Gå til innhold

Stoolman bygger verdens raskeste PC!


Anbefalte innlegg

Denne blir videreført under worklogs.. bare så det er sagt...

 

Fikk en hyggelig mail før helgen, og var nede i Jønkøping på DreamHack å hentet noe av det råeste som eksisterer på datafronten...

Produktet er Intels svar på Quadfather... Intel V8!

 

Og hva er V8?

 

Jodda... det er et system basert på 2x Intel Xeon 5365 quad prosessorer på 3Ghz med 1333fsb, et Intel server kort basert på 5000 chipsettet, 4 GB FB dimm 667, samt en 850W Coolermaster strømforsyning..

 

 

Pros:

Som et 8 kjerners system er dette verdens raskeste system for multithreaded benchmarks.

Prosessorene er uhyre raske

Strømforsyningen er ny, pen og relativt stillegående

Gir stort potensial for et sykt hode med tilsynelatende (men for guds skyld.. bare tilsynelatende) for mye fritid..

 

Cons:

Intel hovedkortet har ingen klokkemuligheter..

Strømforsyningen er av feil merke for en som bare bruker OCZ og Pc Power and Cooling produkter

FB dimm modulene er en flaskehals

Generelt vanskelig å klokke et system som dette..

 

 

Løsning!!!

Systemet skal klokkes opp til 3,6 -3,7Ghz hvor det skal tilbringe et år under pulten min..

 

Yeong yang vannkjølt servercube med en dobbel Procore radiator og en single extreme radiator HW labs, tilsammen 6 vifter 120mm, og en 92 mm, alle med et støynivå på 19DB To swiftec apogee blokker, to meter silikonslange, en 12V 655 pumpe... og PC, Power and cooling silencer 750W.

 

Prosjektet er sponset av

Netshop som stiller med 3 store lagringsdisker (750GB) samt to 74GB 15K SAS disker.

 

Nextron , som stiller med et Supermicro X7DAL-E hovedkort (hehe... som har klokkemuligheter, og som jeg har moddeskjema på--)

 

 

Intel som allerede har stilt opp med Intel V8 systemet i sin helhet

 

OCZ som stiller med en PC power and cooling silencer 750W.

 

Målet med denne maskinen er å sette VR i Wprime, noe som bør gå helt fint på 3,7 Ghz.... Og går ikke det... så tar jeg ut hovedkortet, spenner på begge nitrorørene og henter rekorden på den måten...

 

:D:D:D

Resten kan man lese om i workloggen

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres bra ut.

 

Gleder meg til workloggen blir mer og mer fyldig. Du legger opp bilder håper jeg :)

 

Hvorfor er du alltid så heldig med slik sponsing?

8892455[/snapback]

 

 

Det er ikke snakk om hell.. Det er resultater som teller... resultater og det å pleie gode kontakter riktig over lang tid.. ingen får masse stasj på første forsøk.. Jeg hadde ikke fått dette for et år eller to siden... ikke pokker..

 

Det tar lang tid.. tro meg..

Lenke til kommentar
Dette høres bra ut.

 

Gleder meg til workloggen blir mer og mer fyldig. Du legger opp bilder håper jeg :)

 

Hvorfor er du alltid så heldig med slik sponsing?

8892455[/snapback]

 

 

Det er ikke snakk om hell.. Det er resultater som teller... resultater og det å pleie gode kontakter riktig over lang tid.. ingen får masse stasj på første forsøk.. Jeg hadde ikke fått dette for et år eller to siden... ikke pokker..

 

Det tar lang tid.. tro meg..

8892495[/snapback]

Ok.

Men hvordan startet dette da?

 

Fikk gode kontakter gjennom overklokkingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...