nå.

 

Regner da med at ved å bytte kjøler på kortet kan det klokkes langt.

9654974[/snapback]

 

Det er et mid range produkt = lite varme. Alle kjøleløsninger i fra fabrikk er dårligere en noe du kan ettermontere. Det gjelder ikke kun for dette kortet med tanke på overklokking osv. Du har ingen argumenten borsett i fra at du kommer og klager øver en kjøleløsning så fungere og ser pen ut derfor må den ver dårlig, jeg hadde kun tatt din komentar om at ytelsen har blitt redusert pga pen kjøler hvis kortet kjørte så varmt at mulighet for overklokking ikke var til stede. Då kan du klag øver at design > ytelse på dette kortet, noe så ikke er tilfelle.

 

Og nei du trenger ikke å prøv å forklar meg noe siden eg vet det fra før :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...