Gå til innhold

Vista SP1 Beta snart klar


Anbefalte innlegg

Raptor,20/07-2007 : 13:38]
Jeg for min del håper at de prater litt med Intel og får fikset problemet med at Intel's 3945 trådløskort henger hele tiden! Fungerer fint i andre OS.. Irriterer meg noe helt GRUSOMT over dette.

9101771[/snapback]

Høres heller ut som at driveren til Intel suger...

 

Hva med å laste ned nyeste versjon fra Intel? Har du testet det?

9108098[/snapback]

 

Prøvd ALLE. Det er et kjent problem..

9108118[/snapback]

Akkurat dette med utfallende nettverk ( hvis det er det du mener) er vel noe som rammer mer enn bare det spesifikke kortet du nevner. Ut fra hva jeg har erfart selv, og lest om disse problemene holder jeg en knapp på at det er et Vista problem, men jeg kan jo selvsagt ta feil...

 

Men på den annen side er det fortsatt etter mitt syn vel så mye på driverfronten man trenger oppdateringer før Vista blir helt bra. Hos meg er det nok på Mediacenter- maskinen det har vært mest merkbart. Under beta-testing merket jeg egentlig ikke så mye, men det er først etter at jeg har fått alt på plass, og "hverdagen kommer" både irriterende begrensninger, og diverse små problemer har vist seg.

 

Det virker for meg som det er et slikt oppsett (MCE mot vanlig crt TV) som også er av de områdene som virkelig trenger et løft på driversiden. Det blir relativt fremtredende at feks grafikkdrivere har en del mangler under Vista enn så lenge, noe jeg egentlig ikke tenker så mye over på andre maskiner her.

Som et eksempel, her er et utdrag av listen over hva som fortsatt mangler hos Nvidia 158.24, og hvor av noen mangler er ganske betydelige for en Mediacenter-maskin slik jeg ser det.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Release note Nvidia 158.24 grafikkdriver.

Features Not Yet Available in the NVIDIA Control Panel

Support for the following control panel features is under development and not 

yet available under Windows Vista:

•Display Category

• Run display optimization wizard

• Move CRT screen position

• Manage custom timings

• Run multiple display wizard

•Video & Television Category

• Run television setup wizard

• Adjust television color settings

• Adjust screen size and position

• Workstation Category

The Workstation category page is not available with this driver version.

 

Så det er nok fortsatt mye som kan bli bedre som ikke bare handler om OS i seg selv.

Jeg gleder meg i alle fall til å se hva SP1 har å by på, ting som har blitt nevnt her, som går på treg filbehandlig er av de tingene jeg håper på. Også når det gjelder UAC og Windows Defender, der det en en del småting jeg finner litt merkelig.

Som feks at jeg blir varslet av Defender om en ukjent oppstartsprosess, som viser seg å være Defender selv sin prosess. Eller om jeg har brukt msconfig, da kommer det også dramatiske varsler om noe skummelt som prøver å kjøre. Det er da den pop-up varselen man får om at det har blitt gort endringer, som blir blokkert. Defender virker ikke til å være helt kompatibel med seg selv og Vista enda :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har installert betaen nå, og systemet har blitt merkant raskere. Kopiering går kjappere, og PC'en bruker ikke tid på å kalkulere hvor lang tid det tar å slette en fil, men sletter den med en gang. Buggen som gjør at nettverket faller ut etter dvale skal også være fikset. Pakken jeg fikk tak i bestod av 180 oppdateringer, og det tok laaang tid å installere dem. Fixene skal egentlig være beregnet for windows server 2008, men siden server 2008 deler det meste av koden med vista, funker fiksene vice versa.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

For dere som sliter med Vista sin "beregner gjenstående tid" for kopiering og sletting av filer, store som små, har jeg fått tak i KB931770, som M$ gir ut på forespørsel. (Noen har t.o.m hintet om at M$ tar $50 for den, men det vet jeg ikke helt).

 

Dette er fiksen for x86 utgaven, x64 har jeg ikke funnet.

 

Den funker helt rått, selv om det etterhvert blir ganske åpenbart hvorfor den ikke er tilgjengelig for allmenheten enda, det virker som at de har fjernet tidsberegningen helt, da det kan stå 0 sekunder gjenstår ved kopiering av en fil på 1GB fra en partisjon til en annen.

 

Men om du er lei av å vente i en evighet på at vista skal finne ut at det tar 0 sekunder å kopiere en fil på 2kB, får du prøve denne hotfixen.

 

Disclaimer: Tar ikke ansvar for evt. problemer du får ved å bruke vedlagte hotfix, dette gjør du på eget ansvar osv.

 

 

 

 

PS: Hvorfor i he**** kan jeg legge til .ZIP vedlegg og ikke .RAR?????????????????????????????????????

Windows6.0_KB931770_x86.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...