Gå til innhold

Test: Amobil griller kundeservice: Del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det egentlig Telenor eller Netcom som har best dekning? Vi spurte like greit operatørene selv.

 

 

Les mer

8971407[/snapback]

 

Eg vil gjerne ta og spørre når dere tar og ringer opp kundeservicene?

Er det i hverdagene eller helgene?

Mellom 08:00 - 16:00 eller etter 16:00

 

Hvordan representerer dere selv som bedrift eller privat kunde.

:D

Dere må forstå at Norske befolkningen er dum sier media og pressen hopp så hopper de.

Sier de betal ekstra avgifter så betaler de.

Sier Amobil negativt om Kundeservicer så går de over til andre operatører.

:whistle:

Så kjør på med flere tester.

Skal dere ta tester så ta på alle oepratørene eller så tar dere på ingen.

Det er rettferdig.

Lenke til kommentar

Jeg går utifra at de later som de er privatpersoner, for da vil de få det reele svaret. Hadde de sagt at de var fra Amobil, ville de kanskje fått ett annet svar. Så jeg støtter de 100% her.

 

Klokkeslett har kanskje ikke noe med saken å gjøre.. Greit nok, hvis de ringer 5min etter at en person har kommet på jobb, og snakker i søvne, men men.. Hvem vet.. Dette er da Kundesrevicet's feil. Går utifra at alle er rimelig oppegående på jobben, ellers ville jeg, som sjefen gitt de sparken.

Lenke til kommentar

Telenor: Telenor er kjent for å ha den beste dekningen. Den faktiske dekningen kan variere litt etter hvor du befinner deg, men generelt er dekning en av de tingene vi er best på.

 

Amobil.no: Oida, dette har dere ikke lov til å si. Hva ville Forbrukerombudet sagt om dette?

 

Her går dere litt langt, amobil. Telenor sier kun de er kjent for å ha den beste dekningen, men presiserer rett etterpå at det kan variere ettersom hvor du befinner deg. Greit nok, det er litt i gråsonen, men jeg har liten tro på at Forbrukerombundet ville sagt noe om saken, da forbudet som nevnes i artikkelen (såvidt jeg vet, beklager om det er feil) er ment for å stoppe skråsikre utsagn, ala "Ja, vi er aller best på dekning".

Lenke til kommentar
Telenor: Telenor er kjent for å ha den beste dekningen. Den faktiske dekningen kan variere litt etter hvor du befinner deg, men generelt er dekning en av de tingene vi er best på.

 

Amobil.no: Oida, dette har dere ikke lov til å si. Hva ville Forbrukerombudet sagt om dette?

 

Her går dere litt langt, amobil.  Telenor sier kun de er kjent for å ha den beste dekningen, men presiserer rett etterpå at det kan variere ettersom hvor du befinner deg.  Greit nok, det er litt i gråsonen, men jeg har liten tro på at Forbrukerombundet ville sagt noe om saken, da forbudet som nevnes i artikkelen (såvidt jeg vet, beklager om det er feil) er ment for å stoppe skråsikre utsagn, ala "Ja, vi er aller best på dekning".

8974234[/snapback]

 

Syntes personlig at bruk av ordet "best" er nok til at Forbrukerombudet kunne reagert om dette utsagnet skulle vært brukt i markedsføringsøyemed. Kundebehandleren hevder de på generelt grunnlag er "best" på dekning og det har ikke Telenor noe beviselig grunnlag for å hevde.

 

For det var nettopp det de ikke kunne bevise når Forbrukerombudet slo ned på deres markedsføring hvor de hevdet å være "best" på dekning.

 

Forøvrig bra svar fra Ipea og Chess.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Telenor: Telenor er kjent for å ha den beste dekningen. Den faktiske dekningen kan variere litt etter hvor du befinner deg, men generelt er dekning en av de tingene vi er best på.

 

Amobil.no: Oida, dette har dere ikke lov til å si. Hva ville Forbrukerombudet sagt om dette?

 

Her går dere litt langt, amobil.  Telenor sier kun de er kjent for å ha den beste dekningen, men presiserer rett etterpå at det kan variere ettersom hvor du befinner deg.  Greit nok, det er litt i gråsonen, men jeg har liten tro på at Forbrukerombundet ville sagt noe om saken, da forbudet som nevnes i artikkelen (såvidt jeg vet, beklager om det er feil) er ment for å stoppe skråsikre utsagn, ala "Ja, vi er aller best på dekning".

8974234[/snapback]

 

Syntes personlig at bruk av ordet "best" er nok til at Forbrukerombudet kunne reagert om dette utsagnet skulle vært brukt i markedsføringsøyemed. Kundebehandleren hevder de på generelt grunnlag er "best" på dekning og det har ikke Telenor noe beviselig grunnlag for å hevde.

 

For det var nettopp det de ikke kunne bevise når Forbrukerombudet slo ned på deres markedsføring hvor de hevdet å være "best" på dekning.

 

Forøvrig bra svar fra Ipea og Chess.

8974389[/snapback]

 

Post og Teletilsynet gadd ikke reagere når Netcom gir gavepakker for pr ny kunde til Onecall og IPEA istedenfor å bruke de på sine egne kunder, tror du de gidder å reagere på dette får sikkert bare en varsel.

 

Kundeservicene kartlegger sikkert også sine arbeids tid der det ikke er så mye trykk på kunder som ringer inn.

Som jeg sa isted til AMOBIL RING ALLE ELLER SÅ RINGER DERE INGEN.

 

Hvor mye vet amobil om mobil operatør virksomhet?

Tror jeg skal begynne med kartlegging av Amobil om hvor mye de vet om enkelte ting, men selvfølgelig skal bare spørre de om ting de ikke aner om :D

Lenke til kommentar
Er det egentlig Telenor eller Netcom som har best dekning? Vi spurte like greit operatørene selv.

 

 

Les mer

8971266[/snapback]

Marius er en journalist hos Amobil og dermed er han pliktig til å si fra at han ringer fra Amobil og er journalist.

 

Mener alle operatøerer har en egen person som svarer til journalister.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Er det egentlig Telenor eller Netcom som har best dekning? Vi spurte like greit operatørene selv.

 

 

Les mer

8971266[/snapback]

Marius er en journalist hos Amobil og dermed er han pliktig til å si fra at han ringer fra Amobil og er journalist.

 

Mener alle operatøerer har en egen person som svarer til journalister.

 

:yes:

8974847[/snapback]

 

Hvorfor er da ikke forbrukerinspektørene/tv2 hjelper deg pliktig til dette? De har da ofte skjult kamera etc i butikker der de fremstår som kunder.

 

Følg med neste helg, da kommer neste spørsmål.

 

Håper det allerede er undersøkt, så ikke alle kundekonsulenter blir grillet på dette spørsmålet til neste uke :p

Lenke til kommentar
Er det egentlig Telenor eller Netcom som har best dekning? Vi spurte like greit operatørene selv.

 

 

Les mer

8971266[/snapback]

Marius er en journalist hos Amobil og dermed er han pliktig til å si fra at han ringer fra Amobil og er journalist.

 

Mener alle operatøerer har en egen person som svarer til journalister.

 

:yes:

8974847[/snapback]

 

Hvorfor er da ikke forbrukerinspektørene/tv2 hjelper deg pliktig til dette? De har da ofte skjult kamera etc i butikker der de fremstår som kunder.

 

Følg med neste helg, da kommer neste spørsmål.

 

Håper det allerede er undersøkt, så ikke alle kundekonsulenter blir grillet på dette spørsmålet til neste uke :p

8975137[/snapback]

 

Tv2 hjelper deg får tillatelse fra folk som har problemer med leverandører som tar kontakt med de, er det noen som har tatt kontakt med Amobil som ikke skjønner seg på disse spørsmålene.

I såfall så ahr ikke de internett for meste parten av spørsmålene og svarene finnes på nettsidene til alle operatørene om bare kundene hadde giddet å søke.

Lenke til kommentar
Er det egentlig Telenor eller Netcom som har best dekning? Vi spurte like greit operatørene selv.

 

 

Les mer

8971266[/snapback]

Marius er en journalist hos Amobil og dermed er han pliktig til å si fra at han ringer fra Amobil og er journalist.

 

Mener alle operatøerer har en egen person som svarer til journalister.

 

:yes:

8974847[/snapback]

Øh? Hele poenget er jo å få frem hva de sier til vanlige kunder, hva de sier til en journalist blir jo ofte noe helt annet, vil tro enkelte av kundebehandlerne ville satt over journalisten til en annen som hadde gitt korrekte svar, noe som ville vært helt uinteressant for oss å lese da vi er vanlige forbrukere å ikke journalister.

Lenke til kommentar
Er det egentlig Telenor eller Netcom som har best dekning? Vi spurte like greit operatørene selv.

 

 

Les mer

8971266[/snapback]

Marius er en journalist hos Amobil og dermed er han pliktig til å si fra at han ringer fra Amobil og er journalist.

 

Mener alle operatøerer har en egen person som svarer til journalister.

 

:yes:

8974847[/snapback]

 

Hvorfor er da ikke forbrukerinspektørene/tv2 hjelper deg pliktig til dette? De har da ofte skjult kamera etc i butikker der de fremstår som kunder.

 

Følg med neste helg, da kommer neste spørsmål.

 

Håper det allerede er undersøkt, så ikke alle kundekonsulenter blir grillet på dette spørsmålet til neste uke :p

8975137[/snapback]

 

Tv2 hjelper deg får tillatelse fra folk som har problemer med leverandører som tar kontakt med de, er det noen som har tatt kontakt med Amobil som ikke skjønner seg på disse spørsmålene.

I såfall så ahr ikke de internett for meste parten av spørsmålene og svarene finnes på nettsidene til alle operatørene om bare kundene hadde giddet å søke.

8975193[/snapback]

 

Du svarte jo ikke på spørsmålet mitt? Mener du at det finnes en regel som sier at om en forbruker har kontaktet journalisten får de lov til å si de ikke er journalister, men hvis ingen har kontaktet de må de oppgi at det er journalister? Veldig spesifikt regelverk må jeg si.

Lenke til kommentar

Du svarte jo ikke på spørsmålet mitt? Mener du at det finnes en regel som sier at om en forbruker har kontaktet journalisten får de lov til å si de ikke er journalister, men hvis ingen har kontaktet de må de oppgi at det er journalister? Veldig spesifikt regelverk må jeg si.

8976645[/snapback]

 

Dette blir mye ordkasting mot hverandre så jeg avslutter denne diskusjonen.

:w00t:

Vil du ha svar begynn og jobb på en Kundeservice og vent på at en journalist skal ringe og svar feil og forvent en stor overrasklese :cool:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...