Gå til innhold

Test: Ring gratis til vennene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det beste venneabonnementet? Vi har tatt lupen fatt.

 

Les mer

9044486[/snapback]

 

Er ikke Chess Friends med Gratis ringetid,mms og sms for 40 kroner i mnd til alle Chess kunder er det som står på chess sin hjemme side.

 

nå må ikke amobil feil informere.

 

fra Chess sin hjemme side

"Med Friends kan du ringe,

sende SMS eller MMS for kr 0,-

til alle Chesskunder i hele landet.

Mnd.avg kr 40,-"

Og etter det jeg vet så kan den kombineres med alle abo så tror den kommer bedre ut enn Netcom sin venne løsning.

Lenke til kommentar
Og etter det jeg vet så kan den kombineres med alle abo så tror den kommer bedre ut enn Netcom sin venne løsning.

9044778[/snapback]

Det kommer jo mye an på hvilke andre ting man har eller vil ha, men Chess sin løsning kan ikke kombineres med Chess Family, som jo er et eget abonnement og ikke en tilleggsløsning som hos Tele2, NetCom og Telenor. Chess kan heller ikke kombineres med tvilling-SIM (kanskje ikke den mest utbredte tjenesten, men dog). Både NetCom Venner, Tele2 Kompis og Djuice Friends kan så vidt jeg vet kombineres med deres respektive familie-løsninger og tilleggstjenester.
Lenke til kommentar

Kjenner bare en person som har Chess, så er helt enig i at NetCom vinner. Kan tenke med at det blir mange som blir forvirret med Telenors løsning. At de skiller mellom Djuice og Telenors abbonementer er ... idiotisk spør du meg.

 

Skal nevnes at det hadde blitt litt teit om NetCom, Telenor og Tele2 skulle gi gratis SMS, MMS (og oppstartsavgift), da familieløsningene ville blitt meningsløse. Chess har jo ikke sin familieløsning som tillegstjeneste, men som abbonement (som bør fjernes nå...).

Det synes jeg er en god grunn til at du må betale for SMS, MMS (og oppstartsavgift) hos de andre, med mindre de fjerner familieløsningene.

Lenke til kommentar

Syntes Telenor burde gjort djuice friends bedre enn det i dag. Enten ved å fjerne oppstartavgiften eller inkludere fri sms/mms til alle djuice-kunder. Slik det er nå er jeg ikke imponert i forhold til Netcom, Chess eller Tele2 sine alternativer. Holder meg til djuice allstar og FriFamilie som gir meg billig sms og gratis samtaler til dem jeg ringer mest!

 

Kunne fint vurdert å bytte til Netcom SmartTalk med trådløs familie, smsMania og venne-tjenesten. Problemet er bare det at jeg kun har en person i min nærmeste omgangskrets som er kunde hos dem. Litt merkelig, men stort sett alle er Telenor/Djuice-kunder.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Og etter det jeg vet så kan den kombineres med alle abo så tror den kommer bedre ut enn Netcom sin venne løsning.

9044778[/snapback]

Det kommer jo mye an på hvilke andre ting man har eller vil ha, men Chess sin løsning kan ikke kombineres med Chess Family, som jo er et eget abonnement og ikke en tilleggsløsning som hos Tele2, NetCom og Telenor. Chess kan heller ikke kombineres med tvilling-SIM (kanskje ikke den mest utbredte tjenesten, men dog). Både NetCom Venner, Tele2 Kompis og Djuice Friends kan så vidt jeg vet kombineres med deres respektive familie-løsninger og tilleggstjenester.

9045477[/snapback]

 

Må bare spørre, hvis du har en familie på 4 stykker.

 

Mor, far, sønn, datter.

Alle har Telenor Frifiks som gir

måned 29, mobil 54 øre, sms 54 øre, mms 1,99 kr, start 69 øre.

Så har de FriFamilie, noe som gjør at de ringer gratis til hverandre. Men også sende MMS og SMS.

Hyggelig og alle er lykkelige.

 

Familien kan ikke bli større enn 6 stykker, noe som holder for de fleste, men hvis bestemor og bestefar også blir med så kan ikke datterens venninne, Pia og sønnens venn Petter bli med i FriFamilie.

 

 

Men så kom Chess med sitt tilbud, Friends, og da blir det flere muligheter.

 

Ser de har et abonnement som heter Touch som gir

måned 0, mobil 59 øre, sms 39 øre, mms 1,59 kr, start 59 øre.

Man må minimum ringe for 30 kr mnd, så derfor blir det ganske likt som om familien hadde FriFiks, men en vesentlig forskjell.

 

Fordi her trenger ikke familien bare være 6 stykker.

Hvis de tegner Friends tjenesten, som koster 40 kr mnd, så vil de kunne ringe og skrive mms og sms til hverandre, men den store fordelen er at desto flere de får til å bytte fra andre leverandører, desto bedre, for på den måten kan alle ringe og skrive til hverandre for en fast pris pr mnd. kr 40,-

 

Fordelen er merkbar ved en del korte samtaler til venner, for 59, 69 og djuice sin 79 øre, det blir fort penger, så derfor mener jeg det er rimelig merkelig skrevet at Amobil at Netcom er best.

For de tar 69 øre i oppstart samt at sms og mms koster penger som vanlig. Altså minimum 59 øre for sms og 1,99 for mms.

 

Man må ikke tenke på hvem operatør som har mest akkurat Nå, det som det må tenkes på er hvilket Friends/Vennetilbud som er best.

 

Og hvis du har 30 venner, alle har samme operatør, så er det uten tvil Chess Friends som går av med seieren.

 

 

Chess Friends:

kr 0,- Samtaler i Norge

kr 0,- Oppstartsavgift

kr 0,- SMS

kr 0,- MMS

kr 0,- Månedsavgift Chess-abonnement

kr 40,- Månedsavgift Friends

 

Hentet fra:

http://tinyurl.com/26qbbz

Lenke til kommentar
Utrolig tåpelig, "Best i test"!?! Det er den enkeltes ringemønster som er avgjørende for hva som lønner seg. Det er derfor dumt å bruke begrepet "Best i test".  :thumbdown:

9048440[/snapback]

Best for flest i test kanskje? ;) Siden det er langt flere som har netcom enn chess, tele2 og djuice. Har veldig sansen for tilleggstjenester fremfor egne abonnement, så greit å kombinere med et abonnement som passer deg.

Lenke til kommentar
Synes Djuice friends bør kunne gjelde alle Djuice abbonnement man har fra før. Vil ikke bytte fra Allstar siden jeg sender mye meldinger. Avventer til Djuice friends blir bedre og kan knyttes til eksisterende abbonnement.

9049602[/snapback]

 

Helt enig, skuffende at djuice allstar er utgått og ikke vil få lavere ringepris o.l. i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det er jo bare med Tele2 du ringer gratis til "venner",hos alle di andre så må du betale(fast og/eller oppstart),hvordan dere klarte å kåre netcom til "vinner" er meg uforstålig..Di er jo en av di dyreste (for meg som har regning på 2-300kr)

Endret av taz
Lenke til kommentar
Syntes Telenor burde gjort djuice friends bedre enn det i dag. Enten ved å fjerne oppstartavgiften eller inkludere fri sms/mms til alle djuice-kunder. Slik det er nå er jeg ikke imponert i forhold til Netcom, Chess eller Tele2 sine alternativer. Holder meg til djuice allstar og FriFamilie som gir meg billig sms og gratis samtaler til dem jeg ringer mest!

 

Kunne fint vurdert å bytte til Netcom SmartTalk med trådløs familie, smsMania og venne-tjenesten. Problemet er bare det at jeg kun har en person i min nærmeste omgangskrets som er kunde hos dem. Litt merkelig, men stort sett alle er Telenor/Djuice-kunder.

9048217[/snapback]

 

Jeg syns snart at det norske folk bør vise Telenor at de er den klart dyreste og dårligste leverandøren av mobiltjenester i Norge. Bytt til hva som helst annet.

Lenke til kommentar
Det er jo bare med Tele2 du ringer gratis til "venner",hos alle di andre så må du betale(fast og/eller oppstart),hvordan dere klarte å kåre netcom til "vinner" er meg uforstålig..Di er jo en av di dyreste (for meg som har regning på 2-300kr)

9054027[/snapback]

 

er forsåvidt enig med deg, men det er "bare" 400.000 tele2kunder, og dermed er ikke sannsynligheten like stor for at du ringer til en tele2-kunde som en netcom...ca 25% av alle har netcom...erigo, det er 25% sannsynlighet for at du ringer en med netcom, om du ringer en tilfeldig person vs 10% med tele2

Lenke til kommentar
Det er jo bare med Tele2 du ringer gratis til "venner",hos alle di andre så må du betale(fast og/eller oppstart),hvordan dere klarte å kåre netcom til "vinner" er meg uforstålig..Di er jo en av di dyreste (for meg som har regning på 2-300kr)

9054027[/snapback]

Husk at over 3 ganger så mange har netcom da, så om du ringer mye til mange forskjellige er sjansen større for at du ringer noen med netcom enn med tele2. Men ja, om du kjenner mange med tele2 så er kompis best.

Lenke til kommentar

Jeg syns snart at det norske folk bør vise Telenor at de er den klart dyreste og dårligste leverandøren av mobiltjenester i Norge. Bytt til hva som helst annet.

9054096[/snapback]

 

Siden du åpenbart mener Telenor er den klart dyreste og dårligste leverandøren av mobiltjenester i Norge så kan du begrunne hvorfor. Du kommer ikke med noen meningsfulle fakta som kan underbygger dine påstander i innlegget ditt.

 

Hvis du kan finne en leverandør med følgende kriterier så bytter jeg gjerne:

1. Må ha famililøsning som tjenest med gratis telefoni/sms/mms til fem mobilnumre og gratis telefoni til en fasttelefon.

2. Ha fastpris på bruk av data.

3. Mulighet for tvillingsim og forsikring.

4. Bra priser på abonnement uten binding, som eksempelvis 0,39 per sms og 0,69 per minutt som jeg betaler idag. Ingen minstefakturering.

5. Gratis sms-varsling ved ankommet epost.

6. "Mine sider" med oversikt over forbruk, mulighet for sending av sms og bestilling/fjerning av tjenester m.m.

7. Døgnåpen kundeservice på telefon.

8. Mulighet for å gå til en butikk skulle jeg ødelegge eller miste sim-kortet slik at jeg kan få nytt hvilken som helst virkedag.

 

I dag er det kun Telenor som oppfyller mine ønsker og preferanser. Forrige måned ringte jeg i over 34 timer, sendte rundt 500 sms, 15 mms'er og brukte litt over 400 mb med Opera Mini, epost og tilkoblet bærbaren min. Faktura som inkluderer bruk, fast- og abonnementsavgifter kom på 491,08 kroner takket være særlig FriFamilie og FriInternett.

 

Det jeg finner negativt er at selv om FriInternett nå koster 249 kroner måneden så vil den fra oktober av kun gjelde etter klokken 17 og i helgene. Likevel er jeg fornøyd inntil videre vi som hadde FriInternett når prisen ble senket og vilkårene endret får beholde fri bruk hele døgnet inntil Telenor kommer med en tilsvarende tjeneste (som sikkert blir dyrere). Skulle også ønske at Telenor gjorde djuice friends til en tjeneste istedet for et abonnement.

Lenke til kommentar

Hvis alle i Norge hadde hatt Chess, ville ingen betale mer enn 40 kroner i måneden, bortsett fra ved GPRS-trafikk. Det moser jo NetComs løsning lett ved at man kan sende gratis SMS, MMS og i tillegg ikke har noen oppstartsavgift! Skjerp dere Amobil, og tilføy alle abonnementene som kan bruke Chess Friends. Hva med King, Touch og Knock-Out? Skuffende Amobil!

 

Anbefaler virkelig Touch med Friends for dere som kjenner flere som bruker Chess. Fri innmelding, 100kr portering, 40kr/mnd for friends, gratis ringing, gratis oppstart, gratis SMS og gratis MMS.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...