Gå til innhold

Sunbeam Katodekit & soundcontrol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke montert kontrolleren i noe frontpanel enda. Men tilkoblingen er enkel. Du kobler til strøm vha. en vanlig drevkontakt. Fra kontrolleren kommer det to ledninger som du putter i inverteren / inverterne. Den ledningen som følger med inverteren (med bryter og pass-through drevkontakt) blir dermed overflødig.

 

Dersom du ønsker å montere kontrolleren i fronten, følger det med en template akkurat som på rheobus'en. "Cut'n paste". :D

Lenke til kommentar
Trenger ikke convertere. I bilen har du 12V. Da er det bare å montere rett inn - men du må montere en annen kontakt. Men det er ikke lurt å ha katoder i bil - de er nokså skjøre, og en bil har visse tendenser til å riste...

 

Hm.. har allerede tatt knekken på to av harddiskene mine når jeg hadde dem med på kjøretur så da er det vel ikke så god idè, nei... ;)

 

Jaja.. kul party effekt på rommet uansett.

Men hvorfor i allverden kan man ikke bestille ting fra Microplex bare pga de ikke har dem på lager? :-?

 

 

Vet du forresten om noen steder man kan få tak i slike kontakter du snakker om?

Lenke til kommentar

Du trenger to invertere for å få to eller flere katoder til å blinke vekselvis. Med bare en inverter, vil en eller to katoder blinke som et blinkelys, og du får ikke vekslingseffekten.

 

En sånn kontakt finner du på Biltema, Chlasern eller bensinstasjoner som ikke er helt konvertert til pølsebod enda. ;)

Lenke til kommentar

På den mest følsomme innstillingen reagerer den om du kremter eller klapper i hendene. Den blinker i takt med lyden (musikken), så det lyser svakt dersom katoden ikke får tid til å tennes helt. Med andre ord: lysstyrken bestemmes av hvor kraftig lydpulsen den reagerer på er.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...