Gå til innhold

Har Apple rundlurt oss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke snakk om å lure, er snakk om å tjene fett på fanboy gruppen som MÅ ha det nyeste fra apple uansett hva det måtte være, og til hvilken som helst pris.

 

Tenk på det selv, jeg hadde tatt en god overpris på release om jeg viste at det var f.eks 50 000 personer som hadde kjøpt tingen uansett, for så å sette prisen ned litt etterpå, så "alle andre" syntes de hadde råd også.

 

Enkel og grei måte å tjene litt ekstra på, og det skal de ha Apple, de skulket ikke mange timene i PR undervisningen.

Lenke til kommentar
Tusser av apple fan som hadde blitt rundlurt her i gården også da, f.eks redaksjonen til amobil.

9438551[/snapback]

tusser og amobil har blitt lurt :tease:

 

viss apple hadde tatt ennda flere tusenlapper per mobil og lansert den i Norge hadde de nok solgt masse. For Ola dunk og Kari Dum går på det meste, som f.eks at vi må betale 200 tusen kroner for å få ut en premie på 4mrd dollar :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Svaret er ja, Apple har lurt "oss". (Jeg har ikke kjøpt den, og kommer garantert ikke til å gjøre det heller.)

 

De som er så fanatiske at de _må_ ha denne lettere overprisede, mer eller mindre ubrukelige, "telefonen" er blitt lokket i en felle etter min mening. De mener nok ikke selv at har blitt lurt, så det blir egentlig et definisjonsspørsmål.

 

Ikke sleng tilbake kommentarer på min negative oppfatning av iPhone. Det er min personlige mening, og jeg mener ikke å hisse på meg noen som helst personer. ;)

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Å gud, here we go again..

 

1) Ting faller i pris - hvorfor er dette et kjempesjokk?

 

2) Apple har nok penger. Prisfallet er mer sannsynlig knyttet til dårligere salg enn forventet og at de nå justerer utsalgsprisen for å nå salgsmålet sitt.

 

3) Å sitere "The Inquirer" er noe overraskende, da jeg trodde Amobil faktisk hadde høyere journalistisk integritet enn som så. :)

 

Ikke sleng tilbake kommentarer på min negative oppfatning av iPhone. Det er min personlige mening, og jeg mener ikke å hisse på meg noen som helst personer.
Eh, javel. Siden du velger å faktisk kommentere at folk ikke får kommentere at du er negativt innstilt fordi du ikke å mener å hisse på deg noen så peker du jo egentlig på din egen urimelighet, spør du meg. :) Hele kommentaren lukter av "Jeg vet jeg skriver på en provoserende måte, men nå skal jeg prøve å fremstå som en smarting ved å si at folk sannsynligvis kommer til å reagere! Wohoo!", som ærlig talt er tidenes dårligste argumentasjonsteknikk. :)

 

Jeg slutter aldri å bli overrasket over enkeltes brennende hat for noe de hverken har sett i levende live eller brukt. "Apple-fanboys kjøper alt!! Lettlurte idioter! Det er jo en drittelefon!" osv. osv.

 

*yawn*

 

Når (hvis?) telefonen kommer i salg i Norge blir hele diskusjonen om hva telefonen koster, hvilket abonnement man må ha, om den har UMTS eller ikke plutselig veldig mye mer interessant. Å komme med bastante konklusjoner om noe man ikke vet noe om er latterlig.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
1) Ting faller i pris - hvorfor er dette et kjempesjokk?

9438893[/snapback]

Fordi det har falt så mye plutselig, og det er Apple sin skyld. De selger plutselig telefonene billigere fra "fabrikken".

9438957[/snapback]

 

Det er en bevisst strategi å prise høyt ved lansering av et premium-produkt og deretter senke prisen for å få skikkelig volum på salget. Årsaken til at Apple senker prisene så hurtig kan være at de har feilberegnet priselastisiteten og dermed satt for høy pris på produktet.

 

Lærdommen er uansett som før - det er dyrt å være trendy/teknofreak uten tålmodighet.

Lenke til kommentar

I og med at iPhone også bruker haugevis av de samme delene som iPod Touch, så vil jo naturligvis den totale produksjonskostnaden av iPhone også bli lavere.

De pengene eventuelt Apple nå taper på iPhone-salg i forhold til ved dens lansering, tar de igjen ved salget av den nå overprisede iPod Touch.

Lenke til kommentar

Et selskaps oppgave er å maksimere profitt. Det Apple her har forsøkt å gjøre er å finne den pris som maksimerer profitt gitt tilgjengelige apparater, kundenes betalingsvillighet og andre faktorer. Når prisen settes relativt mye ned etter kort tid er spørsmålet om hvorvidt Apple har bommet på sine opprinnelige antagelser. Det kan meget vel være at Apple har truffet - for å kunne vurdere det har vi for lite informasjon. En og annen controller i Apple vil kunne svare på det. Pussig nok tviler jeg på at det vil skje ;)

 

Gitt at det er korrekt at Apple har bommet i sine antagelser, vel, da er det kundene og / eller ansvarlige for prisingen som har lurt Apple - og kun det.

 

Det er nemlig slik at tar et selskap for lav pris, taper selskapet penger jmfr maksimere profitt; en selger mye, men tjener for lite per salg. Omvendt; for høy pris gir lavere salg, men bedre marginer vil ikke kompensere og selskapet taper totalt sett. Å maksimere profitt er mer et teoretisk mål enn et praktisk målemerke. Derfor er det håpløst for oss utenforstående å synse -- vi har rett og slett for lite informasjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...