Gå til innhold

Vista SP1 Beta snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

finner ikke noe sted å søke om å delta enda, men kan jo hende jeg har lett på feil sted, uansett på conect siden finner jeg ikke noe.

men kan jo hende jeg har oversett noe.

uansett er det noen som vet om man kan søke om å delta?

eller om MS håndplukker folk og sender ut en mail til dem?

Lenke til kommentar

Personlig håper jeg de gjør UAC litt mer brukervennlig (vs faktisk gir beskjed når når for lave rettigheter er problemet, for å nevne noe den ikke alltid er like flink til). At de øker ytelsen for nettverkskopiering, at de forbedrer den primitive filkopieringen som er i Vista nå, og at de fjerner den utrolig tåplige begrensningen på 255 tegn per path.

 

Støøter Vista logiske enheter på over 2 TB forresten? Det er isåfall også noe som bør fikses om det ikke gjør det. Og de kan gjerne senge in software-raid mens de er igang.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig håper jeg de gjør UAC litt mer brukervennlig (vs faktisk gir beskjed når når for lave rettigheter er problemet, for å nevne noe den ikke alltid er like flink til). At de øker ytelsen for nettverkskopiering, at de forbedrer den primitive filkopieringen som er i Vista nå, og at de fjerner den utrolig tåplige begrensningen på 255 tegn per path.

 

Støøter Vista logiske enheter på over 2 TB forresten? Det er isåfall også noe som bør fikses om det ikke gjør det. Og de kan gjerne senge in software-raid mens de er igang.

 

AtW

9101174[/snapback]

 

Forsåvidt enig med deg her. Viktig at man ikke lenger får den følelsen av at alt går så forbannet tregt på vista VS xp. Veldig mange som har gått tilbake til Xp og ønsker ikke å prøve vista igjen pga det ble sirrup i forhold.

 

Og ja, dette er maskiner som kan kjøre aero Glatt.

Lenke til kommentar
Forsåvidt enig med deg her. Viktig at man ikke lenger får den følelsen av at alt går så forbannet tregt på vista VS xp. Veldig mange som har gått tilbake til Xp og ønsker ikke å prøve vista igjen pga det ble sirrup i forhold.

 

Og ja, dette er maskiner som kan kjøre aero Glatt.

9101538[/snapback]

 

Uff ja, jeg sitter her på arbeidsstasjonen min med 8GB RAM, en Q6600 og et GeForce 8600, og ting går treeeegt.

 

At det tar 10 sekunder å åpne en gif på 4KB i Photoshop er jo ikke akkurat kjapt.

Lenke til kommentar
Forsåvidt enig med deg her. Viktig at man ikke lenger får den følelsen av at alt går så forbannet tregt på vista VS xp. Veldig mange som har gått tilbake til Xp og ønsker ikke å prøve vista igjen pga det ble sirrup i forhold.

 

Og ja, dette er maskiner som kan kjøre aero Glatt.

9101538[/snapback]

 

Uff ja, jeg sitter her på arbeidsstasjonen min med 8GB RAM, en Q6600 og et GeForce 8600, og ting går treeeegt.

 

At det tar 10 sekunder å åpne en gif på 4KB i Photoshop er jo ikke akkurat kjapt.

9101579[/snapback]

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

merklig... jeg har en HP DV6184 (tror jeg det var) bærbar og her går vista like smooth og raskt som XP på samme maskin..

oppstart går også ganske fort..

Lenke til kommentar
merklig... jeg har en HP DV6184 (tror  jeg det var) bærbar og her går vista like smooth og raskt som XP på samme maskin..

oppstart går også ganske fort..

9104076[/snapback]

Men akkurat dette er kanskje den største utfordringen, det virker til å være høyst variabelt hva folk plages med i Vista, og det har jeg forsjåvidt brukt det på nok forskjellig utstyr, og over langf nok tid til at jeg selv også har merket.

 

Men det skal bli spennende å se hvordan dette slår ut. At det er noe mer enn en samling av patcher så langt er det vel liten tvil om. Er vel i så fall litt sent å starte betatest av disse nå...?

Lenke til kommentar
Jeg for min del håper at de prater litt med Intel og får fikset problemet med at Intel's 3945 trådløskort henger hele tiden! Fungerer fint i andre OS.. Irriterer meg noe helt GRUSOMT over dette.

9101771[/snapback]

 

Jeg har nøyaktig samme problem og det er forferdelig irriterende! I tillegg synes jeg de burde ordne slik at "blinkingen" på "skjermene" til trådløst nettverksikonet ved klokka burde vise reell aktivitete som det gjorde på XP. Ikke bare "animert" som blinker bare for å blinke. (eks: Høyreklikk ikonet-> nettverks og delingssenter -> velg vis status ved siden av tilkoblingen.. i det lille vinduet man nå får blinker pc'skjermene etter om det er trafikk eller ikke. Fatter ikke hvorfor de ikke tok med dette på det lille faste ikonet i taskbaren også. Også hvorfor får vi ikke lov til å se % signal lenger?...

 

grrrr

Lenke til kommentar
Jeg for min del håper at de prater litt med Intel og får fikset problemet med at Intel's 3945 trådløskort henger hele tiden! Fungerer fint i andre OS.. Irriterer meg noe helt GRUSOMT over dette.

9101771[/snapback]

Høres heller ut som at driveren til Intel suger...

 

Hva med å laste ned nyeste versjon fra Intel? Har du testet det?

Lenke til kommentar
Jeg for min del håper at de prater litt med Intel og får fikset problemet med at Intel's 3945 trådløskort henger hele tiden! Fungerer fint i andre OS.. Irriterer meg noe helt GRUSOMT over dette.

9101771[/snapback]

Høres heller ut som at driveren til Intel suger...

 

Hva med å laste ned nyeste versjon fra Intel? Har du testet det?

9108098[/snapback]

 

Prøvd ALLE. Det er et kjent problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...