Gå til innhold

Apple vil ha "Touch"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. Ta for eksempel Nintendo DS som ble lansert i 2004, og har fått flere etterfølgende titler på spill med ordet "touch" i seg.. TouchScreen ble også forøvrig introdusert kommersielt i 1983 av HP.

 

Apple er ikke lite frekke når de "claimer" og påstår de finner opp alt på nytt 20 år etter det faktisk ble det.

 

Nei nå er det på tide noen tar rotta på dette møkkaselskapet. De har visst for mye makt, og er altfor arrogante.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

ja nei denne går litt for langt spør du meg. er på samme måte som med netcom og hello som det står i artikkelen. de er ikke noe møkkaselskap men de er vel lei av alle som kopierer deres design og "i" produkter så nå tar de alt og alle :p

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket var det ikke mulig å ta patent eller eierskap på ord. Dessverre har jo MS fått igjennom Windows som merkenavn og dette skapte en viss presedens. Jeg synes ikke dette er noe bare Apple holder på med. mange selskaper prøver å ta seg til rette. Dersom lovgiver ikke hadde sovet i timen hadde de gitt selskaper som prøver seg en real smekk over fingrene. Vel,vel. Jeg kan jo alltids håpe. :nei:

Lenke til kommentar

Alle dere som klager på Apple: Leste dere i det hele tatt artikkelen? Det er jo HTC som er sure på Apple fordi Apple lanserte en iPod med navnet "iPod Touch". Hvorfor er dere så irriterte på Apple da? Det er jo Apple som blir saksøkt av andre som prøver å beskytte navnene på produktene sine, ikke dette elskverdige eple-selskapet.

Lenke til kommentar
Alle dere som klager på Apple: Leste dere i det hele tatt artikkelen? Det er jo HTC som er sure på Apple fordi Apple lanserte en iPod med navnet "iPod Touch". Hvorfor er dere så irriterte på Apple da? Det er jo Apple som blir saksøkt av andre som prøver å beskytte navnene på produktene sine, ikke dette elskverdige eple-selskapet.

9544472[/snapback]

 

Dette la jeg seriøst ikke merke til før du sa det. Det kommer alt for dårlig frem i artikkelen, og dette bør klargjøres fra amobil sin side!

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt...

 

"Problemet er nemlig mobilprodusenten HTC lanserte en mobiltelefon kalt HTC Touch tidlig i sommer. Og HTC skal i følge Mobilsiden.dk allerede ha registrert "Touch" som varemerke.

 

Foreløpig har det ikke blitt noen rettssak mellom Apple og HTC over "Touch". Og slik vil gjerne HTC ha det. I følge Mobilsiden.dk håper selskapet at konflikten kan løses uten å dra inn rettssystemet. "

 

Les nøye der....er ikke HTC som er vanskelig, de har i likhet med de fleste andre teknologiprodusenter registrert sitt varemerke!!

HTC er faktisk snille her som ikke vil gå rettens vei!

 

Men er ikke noe å lage stor sak av, dette kommer til å forsvinne med vinden.

PS: det hadde nok gått værre hvis situasjonen hadde vært snudd!

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Dette blir for dumt...

 

"Problemet er nemlig mobilprodusenten HTC lanserte en mobiltelefon kalt HTC Touch tidlig i sommer. Og HTC skal i følge Mobilsiden.dk allerede ha registrert "Touch" som varemerke.

 

Foreløpig har det ikke blitt noen rettssak mellom Apple og HTC over "Touch". Og slik vil gjerne HTC ha det. I følge Mobilsiden.dk håper selskapet at konflikten kan løses uten å dra inn rettssystemet. "

 

Les nøye der....er ikke HTC som er vanskelig, de har i likhet med de fleste andre teknologiprodusenter registrert sitt varemerke!!

HTC er faktisk snille her som ikke vil gå rettens vei!

 

Men er ikke noe å lage stor sak av, dette kommer til å forsvinne med vinden.

PS: det hadde nok gått værre hvis situasjonen hadde vært snudd!

9546391[/snapback]

 

 

FINALLY en som skjønte det... la meg oversette for allle dere APPLE-LOVERS, ettersom mange av dere har LITT liten kapasitet oppe i knotten.

 

1. HTC lanserer telefonen og registrerer varemerket toutch

2. apple vil ha dette varemerket fordi det passer de, så de gir ut et produkt MED varemerket.

3. HTC sier: dette er vårt varemerke, vennligst velg et annet. vi registrerte det først.

4. Apple sier: Fuck you, vi er apple og gjør som vi vil

Lenke til kommentar
Dette blir for dumt...

 

"Problemet er nemlig mobilprodusenten HTC lanserte en mobiltelefon kalt HTC Touch tidlig i sommer. Og HTC skal i følge Mobilsiden.dk allerede ha registrert "Touch" som varemerke.

 

Foreløpig har det ikke blitt noen rettssak mellom Apple og HTC over "Touch". Og slik vil gjerne HTC ha det. I følge Mobilsiden.dk håper selskapet at konflikten kan løses uten å dra inn rettssystemet. "

 

Les nøye der....er ikke HTC som er vanskelig, de har i likhet med de fleste andre teknologiprodusenter registrert sitt varemerke!!

HTC er faktisk snille her som ikke vil gå rettens vei!

 

Men er ikke noe å lage stor sak av, dette kommer til å forsvinne med vinden.

PS: det hadde nok gått værre hvis situasjonen hadde vært snudd!

9546391[/snapback]

 

 

FINALLY en som skjønte det... la meg oversette for allle dere APPLE-LOVERS, ettersom mange av dere har LITT liten kapasitet oppe i knotten.

 

1. HTC lanserer telefonen og registrerer varemerket toutch

2. apple vil ha dette varemerket fordi det passer de, så de gir ut et produkt MED varemerket.

3. HTC sier: dette er vårt varemerke, vennligst velg et annet. vi registrerte det først.

4. Apple sier: Fuck you, vi er apple og gjør som vi vil

9554903[/snapback]

 

Ingen av dem kan ta "varemerket" 'Touch'. Touch er et ord og betyr berøre. HTC's registrering av dettet "varemerket" burde aldri ha blitt godkjent. Dette er tull fra ende til annen.

 

Eksempel:

Stabbur-makrell i tomat. Jeg vil også lage makrell i tomat og kaller den Smytleif-makrell i tomat. Dette kan ingen hindre meg i å gjøre. Det går ikke an å ta eierskap i "makrell i tomat" fordi dette ikke spesifiserer noe annet enn nettopp makrell i tomat. Hvem som helst har rett til å lage makrell i tomat, men bare Stabburet kan kalle sin variant "Stabbur-makrell i tomat".

 

;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...