Gå til innhold

HTPC-kabinett med god plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et ubrukelig HTPC kabinett. Et bra HTPC kabinett bør ha 100% fokus på kjøleløsningen som en integrert egenskap, og da mener jeg passiv kjøling. Fatter ikke at de fremdeles diller med disse mini pcene som ender opp som bråkebøtter og absolutt ikke egner seg for stuen.

Lenke til kommentar

Ikke imponert. Ubrukelig for meg i alle fall, jeg ville ikke funnet på å ha 6 disker i en HTPC. Hadde jeg trengt så mye plass hadde det blitt NAS og sånn tror jeg det er for mange. Dessuten er de ikke nødvendig å ha plass til monsterskjermkort, og som nevnt tidligere i tråden nytter det ikke å ha stor plass til kjøleløsninger, de må heller være en del av kabinettet.

Lenke til kommentar

vel kanskje ikke det mest egna til lydløs htpc, men for en som meg som har spille pc i stuen men også bruker den til htpc synest jeg dette virket flott. plass til en schyte ninja og plass til grafikk kort. det behøver ikke blir noen bråkebøtte hvis man legger litt jobb i viftestyring og bra vifter. men klart ville ikke hatt 6 hdd i stua :)

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det vil bli OK å se på fly som lander også.

 

Støynivået er jo i stor grad bestemt av hva man putter inni kabinettet - ikke kabinettet selv ...

 

Og uansett hva som presenteres av ny hardware er det alltids noen som kan fortelle resten av verden at "dette passer ikke med mine preferanser og dermed er det crap".

Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk det vil bli OK å se på fly som lander også.

 

Støynivået er jo i stor grad bestemt av hva man putter inni kabinettet - ikke kabinettet selv ...

 

Og uansett hva som presenteres av ny hardware er det alltids noen som kan fortelle resten av verden at "dette passer ikke med mine preferanser og dermed er det crap".

8850957[/snapback]

 

Tror poenget folk har er at HTPC kabinett-produsenter burde ha fullt fokus på stille-kjøling og ikke hvor mange harddisker man får plass til inni. Det er waste of space. Mens den vanlige mann i gata blir imponert av at han får plass til 100 disker inni og kjøper det lell...

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Det er da vitterlig ikke alle som har plass til en filserver i kjellern, eller har behov for å ha en filserver...

 

Personlig synes jeg dette så ut som et flott kabinett, og bare fordi det er plass til mange disker så synes jeg det blir noe trangsynt å si at det ikke er er veldig HTPC-tilpasset.

 

At det er plass til en stor cpu-kjøler betyr mindre støy fra kjøleren, om man bruker en med en stor vifte på, eller kanskje en vifteløs.. Kan jo jaggu hende det er plass til vannkjøling der også, det er jo en vakker og stillegående ting, som burde være ideelt til HTPC!

Lenke til kommentar
Det er da vitterlig ikke alle som har plass til en filserver i kjellern, eller har behov for å ha en filserver...

 

Personlig synes jeg dette så ut som et flott kabinett, og bare fordi det er plass til mange disker så synes jeg det blir noe trangsynt å si at det ikke er er veldig HTPC-tilpasset.

 

At det er plass til en stor cpu-kjøler betyr mindre støy fra kjøleren, om man bruker en med en stor vifte på, eller kanskje en vifteløs.. Kan jo jaggu hende det er plass til vannkjøling der også, det er jo en vakker og stillegående ting, som burde være ideelt til HTPC!

8851309[/snapback]

 

Hva er vitsen med vifteløs cpu-kjøler når det er 6 disker i kabinettet da??

Lenke til kommentar

Du har helt rett. I det man har plass til seks disker så dukker de automagisk opp der når du monterer pc'en. Jeg har flere ledice pci-spor, hdd-plasser, og i det hele tatt, masse ledig plass. I tillegg er det ikke sånn at alle disker bråker som en raptor. Jeg har selv fire disker i mitt kabinett, og, jeg hører ikke diskene når man bruker noen sekunder på å montere de i O-ringer eller en annen støydempet montering.

 

Støy kommer, men støy kan også dempes om man har litt kunnskap om montering og slikt..

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med vifteløs cpu-kjøler når det er 6 disker i kabinettet da??

8851382[/snapback]

Hvis du bruker lydløse disker, så vil det jo være en fordel med lydløs CPU-kjøler, ikke sant?

 

Hvis noen synes dette kabinettet passer det behovet - og økonomien - de har, så la dem nå få lov til å mene det.

Lenke til kommentar

må jo også poengteres at dette er en av de få HTPC kabinett med 12 cm vifter. slike kabinett bruker og være utrolig dårlig utstyrt med skikkelig vifter.

 

skjønner ikke hva folk har så mye og utsette på dette her, eneste forskjell på dette og andre kabinett er at dette er 7-8 cm høyere, ellers så er ting likt. og som nevnt over gir akurat den extra høyden rom for ei skikkelig vifte.

 

selv om de reklamerer med så mye hdd plass er det jo ikke nødvendigvis ikke noe man tar i bruk..

 

og forde som har litt peiling på luftkjøling er det ikke noe problem og få dette kabb tilnermet lydløst. hvis man klarer og takle hdd støy ved bruk av 2,5" for exempel

 

en samenligning av lian li og silverstone......

post-70872-1181744811_thumb.jpg

post-70872-1181744823_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Tenkte jeg ville gå imot de første postene litt, dette er et av de første HTPC kabinettene jeg kunne tenke meg å kjøpe. Hvorfor?

God plass til kjøling. Med store vifter og god plass blir det atskillig enklere å holde kabinettet kjølig, og også god plass til passiv kjøling eller vann.. Dernest er det småkjipt å streame film over trådløst nett, og nettverkslagring blir meningsløst hvis disken må stå ved siden av pc-en...

Lenke til kommentar
Tenkte jeg ville gå imot de første postene litt, dette er et av de første HTPC kabinettene jeg kunne tenke meg å kjøpe. Hvorfor?

God plass til kjøling. Med store vifter og god plass blir det atskillig enklere å holde kabinettet kjølig, og også god plass til passiv kjøling eller vann.. Dernest er det småkjipt å streame film over trådløst nett, og nettverkslagring blir meningsløst hvis disken må stå ved siden av pc-en...

8853601[/snapback]

 

 

fikk bare mere og mere lyst på dette jeg også, men synest det er litt vel heftig pris, ender vel på over 3000,-

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...