Gå til innhold

Trøbbel for Vista-oppgradering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

temmelig uaksepteblet, ja. Jeg venter fortsatt på mitt Vista (ikke det at jeg lengter veldig etter å installere det, men likevel) som ble bestilt og betalt for 13. januar. Kjøpte gjennom Dell, og ringte i slutten av februar for å høre hvor den ble av. Da ble jeg satt over til et eget selskap i India (menneskene var ihvertfall outsourcet til India) som sa at alt var i skjønneste orden og jeg snart ville motta den. Nå har jeg gitt opp. Kommer den, blir det en bonus

Lenke til kommentar

Bestilte Vista upgrade til min og min brors nye ASUS bærbare PCer i slutten av Desember, via en nettside satt opp av Microsoft hvor man skrev inn slike nr.

 

I går trakk de 13,4 kr fra konto, så det spørs om ikke disse Vista DVDene kanskje kommer snart, over 4 og en halv mnd etter bestilling? :p

 

Elendig med info ang. denne ordningen, som også viste seg å være ekstremt treg. Har de lov til å være 3 mnd for sene med leveringen?

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

same here. Kjøpte en acer i februar. Sendte inn COA-nummeret m.m. via windowsupgradesiden. Finleste mailen jeg da fikk tilsendt der jeg så at jeg da måtte sende fakturaen også. Gjorde det via e-mail (pdf) og 10 dager etter står det ordre Godkjent. Og det har det stått nå en måned, sendte nettopp en mail hvor responsen var at ordren var akseptert og klar men pga av pågangen måtte jeg pålage meg på litt ventetid før den blir sendt.

Lenke til kommentar

Tror alltid MS har vært ekstremt treige på denne type ting, husker jeg kjøpte en studentversjon av Windows NT 4.0. CDen fikk man først etter å ha send ett dokument til MS som skulle bekrefte at man var student, det sendte jeg omgående, men tror ikke CDene kom før etter 2-3mnd og det var normal ventetid....

Lenke til kommentar

Har betalt - og har sendt inn kvittering to ganger; både på mail og fax... Men til ingen nytte. Etter den kundebehandlingen jeg har fått fra dette hollandske firmaet som håndterer HP Vista upgrade, så tror jeg at jeg kan se på hele greia som en bonus el mer en koselig overraskelse om denne DVD'en skulle, mot formodning, dukke opp.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som et direkte lovbrudd. Brudd på forbrukerkjøpsloven og/eller markedsføringsloven. En kunde har krav på det man har blitt lovet, innen rimelig tid. 4 måneder er etter min mening ikke rimelig tid. Får håpe vi får se massesøksmål både i utlandet og i Norge som følge av dette.

 

At folket har makt til å gjøre noe mot giganter som Microsoft bevises her. Så ikke gi opp dere som er rammet av treneringen til Microsoft! Det er bare å saksøke i vei for å få det dere har betalt for, blitt lovet og har krav på.

Lenke til kommentar

eg ser ikkje det store problemet.

 

dei som har blitt lova en kopi av vista og ikkje FÅR det er greit, dei har all grunn til å klage, men dei som berre ikkje har fått den enda kan vel egentlig ta det litt med ro. det er ikkje så lenge sidan vista kom på markedet.

 

3veker frakttid er ikkje urimeleg. dvdane blir sendt frå et sentralt lager en anna plass i verden.

Lenke til kommentar
En kunde har krav på det man har blitt lovet, innen rimelig tid. 4 måneder er etter min mening ikke rimelig tid.

Går ut frå at 30. januar (då Vista kom ut for vanlege folk) blir rekna som utgangspunkt, så 4 mnd. er no ein overdrivelse. Vidare vil eg tru at begrepet "innen rimelig tid" kan diskuterast side opp og side ned. Men så lenge du alt har eit fult fungerande produkt (kanskje det til og med fungerer betre enn det ville gjort med Vista) og det ikkje har gått lenger tid enn det har gjort vil eg tru "innen rimelig tid" framleis gjeld. Dette forutsett sjølvsagt at det ikkje tek alt for lang tid før produktet kjem (nok ein gong kan lengda på dette tidsbegrepet diskuterast).

 

Det er bare å saksøke i vei for å få det dere har betalt for, blitt lovet og har krav på.

Som indikert ovanfor trur eg ikkje det er vits å kaste bort tid (og kanskje pengar) på søksmål i dette tilfelle. Då er det betre framgangsmåter du kan benytte deg av, til dømes kontakt med Microsoft eller produsenten av datamaskinen din. I lengda kan det kanskje vere på plass å ta kontakt med forbrukerrådet.

 

Det er sjølvsagt uheldig at systemet ikkje har fungert godt nok, og folk må vente i lengre tid på produktet. Forhåpentlegvis kan dette utbetrast i framtida og alle får det dei har krav på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...